Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:10

Even tussendoor: ik lees dat je vindt dat katten jaarlijks ingeënt moeten worden, maar de cocktail hoeft maar eens in de drie jaar. Dus dat scheelt al in de portemonnee (en de gezondheid van de dieren want overvaccineren is ook niet zo geweldig).

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 00:25

Toevallig heb ik vandaag een folder mee gekregen over titeren, want daar wil onze DA het liefst naar over met alle dieren. Dus ik ga daar even wat meer over inlezen. Zal idd wat schelen.

idylle
Berichten: 5812
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:49

Evelijn schreef:
Laten inslapen en je niet schuldig voelen, je hebt de kat paar mooie jaren gegeven.... en als DA aangeeft dat inslapen beste optie is niet koppig zijn. De poes leeft in het nu... dus gewoon nog even vertroetelen en dan laatste reis geven.
Dat de ex-eigenaar zich niet verantwoordelijk voelt en jij wel... tja dat is alleen maar mooi voor de poes. De verantwoordelijkheid voor de keuzes omtrent Poes heb je al een tijd genomen... dus ook dit laatste besluit rust nu op jou schouders.


Dit dus, ik zou, als da het ernstig genoeg vin, kat ook in laten slapen.

Sabri

Berichten: 1408
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:49

Een dier zou hiervan niet de dupe moeten worden. Inslapen om zo geld uit te sparen, ik zou me er niet goed bij voelen. Rekening naar eigenaar sturen, desnoods via een jurist of deurwaarder geld bij hem innen voor de rekening. Of zelf betalen en kat als jouw kat beschouwen

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 01:09

idylle schreef:
Evelijn schreef:
Laten inslapen en je niet schuldig voelen, je hebt de kat paar mooie jaren gegeven.... en als DA aangeeft dat inslapen beste optie is niet koppig zijn. De poes leeft in het nu... dus gewoon nog even vertroetelen en dan laatste reis geven.
Dat de ex-eigenaar zich niet verantwoordelijk voelt en jij wel... tja dat is alleen maar mooi voor de poes. De verantwoordelijkheid voor de keuzes omtrent Poes heb je al een tijd genomen... dus ook dit laatste besluit rust nu op jou schouders.


Dit dus, ik zou, als da het ernstig genoeg vin, kat ook in laten slapen.


Ze kan met medicatie voor haar schildklier, als het aanslaat, nog prima heel wat jaren mee. Inslapen zou niet de DA zijn keuze zijn zeg maar en mijne ook niet, als het mijn kat was.


Sabri schreef:
Een dier zou hiervan niet de dupe moeten worden. Inslapen om zo geld uit te sparen, ik zou me er niet goed bij voelen. Rekening naar eigenaar sturen, desnoods via een jurist of deurwaarder geld bij hem innen voor de rekening. Of zelf betalen en kat als jouw kat beschouwen


Ja, ik zat in twijfel, maar topic heeft wel in perspectief gezet dat ik dat ook niet kan.

Kat is nu gewoon van mij, klaar, en dan gaat ze alle zorg krijgen die ze nodig heeft. Morgen meteen afspraak maken voor het bloed trekken.

Financieel kom ik er ook wel weer uit. Dan maar even lastig.

Dit kan ik niet inslapen.
Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:52

Benita schreef:
Kun je geen deal maken met de dierenarts. Uitleggen hoe alles is gegaan en vragen of hij tegen kostprijs kan behandelen? Zo te lezen heeft hij de laatste tijd al genoeg aan je verdient.

Sommige dierenartsen hebben speciale tarieven voor asiels en dierenbescherming.

Wat een absurde ideeën hou jij er op na. Waarom zou de da voor de kosten van dit dier moeten opdraaien?
"Voor kostprijs werken" = " gratis dienstverlening. En dat omdat de da in jouw opinie "al genoeg aan de OP heeft verdiend" _O- .
Geloof me geen zichzelf respecterende da gaat in op zo'n onzinnig voorstel.

Anoniem

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 02:26

Lieve TS wat een leuk dier. Respect dat je de verantwoordelijk neemt.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 03:13

Ik zou gaan voor het laten inslapen.
Lijkt mij de beste optie

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:47

Dit is geen absurd idee, maar heet zaken doen. Iedere ondernemer weet dat hij klanten behoud door soms de klant tegemoet te komen, zelfs als hij dan eenmalig verlies draait. Dat heet goodwill kweken. Dit is heel normaal in de wereld waarin we leven.

In dit geval ook, als de da de poes behandeld heeft hij de kans dat ze in leven blijft en daarna vaker terug komt voor behandeling en medicatie. Doet hij het niet, dan wordt de poes misschien ingeslapen en verdient hij er daarna niets meer aan.

Daarbij heeft de da een eed afgelegd om dieren in nood te helpen. Elk zelf respecterend da zal dus hier in meedenken, het zijn niet allemaal commerciele aasgieren.

Ik heb zelf 10 jaar bij een dierenarts gewerkt en daar kwamen dit soort gevallen voorbij, daar werd wel degelijk rekening mee gehouden. Ook asiels, dierenambulance en dierenbescherming kregen een aanzienlijke korting (kostprijs tarief), maar met het idee dat daar weer klanten aan overgehouden zouden worden.

Daarbij is dit een bestaande klant die vaak komt met haar dieren en waar hij goed aan verdient heeft als ik dit zo lees.

Kuggur schreef:
Benita schreef:
Kun je geen deal maken met de dierenarts. Uitleggen hoe alles is gegaan en vragen of hij tegen kostprijs kan behandelen? Zo te lezen heeft hij de laatste tijd al genoeg aan je verdient.

Sommige dierenartsen hebben speciale tarieven voor asiels en dierenbescherming.

Wat een absurde ideeën hou jij er op na. Waarom zou de da voor de kosten van dit dier moeten opdraaien?
"Voor kostprijs werken" = " gratis dienstverlening. En dat omdat de da in jouw opinie "al genoeg aan de OP heeft verdiend" _O- .
Geloof me geen zichzelf respecterende da gaat in op zo'n onzinnig voorstel.

butengeweun

Berichten: 3662
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:11

Hier iemand die denk ik net zo denkt als je familielid. Ik doe veel voor mijn katten maar jarenlang aan de medicijnen nee. Ik heb mijn katten van de boerderij. Ze zijn netjes gecastreerd en hebben ze een ontsteking of iets worden ze echt behandeld.

Maar een schildklierprobleem gaat ook andere problemen geven (lees weer meer kosten). Dus hier zou ik inderdaad kijken hoelang de kat gelukkig is en dan netjes laten inslapen. Mijn Dierenarts weet dit ook.

15 is een mooie leeftijd dus geef haar nog een paar leuke weken en laat haar dan vredig gaan. Jij geen kosten en ook niet het gezeur met familie.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:23

Evelijn schreef:
Laten inslapen en je niet schuldig voelen, je hebt de kat paar mooie jaren gegeven.... en als DA aangeeft dat inslapen beste optie is niet koppig zijn. De poes leeft in het nu... dus gewoon nog even vertroetelen en dan laatste reis geven.
Dat de ex-eigenaar zich niet verantwoordelijk voelt en jij wel... tja dat is alleen maar mooi voor de poes. De verantwoordelijkheid voor de keuzes omtrent Poes heb je al een tijd genomen... dus ook dit laatste besluit rust nu op jou schouders.

Hier ben ik het wel mee eens. Zelfs als laten inslapen niet de eerste keus van de DA is. Je bent veel te lief voor je familie, :(:) , maar laat dat niet ten koste gaan van je eigen dieren. Jij hebt je prioriteiten goed voor elkaar!
Maar mijn respect als je dit advies niet opvolgt! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:29

butengeweun schreef:
Hier iemand die denk ik net zo denkt als je familielid. Ik doe veel voor mijn katten maar jarenlang aan de medicijnen nee. Ik heb mijn katten van de boerderij. Ze zijn netjes gecastreerd en hebben ze een ontsteking of iets worden ze echt behandeld.

Maar een schildklierprobleem gaat ook andere problemen geven (lees weer meer kosten). Dus hier zou ik inderdaad kijken hoelang de kat gelukkig is en dan netjes laten inslapen. Mijn Dierenarts weet dit ook.

15 is een mooie leeftijd dus geef haar nog een paar leuke weken en laat haar dan vredig gaan. Jij geen kosten en ook niet het gezeur met familie.


Hier ben ik het mee eens. Jij kan niet voor je familielid bepalen hoe de kat verzorgt moet worden en dan van het familielid eisen dat ie 't betaalt omdat jij het financieel moeilijk hebt maar wel de kat in leven wil houden. Jullie verschillen gewoon van mening voor wat jullie redelijke kosten en effort vinden voor een kat.

Even heel hard gezegd maar imo doe je jezelf dit ook wel een beetje aan. Als ik dan je blog lees en zie dat je bijstand-blog weer verder gaat (waarbij het nou niet helemaal duidelijk is of je weer de bijstand in moet of niet) en ik wel lees over een hond, een kat, een paard (en een kitten?) dan zul je heel snel verstandige keuzes moeten gaan maken. Vooral als je al eerder met 'bijstand' te maken hebt gehad.

Anoniem

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:36

Heb je echt haar BLOG gelezen .... of er twee seconden overheen gescanned ? Misschien reageer je dan even iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:37

MariekeB schreef:
Heb je echt haar BLOG gelezen .... of er twee seconden overheen gescanned ? Misschien reageer je dan even iets anders.


Ik heb haar blog gelezen ja. En als je dan weinig geld te besteden hebt snap ik niet dat je een extra dier erbij houdt. Ik wil ook met alle liefde nog 2 katten maar ik kan het niet betalen. Dat is een afweging die je moet maken als volwassene zijnde.

Of mag je alleen reageren als je zegt hoe lief het wel niet is van de TS?
Want ik vind het écht wel lief en goedbedoeld van TS. Ik vind het alleen niet realistisch en verstandig.

Daarom zei ik al; even heel hard gezegd. Ik kan de situatie van een afstand bekijken want ik heb me niet aan de kat gehecht. Als er door anderen zelfs geopperd wordt of de dierenarts de kat niet tegen kostprijs kan behandelen, tja...

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:01

Over wat de juiste beslissing is, ga ik me niet uitspreken, maar kan je niet met je familielid afspreken dat hij het bedrag van het supermarktvoer aan jou overmaakt, en jij enkel de opleg van het betere voer betaalt? Dan heeft je familielid niet méér kosten als anders, maar moet jij ook het betere voer niet helemaal zelf betalen.

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:06

Eerlijk, ik zou het beestje laten inslapen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:11

[quote="Benita"]
Dit is geen absurd idee, maar heet zaken doen. Iedere ondernemer weet dat hij klanten behoud door soms de klant tegemoet te komen, zelfs als hij dan eenmalig verlies draait. Dat heet goodwill kweken. Dit is heel normaal in de wereld waarin we leven.

In dit geval ook, als de da de poes behandeld heeft hij de kans dat ze in leven blijft en daarna vaker terug komt voor behandeling en medicatie. Doet hij het niet, dan wordt de poes misschien ingeslapen en verdient hij er daarna niets meer aan.

Daarbij heeft de da een eed afgelegd om dieren in nood te helpen. Elk zelf respecterend da zal dus hier in meedenken, het zijn niet allemaal commerciele aasgieren.

Ik heb zelf 10 jaar bij een dierenarts gewerkt en daar kwamen dit soort gevallen voorbij, daar werd wel degelijk rekening mee gehouden. Ook asiels, dierenambulance en dierenbescherming kregen een aanzienlijke korting (kostprijs tarief), maar met het idee dat daar weer klanten aan overgehouden zouden worden.

Daarbij is dit een bestaande klant die vaak komt met haar dieren en waar hij goed aan verdient heeft als ik dit zo lees.

[quote="Kuggur"]


Je bent vast zelf geen ondernemer?

Ik vind het ook absurd dat problemen met dieren zo vaak bij de DA worden neergelegd. Je moet gewoon betalen, punt. En kun je dat niet, dan is dat jouw probleem en niet dat van de dierenarts. De DA is iemand die een bedrijf heeft en daar winst wil maken. Want daar betaalt hij namelijk zijn hypotheek van.

TS, ik zou deze kat laten inslapen. Je kunt het niet betalen en het dier is ziek. Het beestje heeft een prachtig leven gehad en het is imo niet erg om er dan een punt achter te zetten. Ik zou mezelf een heleboel financieel getob besparen en de kat een lijdensweg met medicatie. Vergis je niet in de schildklierproblemen, wrs zal er zeker in de eerste periode dat het dier medicijnen krijgt regelmatig bloed worden onderzocht. Ik zou er voor kiezen om het dier te laten inslapen.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:29

Ts waarom helpt je vader niet mee in de kosten van de kat ? Of spreekt die je broer erop aan ?

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:43

Ik vind het echt echt belachelijk hier mensen kunnen zeggen: inslapen..Wat bezield je! Elk dier is afhankelijk van de mens en als er een dierenarts nodig is dan komen er kosten bij daar kies je voor en in dit geval had de kat ook naar het asiel gekunt of naar een ander huisje. Nu wordt het diertje de dupe van de mens terwijl de kat nog prima jaren mee kan gaan! 15 jaar is niet absurd oud hoor en ja ze moet levenslang aan de medicatie maar als het diertje daarna een heel prima leven heeft dan ben je echt niet egoïstisch hoor! Egoïstisch is als je de kat in laat slapen. Ik zou me schamen als ik jullie was

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:47

bartjeminoes schreef:
Ik vind het echt echt belachelijk hier mensen kunnen zeggen: inslapen..Wat bezield je! Elk dier is afhankelijk van de mens en als er een dierenarts nodig is dan komen er kosten bij daar kies je voor en in dit geval had de kat ook naar het asiel gekunt of naar een ander huisje. Nu wordt het diertje de dupe van de mens terwijl de kat nog prima jaren mee kan gaan! 15 jaar is niet absurd oud hoor en ja ze moet levenslang aan de medicatie maar als het diertje daarna een heel prima leven heeft dan ben je echt niet egoïstisch hoor! Egoïstisch is als je de kat in laat slapen. Ik zou me schamen als ik jullie was


Helemaal mee eens, sta versteld hoe makkelijk sommige zeggen in laten slapen, terwijl er feitelijk weinig kosten zijn. 12 tot 20 euro aan medicatie. Dat is nog niet eens een avondje bio, hoeveel van jullie laten dat omdat het te duur is? En de kat is dat niet waard?

CharleyT
Berichten: 4000
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:51

bartjeminoes schreef:
Ik vind het echt echt belachelijk hier mensen kunnen zeggen: inslapen..Wat bezield je! Elk dier is afhankelijk van de mens en als er een dierenarts nodig is dan komen er kosten bij daar kies je voor en in dit geval had de kat ook naar het asiel gekunt of naar een ander huisje. Nu wordt het diertje de dupe van de mens terwijl de kat nog prima jaren mee kan gaan! 15 jaar is niet absurd oud hoor en ja ze moet levenslang aan de medicatie maar als het diertje daarna een heel prima leven heeft dan ben je echt niet egoïstisch hoor! Egoïstisch is als je de kat in laat slapen. Ik zou me schamen als ik jullie was


Nou nou, jij gaat even lekker los. Geloof me, achter je pc is het allemaal heel rationeel te bekijken en te oordelen. Maarrrrrr, het is vaak niet zo zwart wit als jij voorstelt, enige nuance in je reactie zou je sieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:54

Mastrootje schreef:
bartjeminoes schreef:
Ik vind het echt echt belachelijk hier mensen kunnen zeggen: inslapen..Wat bezield je! Elk dier is afhankelijk van de mens en als er een dierenarts nodig is dan komen er kosten bij daar kies je voor en in dit geval had de kat ook naar het asiel gekunt of naar een ander huisje. Nu wordt het diertje de dupe van de mens terwijl de kat nog prima jaren mee kan gaan! 15 jaar is niet absurd oud hoor en ja ze moet levenslang aan de medicatie maar als het diertje daarna een heel prima leven heeft dan ben je echt niet egoïstisch hoor! Egoïstisch is als je de kat in laat slapen. Ik zou me schamen als ik jullie was


Helemaal mee eens, sta versteld hoe makkelijk sommige zeggen in laten slapen, terwijl er feitelijk weinig kosten zijn. 12 tot 20 euro aan medicatie. Dat is nog niet eens een avondje bio, hoeveel van jullie laten dat omdat het te duur is? En de kat is dat niet waard?


Nouja ik laat dat avondje bios dus wel omdat dat te duur is. En het gaat hier niet om een keertje naar de bios, maar die 12-20 euro is misschien een stárt van de komende kosten. Bloedonderzoeken zitten daar niet bij. Daarnaast moet je naar het grotere plaatje kijken. Het gaat niet om alleen een kat met wat medicatie, maar ook met aangepast voer e.d. in een gezin wat ook nog verplichtingen naar andere dieren heeft en het al niet breed heeft.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:57

Geef die eigenaar eens gauw een flinke trap onder zijn hol zeg. En jezelf daarbij ook. Hij heeft een dier waarvoor hij verantwoordelijk is en ja, dat kost geld. Is dat even jammer. Hij heeft verdorie een tijd bij jou in mogen wonen mét huisdier. Ondankbaar 'rotjoch'. Hoe oud is hij? Komt hij ook nog op bezoek bij de kat?

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Eigenaar wil niet met kat naar DA of kosten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:08

Wat een vervelende situatie zeg...

Heb je er al aan gedacht een stichting te benaderen? Er zijn verschillende stichtingen die katten in "moeilijkheden" helpen, soms ook financieel. Zij hebben contracten met dierenartsen dus dat is allemaal onderling geregeld.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:18

ElineS schreef:
Dit kan ik niet inslapen.
[ [url=m/DbUTjV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och, wat een dotje <3

Dikke middelvinger naar dat familielid, dit kom je ook wel weer te boven.