No love spray gevaarlijk voor drachtige honden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

No love spray gevaarlijk voor drachtige honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 19:01

Wij hebben twee honden waarvan de ene vorige week gedekt is en waarvan wij hopen dat ze drachtig is. Onze andere hond is ook loops geworden en zit nu in haar vruchtbare dagen. Op de hondenschool gaven ze aan dat ik wel mag komen als ik no love spray gebruik. Maar nu vraag ik mij af of dit wellicht ook gevaarlijk kan zijn voor onze andere (hopelijk dragende) hond. Op het flesje staat hier niks over, maar wel dat het de hormoonhuishouding beïnvloedt. Het zou natuurlijk vervelend zijn als onze andere hond hierdoor niet drachtig wordt, dan sla ik deze week de hondentraining gewoon over. Weet iemand hoe dit zit? Ik heb op internet gezocht, maar kan er niks over vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:09

Ik zou het risico niet nemen. Vind het sowieso al niet kunnen dat je een product op jou hond gaat sprayen dat de hormonen beïnvloed voor naar de hondenschool te kunnen. Het is de natuur :)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 19:12

DeMolenhoek schreef:
Ik zou het risico niet nemen. Vind het sowieso al niet kunnen dat je een product op jou hond gaat sprayen dat de hormonen beïnvloed voor naar de hondenschool te kunnen. Het is de natuur :)

Dat was inderdaad ook mijn idee, het risico niet nemen. No love spray gebruik ik ook op wedstrijden, anders is het wel erg aantrekkelijk voor reuen. Ik snap je punt hoor, wist eerlijk gezegd ook niet dat het de hormonen beïnvloedt. Ik dacht dat het alleen de geur van de teef wat minder maakte. Maar nu met een hopelijk dragende hond ging ik eens lezen en toen las ik dit.

Kuggur

Re: No love spray gevaarlijk voor drachtige honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:42

Nog nooit van dat spul gehoord, zal me eens inlezen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:57

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:30

Zou mooi zijn als het écht werkt, maar ben eigenlijk wat sceptisch, iemand positieve ervaringen met dit product?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:40

Kuggur schreef:
Zou mooi zijn als het écht werkt, maar ben eigenlijk wat sceptisch, iemand positieve ervaringen met dit product?

Het spul (probeert) de lucht van de teef te verdoezelen, en nee, het betekent niet dat je dan een loopse teef zonder toezicht tussen de reuen kunt laten lopen...
We gebruikten het heel vroeger voor onze teef, en onze reu moesten we toch echt niet bij haar los laten lopen. Hij jankte alleen wat minder als we met ze gingen wandelen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 01:45

Kuggur schreef:

Wel goede ervaring, maar op een gecastreerde reu die niet met rust gelaten werd door andere reuen. Hij moest heel erg leren om van zich af te bijten, tot die tijd was zo'n spray wel effectief, reuen hadden veel minder interesse. Hij werd in losloopgebied dermate lastig gevallen dat hij niet meer normaal kon rondlopen. (nu snauwt en hapt hij gelukkig wanneer honden het te bont maken)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:50

Ik zou gewoon niet trainen als het blijkbaar een probleem is op de club
Bij ons trainen we gewoon Met loopse teven
Goed leermoment voor de Reuen en teven, ook Met die afleiding gewoon Luisteren.