Honden losloop routes NL

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Honden losloop routes NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 20:50

Hi medebokkers,

Hopelijk staat het topic goed hier en is het toegestaan.

Ik ben een groot fan van wandelen en trek er geregeld op uit met mijn hond. Ik wandel eigenlijk standaard in de loonse en Drunense duinen bij de roestelberg. Dit is een heel leuke route die duidelijk met paaltjes aangegeven staat met bos, heide, zand en een heerlijke plas waar de honden lekker kunnen dobberen. Een waar honden paradijs en er lopen altijd honden.

Daarnaast ben ik vaak in Raamsdonkveer bij de put te vinden, dit is echter maar een klein rondje.

In brakel (gld) loop ik vaak langs de Waal. Ook een erg leuk stukje waar ze heerlijk kunnen pootje baden, lekkere strandjes en gras en je kan zo lang lopen als je wilt.

Ik vroeg mij af of we hier misschien een verzameling topic van leuke plaatsen van konden maken, het liefst met losloop gebieden en het zou helemaal fijn zijn als er routes genoemd worden die aangegeven staan met paaltjes.

Ik ga er vaak alleen op uit en merk dat ik bij veel gebieden die op internet staan de paaltjes mis of dat de routes heel onduidelijk staan aangegeven en wie weet komen er zo weer leuke routes tevoorschijn!

Brand los :D
Laatst bijgewerkt door xMayo op 25-02-18 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Re: Honden losloop routes NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:53

Oirschotse heide. Ik zie daar wel paaltjes met wandelroutes staan. Honden mogen daar in ieder geval los. Je hebt wandelkaarten bij de VVV

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:56

Al 2 mooie plekjes Marjolein! :D Aan de andere kant van de duinen heb je ook een leuk losloop gebied! Verder heb je iets dichter tegen Breda aan het Cadettenkamp nog.

Ken je de lijst al op de website van doggydating?

https://www.doggydating.com/losloopgebieden

Daar staan er ook een hele hoop op :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:57

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:07

Bij de drie linden heb je ook nog een losloop route (ook loonse en drunense duinen) en in hetzelfde gebied heb je ook nog een losloop gebied (dus geen route) bij bosch en duin

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 21:10

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden! Lotte heb je even een bericht gestuurd :)

Floriske, daar zijn we inderdaad vandaag heen geweest. Volgens doggy dating is er een enorm losloop gebied maar we vonden het erg tegenvallen. Kwamen overal al heel snel weer de paaltjes tegen dat ze aan de lijn moesten. Hadden het gebied groter verwacht :D

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:14

Ik ben nog nooit in het losloop gebied geweest, dus dat kan ik niet zeggen :o Ik ga regelmatig naar de roestelberg, maar de route van de drie linden gaat naar de rustende jager, kun je lekker even zitten, wat drinken en weer terug. Is ongeveer 5 kilometer heen en terug.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:15

Loonse en Drunense duinen.
En in de Maaspoort bij Den Bosch kun je bij laag water ook kilometers door de Uiterwaarden lopen (mits er geen vee staat).

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:23

Cayenne schreef:
Loonse en Drunense duinen.
En in de Maaspoort bij Den Bosch kun je bij laag water ook kilometers door de Uiterwaarden lopen (mits er geen vee staat).

Let wel op dat dit officieel niet is toegestaan. Ik woon hier vlakbij en een heleboel mensen laten hun honden hier los, maar officieel mag dit niet, ook niet als er geen vee staat.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:34

Herperduin is een mooi gebied waar ze los mogen. Zijn alleen geen routepaaltjes aanwezig maar er zijn wel eindeloos veel mogelijkheden. Wij liepen er altijd graag.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:38

Meld je aan bij doggydating zou ik zeggen. Daardoor heb ik heel veel leuke routes leren kennen. Ik woon in Almkerk. Wandel regelmatig in Hank, Woudrichem, Chaam, Breda, Dorst, Rijen.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:50

Aah, ik kom zelf uit omgeving Ede, leuke wandelroutes hier, maar het is wel een stukkie verder weg :P

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 21:54

Melyoramel schreef:
Aah, ik kom zelf uit omgeving Ede, leuke wandelroutes hier, maar het is wel een stukkie verder weg :P

Ik rijd overal naartoe hoor, dus noem maar op! En wellicht leest er iemand mee die wel uit die buurt komt :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:12

De Ginkelse Heide is een heel groot losloopgebied. Bevalt hier met de poedelwandelingen altijd erg goed.

Verder lopen we met de groepswandelingen vaak bij De park 1, Elst. Maar ik weet niet of honden daar officieel los mogen (behalve dan het omheinde veld met behendigheidstoestellen dat jaarrond open is). We hebben er in ieder geval nog nooit gezeik gehad.

Geen van beiden hebben paaltjes.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:15

xMayo schreef:
Melyoramel schreef:

Ik rijd overal naartoe hoor, dus noem maar op! En wellicht leest er iemand mee die wel uit die buurt komt :D

Prima! Wij rijden zelf ook weleens 3kwartier voor nieuwe wandelroutes :P

We hebben hier een groot losloopgebied, zowel bos als heide op 1 locatie. De Ederheide, parkeerplaats heet de Drieberg, en op 100 meter afstand ligt pannenkoekenhuis de Langenberg waar honden welkom zijn!

Wij lopen dus vaak random op de hei en in het bos, maar er is ook een leuke route van ongeveer 6 km, aangegeven dmv rode paaltjes. Na 1/3e van de route is er wel een stukje waar de hond aangelijnd moet, gezien er daar ook paardenroutes lopen, maar na een stukje mag de hond weer los!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:37

Het Amsterdamse bos met stip op 1 ;) Met mooi weer in het weekend kan het er wel druk zijn. Als je daar geen zin in hebt kun je beter door de week lopen of op een regenachtige dag. Hele jaar losloop. Veel Zwemmogelijkheden voor de hond.

Sonsbeek in Arnhem is ook erg mooi (heuvelachtig) Hele jaar losloop.

En de Schoorlse duinen: het grootste duingebied van Nederland. Hier kun je uren (ver)dwalen. Er zijn wel routes aangegeven met paaltjes. Loslopen tussen 1 september en 1 maart. Met warm weer water meenemen voor de hond!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:39

Het hondenstrand bij Monster. Mogen het hele jaar door de honden los. Het pad door de duinen is ook erg leuk voor ze :))

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:53

Het rozendaalse veld is een flink losloop gebied in Gelderland!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:59

xMayo schreef:
Melyoramel schreef:

Dan kom maar eens deze kant op voor een ronde over het Rozendaalse veld, ik loop wel gezellig met je mee :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:40

Minoes schreef:

Daar wil ik graag een keer naartoe, hoe lang kun je er ongeveer wandelen? (Los bedoel ik)
Klopt het dat er een druk fietspad dwars door het losloopgebied loopt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:44

Nikass hangt af van hoe je loopt. Helemaal buitenom max een uurtje maar als je steeds heen en weer zigzagt en ook het stukje bos meeneemt een stuk langer. Als je ook een lijn meeneemt kun je uren ronddwalen daar en op sommige stukken hond aanlijnen.

Maar hele veluwezoom zit vol met grotere en kleinere losloopgebieden. Rheden, dieren, roosendaal, eerbeek, ellecom. Daarnaast in de achterhoek, montferland helaas stukken verdwenen maar natuurmonumenten heeft twee leuke stukken, een tegenover het peeske. De andere ligt aan de weg doetinchem/beek gld een zandweg links (wortelweg)

Daarnaast bij kasteel vorden zit een leuk losloopgebied. En over het algemeen alle standaard doorgaande zandwegen war ook autos mogen mogen vaak ook honden los.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:44

Nikass schreef:
Minoes schreef:

Daar wil ik graag een keer naartoe, hoe lang kun je er ongeveer wandelen? (Los bedoel ik)
Klopt het dat er een druk fietspad dwars door het losloopgebied loopt?

Er loopt indd een fietspad doorheen, maar heel druk kan ik m niet noemen ( ik zelf in ieder geval nog niet mee gemaakt)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:19

Ik ga bijna elke dag met mijn hond naar de zandverstuiving de Zoom in Doornspijk.
De hele zandverstuiving mogen honden het hele jaar door los.

Verder heb je vlakbij in Nunspeet ook enkele mooie losloop routes in het bos. (Zandenbos)

Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:47

Wat mooi, waar kun je parkeren?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:04

Ik loop eigenlijk altijd in de Soesterduinen. Mijn beste vriendin woont daar heel dichtbij dus dan haal ik haar en dr hond op en dan kunnen de honden spelen en wij kletsen haha. Zit omheen bos, het midden is zand. Omdat het zo groot is vind ik het zelfs als het heel druk is nog rustig haha. Nooit echt paaltjes gezien maar als je de paden volgt kan er weinig mis gaan haha.