Het zit zo dat ik emigratieplannen heb naar de VS. Vorig jaar eind maart is mijn visum aangevraagd maar het is wegens een achterstand van 6 maanden nog steeds niet geaccepteerd. Wanneer ik effectief ga emigreren is het nog een beetje afwachten, maar hopelijk duurt het niet nog een jaar.
Ik heb hond van nu 7 jaar, het is een spaanse waterhond en uiteraard wil ik haar meenemen want ik kan niet zonder haar! In Amerika hebben wij nog een andere hond, een duitse herder van 12/13 jaar. Hij is al eens voor 6 maand overgevlogen naar België maar die mocht op het vliegtuig onder 'emotional support animal', want ja.. dit kan allemaal in de VS, je hebt juist een voorschriftje nodig van de dokter

Het probleem waar ik tegen aanloop is te stress die het voor mijn hond zal meebrengen. Maya is een vrij bange hond naar onbekende mensen toe en in stressvolle situaties. Ze heeft altijd een tijdje nodig om te wennen aan nieuwe mensen, soms heeft ze maar 5 minuten nodig of soms went ze helemaal niet. Om haar dan in een bench te steken als cargo op een vlucht van 9 uur breekt dan ook mijn hart.. Mijn vraag is dus, is er een manier om haar hier mentaal beter op voor te bereiden? Ze is ook niet gewend aan een bench dus dat zal sowieso op nummer 1 komen.
Om het haar/ons zo makkelijk mogelijk te maken wil ik ook een rechtstreekse vlucht nemen. Van brussel naar atlanta, of eventueel schiphol-atlanta. De maatschappijen die ik op het oog heb zijn KLM en Delta. Van Atlanta is het wel nog 5 uur in de auto maar dan is ze tenminste bij ons.
Ik ontvang heel graag tips over hoe ik dit het beste aanpak! En als er mensen zijn die ervaring hebben hiermee, ik hoor het graag

Kon ik ze maar onder mijn zetel proppen