nog kune kune bezitters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

nog kune kune bezitters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 13:45

ik kon niet onmiddellijk een topic terugvinden die recent en heel concreet gewoon over kune kune bezitters ging,bij deze dus.....

nog mensen die kune kune varkentjes hebben/houden?

zelf hebben we 2 zeugjes,Bea en Mathilde.

2 jaar oud,en werkelijk schatjes.

ze lopen winter zomer op een grote weide,het eerste jaar dat we ze hadden,hadden ze nog een plekje of 2 waar ze de wei wat omwroetten,maar nu is dat gedrag eigenlijk compleet verdwenen.

qua voeding krijgen ze niets bij,buiten wat restjes dagelijks(groentenafval,fruitafval en broodrestjes),die ze delen met de honden,kippen en konijnen,en voor de rest eten ze gewoon gras.

in de zomer lopen ook soms de paarden op hun weide en daar trekken ze zich ondertussen niets meer van aan,maar in het begin was het toch hillarisch om hun (schrik) reactie te zien toen ze voor het eerst een paardenreus tegenkwamen :+ .

we overwegen om ze dit jaar 1-malig te laten dekken(dan wel direct beide dames,want je moet ze wegbrengen naar een beer,waar ze toch een tijdje blijven en ze zijn altijd samen,dus zouden beide dames enorm veel stress ervaren als ze uit elkaar gehaald worden vrees ik)

hier mensen met biggen-ervaring bij kune kune's?
(zelf heb ik enkele jaren op een varkensbedrijf gewerkt,dus genoeg ervaring met varkens en biggen in het algemeen,maar concreet rond kune kune's dus geen ervaring met al dan niet makkelijk bevallen bv)
en hoe groot is een eerste nestje gemiddeld?iemand een idee?

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: nog kune kune bezitters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:49


Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: nog kune kune bezitters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:42

Hoe kan je nou zo’n topic openen en geen foto’s plaatsen :D

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: nog kune kune bezitters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:43

Kom op met die plaatjes!
Vind het geweldige varkens <3