Leuke ideeën/ ontwerpen en tips konijnenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marijke_Dub

Leuke ideeën/ ontwerpen en tips konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 21:18

Hoi bokkers!

Ik open dit topic met het idee om nog meer leuke tips en ideeën te krijgen voor een mooi konijnenhokje. Uiteindelijk is de bedoeling dat het hok geschikt is voor 2 lieve (hopen we dan maar :+ ) konijntjes.

Ik ga een ruimte maken waar 2 konijnen mooi kunnen leven. Er staat nu nog niks het enigste waar ik rekening mee moet houden/ wat gewoon zo is en blijft,is dat de ondergrond tegels/ klinkers zijn. Het hok zal de afmeting van 4 x 4 meter ongeveer hebben en vanuit 1 zijde zullen de konijntjes vanuit binnen helemaal te zien zijn ( grote ramen vanaf de grond tot het plafon). En het aller belangrijkste (!) het moet moet veilig voor kleine kinderen zijn, van buitenaf maar ook als ze in het hok bij de konijntjes zijn.

Enkele dingen al vast:

-Er komt een stevig hek, aan de grond bevestigd.
-De kozijnen van de ramen moeten strips tegen het knagen krijgen net als dat aan een zijde de houten poort bekleed wordt met sterk ijzer/gaas.
-Er komt een ruim binnenhok.

Voor de rest hoor ik graag leuke ideeën, zelf lijkt het me leuk om een zandbak voor de konijnen te maken bijvoorbeeld.

Groetjes Marijke

Afbeelding
Om een idee te krijgen hoe de ruimte er nu uitziet. Links achter komt het hok.
Laatst bijgewerkt door Marijke_Dub op 01-02-18 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MillyH

Re: Leuke ideeën/ ontwerpen en tips konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:21

Wij hadden met grote soort buizen, eigenlijk regenpijpen maar dan een stuk groter.
En die hadden we op de grond gelegd, en daar dan grond op enz.
Dan leek het voor de konijntjes alsof ze onder de grond konden. Dan konden ze ook een paar verschillende kanten op.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden.

Marijke_Dub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 21:28

Ik snap wat je bedoelt en krijg daar ook wel een leuk idee van.
Ik kan niet onder de grond maar ik kan natuurlijk wel eventueel zulke buizen in cement storten. Dan hebben ze ook zo'n soort idee.

MillyH schreef:
Wij hadden met grote soort buizen, eigenlijk regenpijpen maar dan een stuk groter.
En die hadden we op de grond gelegd, en daar dan grond op enz.
Dan leek het voor de konijntjes alsof ze onder de grond konden. Dan konden ze ook een paar verschillende kanten op.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:33

Wij hebben toen we het huis kochten ook een mooie ren gemaakt voor de konijnen. Van onder tot boven dicht zodat er niks uit maar ook niks in kan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De palen staan in de beton en het hekwerk is aan de onderkant met ijzer in de stenen geboord, ze kunnen er dus echt niet ui ;)

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:04

Ik denk ook dat een zandbak heel erg leuk is.
Het is het allerleukst voor konijnen als ze te graven hebben, en door kleine kiertjes kunnen lopen.
Dus een buis neerleggen, of een plank tegen de muur/het hek zetten waar ze onderdoor kunnen lopen.
Ook leuk als ze kunnen zoeken naar lekker warme plekjes hooi om aan de knagen of in te liggen.
Ergens bovenop/in/onder. Zodat ze een beetje kunnen rond huppelen, en zoeken.
Er moeten wat mij betreft genoeg verstopplekken zijn, maar misschien is dat weer niet leuk want als jullie ze dan willen pakken en ze gaan zich ergens achter verstoppen kun je uren bezig zijn :') :=
Iig heel veel succes! +:)+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:15

_Tarzan, Alcatraz voor nijnen. Ik mis het water _O-
Mooie ren. Is een fikse investering geweest.

Ik zou ook zeker een stukje gras inzaaien. Dat vinden ze zo fijn. Let vooral ook op de zon. Die van mij lagen graag languit in de zon te slapen <3

Marijke_Dub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 15:45

Zaterdag heb ik een begin aan het hok gemaakt.
Zo ziet het er tot nu toe uit
Afbeelding

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:27

Dat is mooi! Komt er nog een net overheen?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:52

Kijkt al mooi, en zo lekker voor het raam.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:02

Afbeelding
Afbeelding

Bij ons oude huis hadden we een konijnen heuvel, nachthok was onder de heuvel dmv 2 buizen konden ze daar komen.
Momenteel zitten ze in een gedeelte van de schuur, van het voorjaar wordt er een deel van 5 bij 5,75 meter afgezet voor ze.