Onze kat Daisy is nu 13 jaar en eigenlijk kern gezond. Ze is goed op gewicht, actief, speels en eet en drinkt goed. Nu heeft ze sinds 1 jaar last van een kale plek op haar rug, net boven haar staart. Wij zijn bij de dierenarts geweest en die denkt vlooienallergie. Echter zijn ze altijd met goed spul ontvlooid. Ze gaat dan over Daisy en onze andere poes Lizzy, zij is nu bijna 2 jaar oud. Toen Lizzy bij ons kwam had ze een nestvlooitje, waarvoor ze gelijk behandeld en gekamd is en verder nooit meer iets terug gezien.
Daisy krijgt al jaren hetzelfde merk voeding en heeft hier nooit last van gehad, ze eet het ook graag. Dit is purina one voor gesteriliseerde poezen. Het natvoer wat ze krijgt wisselt nog wel eens tussen gourmet, Felix of een huismerk. Zij Lizzy krijgt ander eten, aangezien zij te dik is. Daisy krijgt Lizzy haar eten niet, andersom lukt ons niet altijd aangezien Lizzy altijd honger heeft

Bij de dierenarts kreeg ze een injectie tegen jeuk en dat werkte goed. Wanneer deze injectie is uitgewerkt komt langzamerhand deze plek weer terug, wat nu ook weer het geval is. Eigenlijk zien wij haar vrij weinig knauwen in dat gebied en likt ze er ook niet veel aan. Nu hebben wij natuurlijk niet 24/7 zicht op haar, maar niemand van ons thuis ziet haar vaak krabbel of bijten op die plek.
De dierenarts vermoed een vlooienallergie of voedselallergie, alleen ik vraag mij af of dat echt zo is, aangezien niemand hier vlooien heeft gehad afgelopen 1,5 jaar en omdat ze al jaren dezelfde voeding heeft.
Je mag er wel gewoon aankomen. Soms zitten er korsten, maar op dit moment niet.
Ik vroeg me af of iemand dit probleem herkent en/of tips heeft

Hier wat foto’s van hoe het er nu uit ziet, het is erger geweest.