Hoe kan ik Katten-urine uit bankstel krijgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe kan ik Katten-urine uit bankstel krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:00

Onze poes heeft de laatste tijd enorm grote plassen, en 1 daarvan heeft ze op de bank geloosd.
Ik heb er al een anti-urine-spray van de welkoop op gespoten en dat verzwakt de stank wel iets, maar het is nog lang niet weg. Is het er uberhaubt uit te krijgen? Of moeten we een nieuwe bank?

(Poes wordt uiteraard medisch onderzocht, maar dat staat verder los van de bank.)

Calice

Re: Hoe kan ik Katten-urine uit bankstel krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:11

Probeer het eens met schoonmaak azijn, daar hebben wij meerdere malen urine luchten van de poezen en pup mee kunnen verwijderen.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:18

Ecodor, kan je op googlen. Maakt geen vlekken op je bank en neutraliseert de geur met enzymen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:21

Dispy ontgeurder

Sourire

Voor kots op mijn stoffen bank heb ik wel citroen afwasmiddel gebruikt. Dat werkt goed, weet alleen niet of het ook voor plas werkt..

Koper

Biotex groen. Piesplek natmaken, Biotex er op plamuren en als het droog is de boel eraf borstelen en daarna met een sopje. Zo heb ik mijn jas ook weer kattenpiesvrij gekregen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:38

proudmama schreef:
Ecodor, kan je op googlen. Maakt geen vlekken op je bank en neutraliseert de geur met enzymen.

Dit sowieso! Is hier ook bij de petsplace verkrijgbaar!

Vriendlief heeft een ''nier'' kat in huis gehad en zijn meubels zijn een behoorlijke tijd de opslag in gegaan. Daarna alles goed schoongemaakt en ingesprays met ecodor,en de meubels zijn er nog steeds! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:37

Ik heb de bank behandeld met ecopets urine buster, inmiddels voor de 2e keer, maar het stinkt nog steeds. Ik hoop dat het morgen als het opgedroogd is minder stinkt, maar vrees het ergste.. -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:17

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:24

Die hierboven genoemd. Uf2000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:28

Is die echt anders dan die ik er nu op heb zitten dan?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:32

Die van jou ken ik niet. Maar met die ik noemde heb ik echt goede ervaringen.
Wij hadden de stoelen uit de opslag eigenlijk afgeschreven. Zeker omdat t er zo lang ingezeten heeft. Ik heb de stoelen gewoon schoongemaakt. Maar daar gaat de geur natuurlijk niet mee weg. Met azijn ging het ook niet en toen kwamen we hier nog en fles van tegen. Inmiddels zijn de stoelen al weer 3 jaar in gebruik en echt geen pis geur.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:37

Als het door de bank is getrokken, zul je vermoedelijk alles moeten behandelen. (Niet alleen het oppervlak). Lijkt me een hele klus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:52

Het “voordeel” is dat ze op een groot (65x65) kussen heeft geplast, die is wel afgeschreven (weggegooid) maar heeft ook wel een groot deel opgevangen. Maar het is dus door het kussen heen in de bank terecht gekomen. Omdat ze plassen formaat hond/ niet heel geconcentreerd maar dus wel heel groot legt is er helaas wel wat plas in de bank getrokken. Ik vrees dat ik het met mijn eerste sop/ boen-partij ook alleen maar erger heb gemaakt :oo

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:53

Inderdaad biotex :) Hier ging het complete bankkussen (1 bij 1.60m) in de douche met een lading groene biotex. Goed in laten trekken en schrobben en nog beter uitspoelen. Kat bleek trouwens ernstig nierfalen te hebben, maar doet het gelukkig goed op de medicatie. Ik hoop dat het bij jou een minder ernstig probleem is!

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:56

Shanna schreef:
Het “voordeel” is dat ze op een groot (65x65) kussen heeft geplast, die is wel afgeschreven (weggegooid) maar heeft ook wel een groot deel opgevangen. Maar het is dus door het kussen heen in de bank terecht gekomen. Omdat ze plassen formaat hond/ niet heel geconcentreerd maar dus wel heel groot legt is er helaas wel wat plas in de bank getrokken. Ik vrees dat ik het met mijn eerste sop/ boen-partij ook alleen maar erger heb gemaakt :oo

Wanneer je kat zulke grote plassen doet is dat niet echt normaal.
Heb je haar al laten nakijken door een dierenarts?

Helaas deed mijn kat ook zulke enorme plassen buiten de bak, wil je niet bang maken, maar zijn nieren deden het niet meer.

Succes iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:59

Ik heb inderdaad dit weekend al contact met de dierenarts gehad. Helaas is het me vandaag niet gelukt een plas van haar op te vangen, omdat ik 2 binnenpoezen heb die dezelfde bak gebruiken is dat een stukje lastiger. Morgen een nieuwe poging.

Verder is er niks aan de poes te merken overigens! Eet normaal, leeft normaal, is niet aangekomen of afgevallen, lijkt eigenlijk nergens last of pijn van te hebben.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:32

Heel simpel...

Gemalen koffiebonen (niet gebruikte) eroverheen strooien. 24 uur er op laten liggen en met een stofzuiger eraf zuigen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:37

Nicje87 schreef:
Heel simpel...

Gemalen koffiebonen (niet gebruikte) eroverheen strooien. 24 uur er op laten liggen en met een stofzuiger eraf zuigen.

Echt waar?? Dat zou wel heel fijn zijn... wij hebben 1 poes erbij lopen die we echt in de gaten moeten houden, die denkt nl. dat ze een kater is en sproeit soms! Ze komt nooit binnen maar mocht het toch gebeuren?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:45

Andere tip die een beetje helpt:
Flinke hoeveelheid baking powder er over strooien. Vervolgens besprenkelen met azijn. Drogen en opzuigen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:45

Da’s balen, nieuwe halen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:29

Dettol. En dan niet die je in de supermarkt krijgt maar echt de geconcentreerde, 1 dopje verdunnen met een liter en sprayen. Ruikt dan wel even sterk naar Dettol maar de pieslucht is weg!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:38

countrygirl schreef:
Nicje87 schreef:
Heel simpel...

Echt waar?? Dat zou wel heel fijn zijn... wij hebben 1 poes erbij lopen die we echt in de gaten moeten houden, die denkt nl. dat ze een kater is en sproeit soms! Ze komt nooit binnen maar mocht het toch gebeuren?

Bij kotslucht werkt het in ieder geval erg goed!