Onze ellendige boef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Onze ellendige boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 15:32

Hallo allemaal,

Wij hebben een bouvier van nu bijna 8. We hebben een bult ongeveer een half jaar geleden gezien bij zijn linkeroor. Deze is weggehaald. ( gefinancieerd door de gemeente daar waar mijn ouders bij de schuldhulpverlening zitten).. maand verder na de operatie. Bult tussen zijn kussentjes. Wij weer naar de dierenarts. Biopten laten nemen bij zijn oor ( rechts,klein bultje), lymfeklier rechtsachterpoot en die tussen zijn teenkussentjes. Dit heb ik zelf betaald ala 130 euro om het op te sturen wat het is. Omdat de gemeente aangaf dat het geldpotje voor de hond op was. Dit onderzoek van 130 euro is mislukt en alleen het bultje bij de lymfeklier was gelukt en deze was niet ernstig. De andere 2 zijn mislukt en zouden hun op eigen kosten overnieuw doen omdat het verkeerd was geprikt en niet opgestuurd mocht worden met teveel bloed.

Uiteindelijk mochten wij van de gemeente een ander geldpotje aanbreken om de operatie aan zijn teentjes te doen. Hierbij heeft de dierenarts ook het bultje bij zijn oor weggehaald.

Nu zit ik met alleen het onderzoek. Deze heb ik betaald voor 3 bulten maar heb er maar voor 1 uitslag gekregen. Ze zeggen nu omdat de bulten weg zijn. Kunnen ze niet meer testen. Inmiddels heeft onze bouvier weer.. een bult dus ik gaf aan of ze deze kan konden prikken en opsturen. Dit wouden ze niet doen onder de regeling van wat ik nog tegoed had. Zou dus opnieuw moeten betalen.. met geld wat ik niet heb. Mijn ouders niet en de gemeente niet wil.

Wat moet ik doen? Mijn hond is nog zo jong in de kop. Hij rent nog als een hertje door het bos hier. Het is echt nog een pup in zijn hoofdje. De nieuwe bult zit op de zijkant van zijn linkerelleboog. We weten niet wat we moeten doen met onze hond. Hem laten gaan terwijl hij echt niet wil en nog elke dag zo vrolijk en enthousiast over alles is. Hij is echt oprecht nog jong in zijn hoofd en totaal niet oud of moe..

Heeft iemand meningen op tips..

Schuur_

Re: Onze ellendige boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:36

Als de hond er geen last can heeft, waarom zou je hem dan opereren? Zeker als je duidelijk het geld niet hebt.

Hoe oud is die? Ik ken veel honden die op leeftijd bulten ontwikkelen en pas als ze in de weg zitten worden ze verwijderd.

Waarom heb je destijds geen nieuwe biopt laten nemen can de mislukte? Denk niet dat het zo werkt dar je nu voor iets anders gratis 2 onderzoeken keijft

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:38

Kan je niet gewoon aankijken wat de bult doet? Of groeit de bult ook heel erg hard? Want uit onderzoek bij vorige bulten begrijp ik dat t niet ernstig was?

Dus zolang ze geen laat van heb, lekker laten zitten. En proberen wat te sparen zodra je merk dat de bult snel groeit? En dan opereren.

Mijn oudje van 16 heeff ook bultjes en heeft er geen last van
Laatst bijgewerkt door plutolover op 21-02-18 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:38

Niets mee doen. Het kan van alles zijn maar het kan ook niks zijn. En hoe hard het ook klinkt, je hebt het geld niet om er iets aan te laten doen.
Voor hetzelfde geld is het gewoon een onschuldig vet-bultje.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:42

Heeft de hond er last van?

De boef van mijn moeder zat op een gegeven moment onder de bulten maar is pas jaren later ingeslapen omdat haar achterhand verlamd raakte. Ze is 12 jaar geworden. Deze bouvier had geen last van de bulten. Dit waren onschuldige vetbulten (inderdaad getest).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:51

Tja waarom perse moeten weten wat de bult is.
Onze ridgeback van nu 11.5 heeft al jaren een bult en krijgt er steeds meer bij. Sommige zouden weggehaald kunnen worden, andere qua plek niet.

Als je biopt doet krijg je of te horen dat het geen kwaad kan en als de bult niet in de weg zit dan kan die gewoon blijven.

Maar stel dat uit biopt blijkt dat het kwaadaardig is dan is er ook niet veel meer aan te doen want dan zijn er ongetwijfeld ook uitzaaiingen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 16:43

Hij heeft er niet veel last van.. die van tussen zijn tenen wel maar die is verwijdert. Die op zijn elleboog nu is wel lastig waar hij steeds aan likt en niet op zijn zij kan liggen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:55

Hmm dat laatste is wel sneu natuurlijk. Lastig. Ik ren voor alles altijd naar de DA maar ik begrijp dat dit voor jullie geen optie is.

Als de hond er echt last van krijgt/heeft en je hebt echt geen mogelijkheden tot behandeling zou ik afscheid nemen . Natuurlijk dan geen nieuwe hond aanschaffen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 17:49

Nu net ook weer een soort vochtbult ontdenkt naast zijn penis. Waar de soort 'uier'zit. Heel los vocht zit erin.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:54

Tja zolang hij er geen last van heeft niks aan laten doen. En anders kan je nog altijd voor de eenmalige kost gaan als je geen geld hebt om verder te behandelen