Poes eet weinig

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Poes eet weinig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:48

Hoihoi,

Onze poes is allereerst gewoon helemaal gezond, komt regelmatig bij de DA en we hebben de DA al geraadpleegd over die "probleem", maar die weet het ook niet.

Wij hebben een kat van ongeveer anderhalf jaar oud. Ze is vrolijk, levendig en enorm lief. Niet schuw. Ze zit enorm goed in haar vacht, oogt ook gewoon altijd gezond. Echter eet ze ontzettend weinig. Niet omdat ze iets onder de leden heeft; ze heeft altijd al weinig gegeten. Na 3 hapjes is ze klaar, en loopt ze alweer weg. We hebben enorm veel geprobeerd: van gekookte vis tot gekookte kip en van vette kittenbrokjes tot voer voor katten die moeten aankomen. Niets helpt; ze eet gewoon bijna niets. Het is niet zo dat ze niet wil eten, rond de tijden dat de katten eten krijgen komt ze mauwen. Maar na 3 hapjes is ze gewoon alweer klaar.

Het is niet dat ze enorm mager is, maar ze zou wel iets meer mogen wegen. Zijn er meer mensen met een kat die weinig eet? Heeft ze gewoon een enorm klein maagje ofzo? Wij weten het niet meer.

Selina

Re: Poes eet weinig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:51

Weet je specifiek hoe veel ze eet? Onze kat eet bijvoorbeeld ‘s nachts meer dan overdag. Dus je ziet niet altijd hoe veel ze eten.

Bekijk m'n Etsy shop voor schattige dierenprints & kaarten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:31

Ja hoeveel gram eet ze dan?

Mijn katten lusten bijna niks, die hebben alleen droge brok staan.
Maar zie ze daar ook maar weinig bij. Een paar hapjes en het is klaar.
Poezen zijn overigens prima op gewicht, beetje te goed eigenlijk al.

Denk dat je dan moet kijken naar de hoeveelheid in totaal :j

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:58

Hoeveel eet ze inderdaad in totaal?

Katten eten juist met kleine beetjes, tot twintig keer per dag. Zelden een kat gezien die echt een portie kreeg en dat in één keer wegwerkte. Die van ons hebben continue eten ter beschikking, nemen ook maar een paar hapjes en zijn dan weer weg. Zijn ook kerngezond.

Denk dus dat je best gaat afwegen en dan kijken of ze aan haar dagelijkse energiebehoefte komt.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:14

Billionache hier een stalkat die niet eens kauwt en alles achter elkaar wegschrokt. Altijd honger heeft en veel muizen vangt. Hij is overigens best dik voor een stalkat :)
Mijn eigen katten eten altijd kleine beetjes de hele dag door.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:23

Mijn ene kat eet ook maar heel weinig, zo lang ze goed op gewicht is maak ik me daar niet zo druk om ze is ook al 7.

Mijn andere kat heeft de bijnaam lintworm die vreet alles wat los en vast zit.

Zang je kat gewoon gezond is en niet te licht is zou ik me geen zorgen maken

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:27

ik begrijp dat je je katten op vaste tijden voert, maar is deze kat niet beter af op onbeperkt?
zodat ze gewoon iedere keer een paar hapjes kan eten?

mijn (inmiddels overleden kat), is ook altijd slank geweest, maar ook altijd maar een paar hapjes en dan weer weg.. maar wel zo'n 6 keer per dag een paar hapjes. ze is er 20 jaar en 5 weken mee geworden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:12

elenaMM77 schreef:
ik begrijp dat je je katten op vaste tijden voert, maar is deze kat niet beter af op onbeperkt?
zodat ze gewoon iedere keer een paar hapjes kan eten?

mijn (inmiddels overleden kat), is ook altijd slank geweest, maar ook altijd maar een paar hapjes en dan weer weg.. maar wel zo'n 6 keer per dag een paar hapjes. ze is er 20 jaar en 5 weken mee geworden..

Er staan onbeperkt brokjes, maar die eet ze bijna niet. Ze krijgen 's ochtends en 's avonds nog allebei een half zakje natvoer, en daar eet ze ook 3 hapjes van.

We wegen het niet af, maar het is echt heel weinig wat ze eet. We weten heel goed wat onze andere poes eet (is al 12), en verder verdwijnt er bijna niets...

Het is niet dat ze graatmager is maar ze is erg licht.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:41

Heb je kvv of barf al geprobeerd?

Soms werkt het om er van die hondenjus overheen te doen, of het eten even in de magnetron te zetten (dan ruikt het sterker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:43

Kvv en barf lust ze allebei niet... -O- nogal een kieskeurige dame is het.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:54

Geen enkel huisdier van mij geeft haar ongelijk :')

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:53

Katten eten van nature meerdere kleine porties per dag.
Zolang ze een normaal gewicht heeft zou ik mij niet te veel zorgen maken, als je denkt dat ze echt op het randje zit van een gezond gewicht misschien meer van het natvoer geven. Misschien wil ze enkel het natvoer eten en wacht ze daar op? Misschien tijdens de middag dat natvoer nog eens aanbieden?

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 06:00

Exigent van royal canin al geprobeerd? Dit zijn brokjes speciaal voor moeilijke eters. Of vers konijn(kvv)?
Ik heb ook een kat die zeer kieskeurig met eten is. Dit vindt ze nog het lekkerst. Ook lust madam de brokjes niet meer als ze er langer dan een dag staan. Als ik er dan weer nieuwe neerzet eet ze er wel weer van. Ze eet bij mij ook de gehele dag door af en toe een hapje.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie