Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:27

Onze hond krijgt carnis. Daarvan is ook een zalm variant.
Bij ons is de jeuk en huidirritatie gelukkig weg.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:35

petitparis schreef:
Nee ze hebben een aparte lijn ;)


Heb je een linkje met samenstellingen?

In die van DLG zit kip

petitparis

Berichten: 15992
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:41

Ik heb daarnet al vluchtig op mijn telefoon gekeken. Maar de info is niet online. Heb dat olit via mail gehad en op de zaken zelf gezien. Weet dat het aardappel en wilde rijst was met rendier of konijn of garnaal/forel. Ik ben destijds afgehaakt omwille vd rijst.
Zal later eens kijken of ik de mail nog ergens heb

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:59

Vaak zit er in voer wel kippen eiwit of vet.
DLG heeft een vrij hoge kippenvet percentage.
In wooof zit gevogelte, of dat kip is weet ik niet maar wonderlijk gaat het bij onze hond goed.
Ik heb zo'n beetje alle hondenbrokken uit geplozen de afgelopen 3 jaar maar ja, soms komt er wel eens iets nieuws zoals naturis blijkbaar.

petitparis

Berichten: 15992
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:06

Zelf vermijd ik ook brokken die kippenvet of ander gevogelte bevatten wegens kruisallergie.
Die lijn van Naturis is er al bijna 3 jaar hoor. Was in testfase toen ik 4 jaar terug gestart was met een eliminatiedieet en het me eigenlijk niet zinde om een commercieel dierenartsenlijn brok te moeten voeren. (Is op zich niks mis mee en zou het wel blijven voeren zijn als bleek dat dat het enige was waar mijn hond het goed op deed, maar gevoelsmatig voor mijzelf wilde ik ook af en toe variatie, makkelijkere verkrijgbaarheid en geen 90€ per zak van 12kg)

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:10

Onze monsters eten zalmbrok van henne kronch. Iets van 48 euro voor 13 kilo.
Hoog eiwitgehalte en voor zover ik weet zonder kip.
Wij geven de basic, maar er is ook een sensitive-lijn

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:11

Heb je happy dog al eens bekeken? Heeft ook gluten vrij... en gebruikt diverse eiwitbronnen. Wij hebben het een tijdje in de kliniek verkocht omdat de dierenarts het inzette bij allergie/gluten intolerantie. De prijs is ook goed te doen!
http://www.happydog.nl/producten/adult/
Laatst bijgewerkt door izzy1985 op 21-02-18 09:18, in het totaal 2 keer bewerkt

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:11

Brokken van Natural trainer? Via brokkensuper.nl

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:59

Wij hebben net een zak (ik dacht) Simpson (uit Engeland) , aardappel en eend!

Ik ben benieuwd!

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:07

Als het mag, haak ik graag even in. Ik vind het vooral lastig dat er in veel gevallen niet op de zak vermeld staat of het om een krokante of koud geperste brok. Zouden jullie willen aangeven welke koud geperst zijn? Wij voeren nu Cavom lam en rijst, maar het gaat altijd maar zo-zo met de ontlasting en wil dus heel graag iets anders proberen, maar ik wil geen krokante brok voeren. Er komt hier veel interessants voorbij in ieder geval!

Besje

Berichten: 833
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:22

Celtic connection :)

Top eten :) ook voor honden met allergie :) vol kruiden en groenten en fruit!

Edit: deze brok wordt gestoomkookt :)

petitparis

Berichten: 15992
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:33

Hier de link naar de site van Naturis, waar min of meer de ingrediëntenlijsten per voeding te vinden is.
http://naturis.be/download-analyses-droogvoer/

ik wilde het risico met de wilde rijst niet nemen, vandaar dat ik niet terug gegaan ben op persbrok en nu dus maar bij krokante brok blijf.
Intussen geef ik ook geen kvv meer van Naturis. Ze hebben iets veranderd aan hun productieproces (of mss ingrediënten) en honden vinden het niet meer zo smakelijk...

Van de merken die ik vermelde is denk ik alleen Carnis nog koud geperst. Bij alleen kipallergie is healthy dog mss nog wel ene optie. Werd graag gegeten voor een persbrok.

Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:36

Ik zou eens kijken naar de Profine brokken. Vrij van granen --> jeuk. En er zijn verschillende smaken van.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:39

Opti-Life kan je ook nog proberen! een hele fijn brok mijn honden vinden het geweldig en is met 80% dierlijke eiwitten.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:24

petitparis schreef:
Zelf vermijd ik ook brokken die kippenvet of ander gevogelte bevatten wegens kruisallergie.
Die lijn van Naturis is er al bijna 3 jaar hoor. Was in testfase toen ik 4 jaar terug gestart was met een eliminatiedieet en het me eigenlijk niet zinde om een commercieel dierenartsenlijn brok te moeten voeren. (Is op zich niks mis mee en zou het wel blijven voeren zijn als bleek dat dat het enige was waar mijn hond het goed op deed, maar gevoelsmatig voor mijzelf wilde ik ook af en toe variatie, makkelijkere verkrijgbaarheid en geen 90€ per zak van 12kg)


Daar kan ik me niet helemaal in vinden.. of wij hebben een slechte adviseur gehad.
Wij hebben toen naturis vers gevoerd en wilde overstappen op brok. De brokken die ze toen hadden voldeden niet aan de eisen (zonder rund en kip). Ik heb heel veel brokken vergeleken toen op internet en naturis viel af. Of ze hadden die brokken nog niet online?

Ik moet zeggen dat ik niet het gevoel heb dat ze alles nu heel duidelijk op de ingredientenlijst hebben staan.. ik heb er mijn vraagtekens bij. Maar goed, voor ons maakt het niet meer uit. Onze hond doet het nu goed op zijn brokken dus veranderen ga ik niet.

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:47

Ik ben momenteel voor mijn Dalmaat ook aan het kijken voor een voer switch. Ze zit nu op kvv maar krijgt hiervan wat kale plekjes op de poten en billen en likt daar dan ook heel veel, en ook wat meer jeuk.. Ik voer nu Lotgering maar dat gaat dus niet goed, dit probleem heb ik echter nog niet eerder gehad dus waar het nu echt precies aan ligt kan ik ook weer niet zeggen. Twijfel nu dus om of terug te gaan naar het andere kvv merk. Of toch weer brok te gaan voeren.. met brok had ze voorheen enkel altijd wat meer problemen qua spijsvertering (windering, snel diaree etc)

Ik heb wel een tijd lang Optimanova gevoerd (toen was deze nog een flink stuk goedkoper) en was daar toch wel heel erg tevreden over! Maar toen ging de prijs dus enorm omhoog. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen haha dus ik snap dat het super lastig is om een goede brok te kiezen!

Optimanova is wel iets wat je dus mee kunt nemen in je overwegingen. Hoog vlees/vis percentage en verder een prima brok dus :D

petitparis

Berichten: 15992
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:16

@Nono: nee, de ingrediëntenlijst van Naturis is nog steeds niet wat het zou moeten zijn, maar ze beweren wel echt maar 1 diersoort per brok te gebruiken (uitgez garnaal/forel dan). Weet niet wanneer die graan/glutenvrije lijn officiëel op de site/markt gekomen is. Toen ik informeerde, was het in volle testfase en kon ik ook een proefverpakking krijgen, maar heb hier vriendelijk voor bedankt. Dit was bij Naturis zelf.

@Fosco: ik ben niet vertrouwd met het merk Lotgering, heb er wel eens naar gekeken gezien dit verkrijgbaar was waar wij op vakantie waren. Maar meende mij te herinneren dat er weinig in aanmerking kwam voor mijn allergische hond. Verder krijgen mijn dalmaten allemaal extra gekookte aardappelen of rijst (uitgez van de allergische) en olie om op gewicht te blijven, want teveel eiwit (kvv of brok) geeft jeuk en "vuile" oren.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:26

Hier ook echt echt echt geen fan van lotgering. Om verschillende redenen. Hoor er ook genoeg die het daar echt niet goed op doen. Toch je oude Kvv maar proberen Fosco?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:41

Real Nature.
Prijs valt me goed mee, veel verschillende varianten zonder gluten/kip/rund, voor grote en kleine honden (brokgrootte) en ze vinden het erg lekker (zelfs m'n kieskeurige eter!).

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:03

Mijn hond is ook gevoelig voor vele brok. Na heet wat uitgeprobeerd te hebben ben ik nu uitgekomen op impress your dog en dan de sensetive. Niet glutenvrij maar wel met eend. Eerste brok waar die van mij het goed op doet.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:14

Hier een lange periode Healthy Dog gevoerd. Honden knapte er goed van op.
Inmiddels door naar Doglovers en dat gaat ook goed en is ietsiee voordeliger.
Maar wellicht maakt Healthy dog voor die van jou wel het verschil.

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:35

petitparis schreef:
@Fosco: ik ben niet vertrouwd met het merk Lotgering, heb er wel eens naar gekeken gezien dit verkrijgbaar was waar wij op vakantie waren. Maar meende mij te herinneren dat er weinig in aanmerking kwam voor mijn allergische hond. Verder krijgen mijn dalmaten allemaal extra gekookte aardappelen of rijst (uitgez van de allergische) en olie om op gewicht te blijven, want teveel eiwit (kvv of brok) geeft jeuk en "vuile" oren.


Rijst geef ik er inderdaad ook regelmatig. Wat zou jij adviseren qua brok of kvv in dit geval? Want van de meeste reguliere brok krijgt ze vrij snel last van lichte dallyrash en haar spijsvertering.. :(

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: Hondenbrok gezocht: glutenvrij, vrij van kip en rund

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:40

Ik zweer bij Acana, ik voer de wild prairie variant aan mijn Duitse herder pup van 5 maanden, tussen de middag krijgt ze de visbrok, dit gaat prima. In eerste instantie schrok ik ook van de prijs maar ze eet er echt veel minder van en zit onwijs goed in haar vel, dat laatste is voor mij alleen al goud waard!

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:41


shoes
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:48

Probeer Kivo petfood in Veldhoven. Zij produceren al hun brok en vlees zelf ook speciaal voor honden met allergieën. Wellicht kunnen ze jou goed adviseren.