Uh-uh..
Uiteindelijk ben ik vooral degene die voor het kattenvoer, het vlooienspul etc betaalt, want hij betaald geen cent.
Ze is nu 15 en in die jaren heeft ze nooit wat gehad. Vorig jaar begon ze ineens af te vallen en nieste ze veel. Familielid wilde niet naar de DA met haar, maar wilde ook niet kijken naar ander voer. Supermarkt voer was prima. Ik heb haar op eigen kosten op KVV gezet en poef, ze kwam weer aan, haar niezen verdween, haar vacht glansde, en het was weer een actieve gezonde kat. We konden weer verder. Maar, nu was ze de laatste drie week toch best weer wat af gevallen, heeft ze steeds minder energie en is ze ineens ontzettend aanhankelijk. Ik wilde daarom met naar de DA met haar, maar de eigenaar wilde dat niet. Ze is oud. Hoort erbij. 'Misschien voelt ze dat het haar tijd is'

Vandaag had ik zelf een afspraak bij de DA voor mijn dieren en heb ik haar meegenomen en het betaald uit eigen zak. Ze heeft een oorontsteking en gaat daar nu zalf voor mee krijgen. Verder is ze aardig gezond, maar de DA vermoed schildklierproblemen. Hij wil bloed prikken en testen en dan moet ze, als dat het is, levenslang aan de medicatie.
Ik heb dit aan de eigenaar verteld. De kosten van het bloedonderzoek is 90.-. Medicatie zal dan, afhankelijk van de medicatie 12 tot 20,- per maand zijn. Dan nog één keer een herhaling bloed onderzoek van om en nabij 50. Hij vind het onzin. Heeft er geen geld voor en blah. Hij wil niks doen. Gewoon laten.
Dat kan natuurlijk niet, dus dat gaat ook niet gebeuren, maar ik moet wel een keuze maken. Financieel de verantwoordelijkheid volledig op me nemen van een oudere kat die, in de toekomst, vast nog wel wat meer problemen zal krijgen, of haar in laten slapen.
Financieel heb ik nou ook niet zoveel ruimte.
Ik heb een paard die heel 2017 al blessures en dingetjes heeft, echo moest etc en die nog steeds geblesseerd is en in de toekomst vast nog veel zal moeten. Daarnaast kwam mijn hond nog met een oog probleem wat me ook honderden euro's gekost heeft voordat dat onder controle was.. Dan nog een operatie bij de hond waarbij een bultje is verwijderd, een voedselallergie, AKA ze staat op duur hypoallergeen voer en vandaag met haar heen geweest vanwege nieuwe bultjes (ze moet weer onder het mes) en onze andere kleine hond die ineens onzindelijk is, bloed in haar urine heeft en dus volgende week foto's moet van haar blaas en wie weet wat daar nog bij komt.
Mijn DA spaarpot is eigenlijk leeg en die ben ik nu weer aan het opbouwen, maar zo snel het er in zit, zo snel gaat het er ook weer uit op dit moment en dat is nou niet bepaald handig voor als er wel een groot en duur probleem voorkomt. Ik moet het echt weer gaan opsparen.
Het laatste wat ik nodig heb is een oudere kat met allerlei problemen. Maar ik zit er zo mee... Hij heeft haar bij ons gedumpt en haar mijn verantwoordelijkheid gemaakt. Hij trekt er nu makkelijk zijn handen vanaf en stelt mij nu voor een keuze...
Ja, laten behandelen en alle kosten dragen of laten inslapen, ook op mijn kosten, want hij wil niks doen.. Maar ik laat haar er niet ellenlang mee rondlopen en een nare dood sterven.
Toch, hoe kan ik haar laten inslapen als ze met de juiste medicatie nog wel jaren mee kan. Dat kan ik toch niet maken, een levend dier zo laten gaan. Ik denk dat ik in mijn hart al wel een keuze heb gemaakt.. Die wil haar niet laten inslapen natuurlijk.. Mijn verstand daarentegen zegt wel weer wat anders. Het is gewoon niet slim om de kat financieel op me te nemen.
Wat ik dan met dit topic wil... Bevestiging, ideeën, meningen, wat is het juiste? En het van me af schrijven, die frustratie over hoe zo'n klootzak de eigenaar wel niet is. 15 jaar trouwe dienst en oh zo gehecht aan baasje (ze was echt in de rouw toen hij haar achterliet) en dan zo afgedankt worden.
Neem dan verdomme geen dieren!