sabine1979 schreef:Ik werk sinds mei 2013 bij de dierenambulance, naast mijn betaalde job in de beveiliging.
Ik ben begonnen als bijrijder, inmiddels al 4 jaar chauffeur.
In de jaren kom je leuke en minder leuke dingen tegen, dankbare mensen en ondankbare.
Geen dag is hetzelfde.
Moet zeggen dat ik 'de knop'' redelijk goed kan omzetten mocht het nodig zijn.
Dat van de knop omzetten herken ik inderdaad. Ook ik kan daar prima mee om gaan omdat ik zelf paraveterinair ben. Dus heb al heel veel verschillende dingen gezien en meegemaakt. De werkwijze’s tussen de verschillende dierenambulance is wel even wennen. In Drenthe hadden we geen centralist en kreeg je alle telefoonverkeer binnen had je gezamenlijk dienst (met zijn tweeen). Ook hadden we een pand waar we verbleven tijdens de dienst. Dat is dus bij de huidige wel even anders. Daarom niet minder leuk maar wel even omschakelen, de ene is ook via de dierenbescherming en de andere via stichting dierenlot.
Vandaag weer even verder door de provincie op verkenning geweest en O.A. het louwersmeergebied bekeken. We hebben heerlijk lange wandelingen gemaakt langs verschillende vogelkijkhutten en uitzichtpunten gereden. En tot slot een lange wandeling langs de Waddenzee als afsluiter. Echt even heerlijk genieten van de mooie natuur. En stand-by staan voor een melding,
Heb nog bijrijdersdienst tot vanavond 19.00 uur. Tot nu toe is het voor de dieren gelukkig rustig.