Kat verdwenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

julie0307

Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 00:31

Dag bokkers,
Wij hebben een kat, Faelynn. Faelynn is een Siberische kat van 1,5 jaar. Faelynn is een binnenkat maar ze mag wel af en toe naar buiten. Dan komt ze meestal na een uurtje of 2 vanzelf terug. En anders komt ze wel als je roept. Maar nu niet, ze is waarschijnlijk ontsnapt. We hebben haar niet naar buiten zien gaan maar binnen is ze niet te vinden. Ze komt altijd als ik rammel met koekjes en nu dus niet. Waarschijnlijk is ze al sinds 9 uur buiten en ik ben ondertussen doodongerust. We zijn heel de tuin door gewandeld, rammelend met koekjes. Ook al langs ons huis af. En gaan kijken aan de boom waar ze soms in klimt. Nergens is ze te vinden... De deur naar de garage staat open. Dan kan ze niet in huis maar daar is het droog en ietsje warmer... Ik hoop zo dat ze seffens daar verschijnt. Ik ben niet van plan te slapen tot ze terug is want ik ben doodongerust... Hebben jullie nog tips?

Sorry voor het warrige verhaal. En ohja, we hebben een natuurgebied achter ons huis. Dus als je de tuin uit stap kom je aan een gebied vol vijvers...

Groetjes en alvast bedankt voor de tips!

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:37

Aanmelden op amivedi, dat als eerste doen.

https://www.amivedi.nl/

Daarnaast kan je de kattenbak buiten neerzetten, Dat schijnt ook erg goed te helpen, Ze herkennen de geur namelijk erg goed, en dat kan er voor zorgen dat ze de weg beter terugvind.

2a54z6e45r6r

Re: Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:41

Zeker dat je het hele huis gechecked hebt?
Mijn katten kunnen zich soms beter verstoppen dan verwacht :)

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 00:43

2a54z6e45r6r schreef:
Zeker dat je het hele huis gechecked hebt?
Mijn katten kunnen zich soms beter verstoppen dan verwacht :)

Heel zeker, alles 3x afgezocht en ze komt altijd op mijn stem af en zeker op het geluid van koekjes...

Eten en drinken en kattenbak gaan sowieso de garage in seffens.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:44

Indd alles in huis goed gecheckt?! Mijn kat kan zich ook verdomd goed verstoppen, ook zij reageert altijd op het rammelen van snoepjes maar als ze een fijn en goed verstop plekje heeft gevonden komt ze echt niet!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:48

Mijn kat die komt ook altijd voor snoep maar inderdaad als ie een plekje heeft da komt ie niet of ligt hij te diep te slapen. En ze kunnen echt op de meest onmogelijke plekken liggen. Kam nog een laatste keer rustig het huis uit en kijk echt in elk hoekje, ookal denk je dat ze er niet ligt. Ik duim dat ze snel gevonden wordt zodat je met een goed gemoed kan gaan slapen :)

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:49

Ik zou indd nog even alles maar dan ook alles.. iedere stoel, hoekje, kiertje, op en onder checken. De onze reageerd ook goed op stem en vooral op eten maar soms komet ze ook niet. Weet niet wat voor kleur ze is maar de onze zwart en daardoor zie je haar soms bijna niet liggen.

Anders indd vast een melding maken en regelmatig roepen buiten.

Je hebt het over de achtertuin en ik weet niet hoe jullie wonen maar zou het kunnen zijn dat ze er voor uit is gegaan?
Onze kat komt namelijk niet als ze voor is en ik roep achter

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:50

Ik zou indd nog even alles maar dan ook alles.. iedere stoel, hoekje, kiertje, op en onder checken. De onze reageerd ook goed op stem en vooral op eten maar soms komet ze ook niet. Weet niet wat voor kleur ze is maar de onze zwart en daardoor zie je haar soms bijna niet liggen.

Anders indd vast een melding maken en regelmatig roepen buiten.

Je hebt het over de achtertuin en ik weet niet hoe jullie wonen maar zou het kunnen zijn dat ze er voor uit is gegaan?
Onze kat komt namelijk niet als ze voor is en ik roep achter

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:52

Nou ja, op zich is het niet raar als ze een keer wat langer weg is. Onze kat vindt het altijd een beetje eng buiten en gaat ook nooit ver de tuin uit. En nooit lang. Maar is afgelopen jaar ook eens een hele nacht weg geweest. Opluchting toen ze terug was. Komt met die van jullie ook vast goed! Het blijven nou eenmaal onvoorspelbare dieren. Maar ik begrijp je ongerustheid hoor en hoop mee dat ze snel terug komt. :(:)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 01:04

Misschien is ze bij iemand anders naar binnen gewandeld?
Als ik jou was zou ik flyers maken. Foto van poes erop zetten, uiteraard dat ze vermist is en je telefoonnummer. Deze flyers zou ik in de hele wijk gaan verspreidden.
En idd amivedi en het dierenasiel op de hoogte brengen. Eventueel ook de dierenambulance
Sterkte

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 01:06

Echt alles gecheckt binnen? In de kasten, wasmachine, onder bed, in bed etc?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 01:09

Check aub alle kasten en laden.

Die van mij heeft al een keer in de zomer met 30 graden in een volle sokkenlade opgesloten gezeten.
En al een keer 2 uur in een kleding kast

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 01:26

ZE IS TERUG! Ze kwam net het terras op gelopen. Geen idee wat ze uitgestoken heeft. Bedankt voor alle tips iedereen. Nu kan ik ook rustig gaan slapen :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 01:40

Gelukkig maar, slaap lekker ts

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 01:54

Ah blij te horen!! Slaapwel Ts :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:35

Fijn dat ze terug is!

Mossel schreef:
Indd alles in huis goed gecheckt?! Mijn kat kan zich ook verdomd goed verstoppen, ook zij reageert altijd op het rammelen van snoepjes maar als ze een fijn en goed verstop plekje heeft gevonden komt ze echt niet!

Hier ook. En dat niks terugzeggen hè >;) ! Loop je tig keer langs die kat (die je dus niet ziet), te roepen en te rammelen en die kat blijft dan gewoon stoicijns liggen suffen |o ! Pfff, katten :') .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:55

Gelukkig! Zomer in de bol!

Mijn siberen mogen niet uit huis, wel in de afgeschermde tuin.
Verstoppen in huis zal vast kunnen maar mijn ervaring is met siberen dat ze altijd komen als je roept.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:02

IMJ schreef:
Gelukkig! Zomer in de bol!

Mijn siberen mogen niet uit huis, wel in de afgeschermde tuin.
Verstoppen in huis zal vast kunnen maar mijn ervaring is met siberen dat ze altijd komen als je roept.

Mijn, waarschijnlijke, Sibeer luistert echt niet... blijft gewoon liggen.

Ts, fijn dat ze thuis is!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:06

GDG schreef:
Fijn dat ze terug is!

Mossel schreef:

Hier ook. En dat niks terugzeggen hè >;) ! Loop je tig keer langs die kat (die je dus niet ziet), te roepen en te rammelen en die kat blijft dan gewoon stoicijns liggen suffen |o ! Pfff, katten :') .

Precies dat ja, en mijn ragdoll luistert echt prima normaal gesproken en is er als eerste bij als het om eten gaat