Kattenren ideeën/foto's/tips gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Kattenren ideeën/foto's/tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 11:31

Goedemorgen!

Er zijn vast een hoop bokkers die een kattenren hebben voor hun katten :)
Wij zijn van plan om van het voorjaar ook 1 te maken voor die van ons, ik ben dan ook heel benieuwd naar foto's/ideeën/tips, maar ook bijvoorbeeld naar ervaringen, wat had je misschien anders gedaan? Welke afmetingen heeft de ren?

Dankjewel alvast voor de input! :D

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:23

In de tijd dat ik nog katten had en een tuin, had ik alleen vertikale delen schutting van 1.80 hoog. De katten hadden de hele tuin tot hun beschikking. Boven de containers had ik schuine afdak die groter was dan die containers, zodat ze niet van deksel naar dak konden springen. Waarschijnlijk vonden de katten dat ze genoeg te doen hadden in de tuin, want ze hebben nooit geprobeerd eruit te komen. Mijn katten konden alleen overdag buiten en waren "geholpen". Mijn oplossing was niet te doen bij de katten van vrienden, die had uitbrekers, maar ik heb ook een vriendin die een hele grote(groene)tuin heeft om haar gehele huis, met laag hek (1,10), waar de katten ook niet over gaan. Haar katten mogen ook alleen overdag naar buiten. Ik heb de indruk dat als katten ook s'nachts naar buiten kunnen, ze meer territorium willen toe-eigenen en verkennen.Toen ik slechts 1 kat over had, verhuisde ik naar een appartement met een balkon (10m2)en de kat die natuurlijk ook bejaard was, vond dit ook prima, ook al was het kleiner. Een ren waar alleen een kat in wordt gedaan, vind ik net een volière. Zat gezien, maar mijn katten hielden van mensen en waar wij waren, verbleven zij.

Bhodi

Re: Kattenren ideeën/foto's/tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 15:30

Bedankt voor je ervaring! Als mijn kat de hele tuin tot haar beschikking wel hebben, moet ik zo'n 2000m2 af gaan zetten en dat is niet echt een haalbare optie, jammer maar helaas. Ik moet eerlijk zeggen dat ze er ook (nog) niet naar kraait om naar buiten te gaan, ze vindt het prima binnen (ze is 9 maanden oud). Het is gewoon zo'n nadeel dat hier een weg zit waar al heel veel katten zijn aangereden waaronder 1 van ons en dat verdriet wil ik niet weer hebben als ik het kan voorkomen. Ik zit te denken aan een ren van 4,7 meter lang, 1,5 meter breed en 1,8 meter hoog, aan het huis vast zodat ze altijd naar binnen of naar buiten kan, dit om haar niet 100% te beperken en inderdaad het volière idee te voorkomen :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:33

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 14:09

Heel erg bedankt!