Katten verhuizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Katten verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 13:05

Ik heb jaren een stalgedeelte voor mezelf gehuurd en op een gegeven moment hadden we erg last van muizen en ratten. In overleg met de verhuurder heb ik toen twee katten aangeschaft en sindsdien nooit meer overlast gehad van muizen / ratten. Na jaren met plezier op deze stal gestaan te hebben zijn wij verhuisd naar een andere stal. Hier kunnen de katten niet mee naar toe. Ik wil dus graag mijn katten verhuizen naar mijn huis. Ze zijn super lief aanhankelijk en ben zelf dol op ze maar ze zijn niet gewend aan het huiselijk leven.

Het idee is om de tuin kat proef te maken en in de schuur een kattenluik met kattenbak mandjes en brokjes en de katten binnen te laten als wij zelf thuis zijn om ze "op te voeden"
Ben een beetje bang dat er anders op de bank enz geplast word.

De tuin is niet heel groot. En ergens twijfel ik dus of ik ze niet te kort ga doen. Ze hebben nu natuurlijk een geweldig boerderijleven en dat pak ik ze af.

Het gaat om twee poezen zusjes van 3,5 jaar.

Wat denken jullie en hebben jullie nog tips voor mij ?

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:20

Wij hebben een aanloopkat, ook altijd buiten geleefd dus. Als ze nu mag kiezen is ze toch t liefst hele dagen binnen..! Dit mag ze bij ons ook maar snachts gaat ze naar buiten omdat we 2 hondjes hebben. Elke ochtend rond 7uur staat ze te miauwen dat ze naar binnen wil en tja dat zielige gemiauw is niet om aan te horen dus dat mag ze dan ook ! Dus denk zeker dat jouw katten er ook aan kunnen wennen! Als ze maar door hebben hoe lekker warm een kachel is en hoe heerlijk je kunt slapen op de bank ;) :+

Kady1

Re: Katten verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 13:32

Fijn om een goede ervaring te horen. Ik heb hier geen ervaring mee en hoop echt dat ze kunnen wennen want zou het heel erg vinden om ze weg te moeten doen. Maar als dat uiteindelijk het beste voor ze is dan zal ik dat wel doen . Maar ik hoop dat ze kunnen wennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:35

Kan je de katten niet laten waar ze nu wonen? Bij stallen zie je dat wel vaker, dat de nieuwe huurder/ nieuwe eigenaar de katten overneemt.

Er zit echter ook een verschil tussen boerderijkatten en stalkatten. Mijn ouders hebben een stalkat overgenomen bij de koop van hun boerderij, zelf hebben ze boerderijkatten erbij genomen. De boerderijkatten zijn in huis opgegroeid, en doen hun rondje buiten maar leven ook prima binnen.
De stalkat echter leefde echt buiten en op stal, als je die mee naar binnen nam dan raakte die helemaal in paniek. Die zou je met een huizelijk leven en beperkte buitenruimte echt kapot hebben gemaakt.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:06

Hier toen der tijd 3 zusjes gekocht en zijn opgegroeid op stal, alleen 1 week binnen geweest na de sterlisatie. Toen na 1 jaar 2 van de zusjes vlak na elkaar overreden zijn hebben we de laatste naar binnen gehaalt. Deze was ook nog eens heel bang voor de hond. We hebben hem toen eerst 2 maanden alleen op de bovenverdieping gehad en daarna ging ze uit zichzelf naar beneden.
Ze komt nog graag buiten maar wilt elke nacht binnen slapen, ze komt als het donker wordt ook uit zichzelf naar binnen.
Ik heb haar 1x van de tafel en 1x van het aanrecht gegooid. Daarna heeft ze het nooit meer gedaan, ze gedraagd zich beter als 1 van onze katten die vanaf kitten af aan binnen opgegroeid was!

soesie

Re: Katten verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:27

Ik heb ook een buiten/boerderij-poes.
En sinds mijn verhuizing naar een rijtjeswoning, heb ik mijn tuin afgezet, met een kattenluik in de deur, om naar binnen te kunnen.
Geen problemen mee gehad. Ze gaat waar ze wil. Met mooi weer is ze meestal buiten. Ik heb de tuin ook katvriendelijk gemaakt door plankjes op verschillende hoogtes aan de schutting te plaatsen. En nog wat klim-items neergezet.
Kat blij, ik blij! En vooral....de buren ook blij...

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 21:09

Shanna schreef:
Kan je de katten niet laten waar ze nu wonen? Bij stallen zie je dat wel vaker, dat de nieuwe huurder/ nieuwe eigenaar de katten overneemt.

Er zit echter ook een verschil tussen boerderijkatten en stalkatten. Mijn ouders hebben een stalkat overgenomen bij de koop van hun boerderij, zelf hebben ze boerderijkatten erbij genomen. De boerderijkatten zijn in huis opgegroeid, en doen hun rondje buiten maar leven ook prima binnen.
De stalkat echter leefde echt buiten en op stal, als je die mee naar binnen nam dan raakte die helemaal in paniek. Die zou je met een huizelijk leven en beperkte buitenruimte echt kapot hebben gemaakt.

De stallen waar ze in leven worden gesloopt. Dat is ook de reden dat wij verhuisd zijn. Dus daar laten is geen optie. Veel te bang dat ze dan onder het puin komen ofzo