Ik heb er eentje staan en ben er erg tevreden over. Mijne ene kat eet erg langzaam (en die krijgt uit de surefeed) terwijl mijn andere kat echt een vreetzak is en ook een blaasgruisdieet moet volgen. Het aanwennen gaat vrij simpel, gewoon de stappen van de voerbak zelf volgen.
Mijn vreetzakkat wilde natuurlijk in eerste instantie ook erg graag uit de surefeed mee eten dus ik heb de bak in een hoek gezet en tijdelijk (denk 1,5 week) een kartonnetje aan 1 zijkant bij moeten plakken omdat hij van de zijkant zijn poot erin stak. Ook heb de surefeed ingesteld op de "snel-dichtgaan-stand" (er zijn 3 standen), waardoor hij meteen dichtgaat als mijn kat haar hoofd wegtrekt/opstaat. Dit voorkomt dat de vreetzak mee kan eten. Er is niet zo heel veel plek dus 2 volwassen katten passen er sowieso niet gelijktijdig onder. Mijn ervaring is dat als één kat bij wil kruipen, de andere meteen opstaat waardoor de bak dichtgaat. Inmiddels weet de vreetzak dat er bij de surefeed niks te halen valt voor hem dus hij is nu niet meer geinteresseerd.
Al met al een hele fijne voerbak. Aan de prijs natuurlijk, maar er is geen andere voerbak die dezelfde mogelijkheden heeft, dus ik vind het de prijs wel waard.