Sinds 2,5 maand hebben wij een hond. Hij is nu bijna 8 maanden.
Toen hij bij ons kwam had hij constant diarree dus dit hebben we in dezelfde week nog laten onderzoeken bij de dierenarts. Hier kwam uit dat hij giardia had.
Hij heeft toen 5 dagen Metronidazole gehad gecombineerd met 3 dagen Panacur.
Het leek toen beter te gaan, diarree was weg, hij kwam weer aan. Twee weken na de laatste pil kreeg hij echter weer diarree. Dus opnieuw laten onderzoeken, en nog steeds/weer giardia.
Mika was namelijk nog niet zindelijk, dus hij liet nog wel eens wat lopen in huis, en at het dan op als we er niet snel genoeg bij waren/niet thuis waren.

Toen hebben we voor 5 dagen Metronidazole gehad. Hierop zagen we echter helemaal geen verbetering.
Daarna heeft hij 5 dagen Panacur gehad, 7 dagen niks, en toen weer 5 dagen Panacur.
Toen hebben we weer ontlasting onderzoek gedaan, maar hij had nog steeds giardia..
Dus weer Panacur gehad en nu ook de katten behandeld met Panacur. Dit hoefde eerder nog niet van de dierenarts aangezien zij geen klachten hadden.
Maar nu zijn we 6 kuren verder, en nog heb ik het idee dat hij er nog niet van af is...

Hij heeft meerdere spuiten Canikur pro gehad om zijn darmen te ondersteunen. Hij krijgt ook Puur Resistentia om zijn weerstand te verhogen.
Het huis is nog nooit zo schoon geweest, alles wordt ontsmet, dweilen, stoomapparaat. Speeltjes en kleden etc worden allemaal gewassen. Mika wordt zelf ook gewassen.
Ik heb op internet gelezen dat Diatomeeënaarde goed werkt bij giardia, dus dat proberen we nu uit. Maar moeten we dan ook om de dag Mika wassen en elke dag alles ontsmetten? Dit wordt als kuur gegeven van 2 a 3 maanden. Het lijkt mij ook niet goed als Mika dan zo lang zo vaak gewassen moet worden?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand nog een idee hoe we van de giardia af gaan komen? Ik wil nu dus wat anders proberen als de Metronidazole en de Panacur, want dit doet dus te weinig.