Katten uit het asiel/herplaatsers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Katten uit het asiel/herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:31

Ik heb geen kat uit het asiel, maar een van marktplaats.
Kat heeft zich 2,5 week onder de vloer verstopt en kwam er alleen snachts uit om naar de kattenbak te gaan.

Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik haar eruit gelokt met brokjes, toen snel in de slaapkamer gezet en gat in de grond dicht gemaakt.. Ze zat nog wel veel boven vooral als er vreemden waren.

Maar nu is het een goede huiskat en komt ze elke ochtend mee naar beneden :D

Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:56

Goede beslissing Nynkster :j, sommige katten verstoppen zich en blijven dan in hun angst hangen zegmaar.
Mijn Aife ging op de hoogste kast zitten en was niet meer te bereiken, ik heb dat 2 dagen aangekeken en toen een trap gehaald, haar van de kast afgeplukt en de kast onbegaanbaar gemaakt.
Sindsdien kon ze zich op andere plekken verstoppen maar kon ik er gewoon bij, dus ging ik regelmatig even naar haar toe en even praten en aaien.

Dit zijn mijn meiden trouwens, beiden herplaatsers uit een kattenopvang.
Chloë:
Afbeelding

Aife:
Afbeelding

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:04

shilady schreef:
ik heb mijn kat niet uit het asiel maar wel van een slechte omgeving
ze had min of meer anorexia..en ze is nadat ik haar heb laten sterreliseren goed aangekomen een dikke 3 kilo :o
Normaal ben ik nooit zoon katten mens hoor en ik had helemaal niet in de planning om ooit nog een kat te nemen maar zowel ik als mijn moeder zijn toch gehecht aan het dier ze is hardstikke lief en ik verwen haar iets teveel :')


Even iets heel anders.. een kat met anorexia? Dat kan toch niet?

Mijn kat is viavia bij mij gekomen nadat hij door de dierenbescherming bij een boerderij weggehaald is waar allerlei verwaarloosde dieren zaten. Beetje triest verhaal, hij was nog een kitten en zat onder de vlooien en teken en wormen.

Dit is hem nu.. :D
Afbeelding

Hoop dat je veel plezier aan je nieuwe vriend gaat beleven, katten zijn geweldig!

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:20

Hier ook 2 kleien asielzoekertjes.
Camaro heet nu Tommie(maar soms nog Tommie Camaro of Tommie C). Hij was een maand of 7 en zat al 6 maanden in het asiel.
En Break, naam gehouden, zat er 2 weken, was ieniemienie voor haar leeftijd(6 maanden) was gevangen en doodsbang en achteraf doodziek. Na 2 dagen werd ze minder bang, niet omdat ze gewend was,maar flinke longontsteking. Breakje is beetje pechvogeltje, heeft losse knietjes gehad(zelf denk ik door groeitachterstand en tekorten) en 2 middenvoetsbeentjes gebroken. Bij de dierenarts zeiden ze al wie noemt een poes nou Break.
In het begin heb ik ze in 1 kamer gehouden en daar veel gezeten op de laptop en tv enzo en geslapen. Kenden heel veel geluiden echt niet zoals stemmen op tv. Zijn nu wel echt op aandacht en knuffels gericht al kan ik ze niet oppakken en in mijn armen leggen. Liggen wel altijd op bed tegen je aan.

Ondertussen echt wel gewend, maar vreemden en in de reismand blijft een drama. Moet ze deze maand weer laten enten en ik zie er nu al tegenop hoe ze te paaien,verleiden en te slim af te zijn. Daarna altijd weer een terugval in angst.

Afbeelding

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Katten uit het asiel/herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:41

Ik heb een kat die is komen aanlopen, mag dat ook?

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:17

Och ja, asielkatten. Dit is Roberto, onze vorige kat. Hij was 4 toen we hem uit het asiel haalden. Afgestaan omdat hij het huis onder zou piesen. Maar ja, hij bleek na aankomst in het asiel een chronische blaasontsteking te hebben. Niet zo gek dus, dat het niet altijd goed ging bij zijn vorige eigenaar.
Wij hebben hem meegenomen en hem nog 15 jaar bij ons mogen hebben. Hij heeft veel blaasontstekingen gehad, maar hij heeft bij ons nooit in huis geplast. Toen jij een jaar of 13 was, heeft hij een penisamputatie moeten ondergaan, het was niet meer te doen met de blaasontstekingen. Daarna is hij volledig opgeleefd, kon zelfs van het dieetvoer af, viel af en werd zo fit als een hoentje.
Hij had humor, was heel lief en gezellig, speelde graag, apporteerde, deed met ons tikkertje en verstoppertje. Hij lag bijna nooit op schoot, maar wel naast ons, tegen ons aan. Kat met een gouden randje!
Afbeelding

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:45

Ik heb wel twee kittens gehaald, maar bij iemand vandaan die na een week dacht “goh, ik wil ze toch niet”. Toen ik dat hoorde, ben ik in de auto gestapt en naar Drenthe gereden om ze op te halen. Ze waren toen 12 weken.

De kattenbak staat in de bijkeuken, daar heb ik het reismandje open gedaan en ze gelijk even op de kattenbak gezet. Nog nooit hebben ze wat in huis gedaan.

Edit: dit zijn Zipje en Zopje
Afbeelding


Afbeelding

Sjimbel
Berichten: 203
Geregistreerd: 28-01-09
Woonplaats: Midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 09:23

Wat tof om te zien hoe blij die katten nu zijn, en wat een verhalen hebben sommige. Breekt je hart.

Helaas ben ik gisteren gebeld door het asiel dat Haantje (Herman) toch opeens diabetes heeft en dus minimaal 2 keer per dag op vaste tijdstippen gespoten moet worden waardoor ze hem niet meer open hebben voor adoptie.

Ik baal echt... keek al zo naar hem uit, maar we gaan verder opzoek naar een nieuw vriendje.

Vjestagirl schreef:
Ik heb een kat die is komen aanlopen, mag dat ook?



natuurlijk!

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:38

Sjimbel schreef:
Wat tof om te zien hoe blij die katten nu zijn, en wat een verhalen hebben sommige. Breekt je hart.

Helaas ben ik gisteren gebeld door het asiel dat Haantje (Herman) toch opeens diabetes heeft en dus minimaal 2 keer per dag op vaste tijdstippen gespoten moet worden waardoor ze hem niet meer open hebben voor adoptie.

Ik baal echt... keek al zo naar hem uit, maar we gaan verder opzoek naar een nieuw vriendje.

Vjestagirl schreef:
Ik heb een kat die is komen aanlopen, mag dat ook?



natuurlijk!


Jeetje wat balen voor je! En wat sneu voor Herman.. wat gebeurd er dan nu met hem?

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:50

Hier 1 poes die aan is komen lopen : Kaya

Afbeelding

1 uit het asiel : Lynn

Afbeelding

en 1 van een vriendin die hem maar niet herplaatst kreeg omdat hij helemaal zwart was : Loki

Afbeelding

Ik wil niet meer anders eerlijk gezegd. We hadden eerst 4 katten, maar vind het met 3 eigenlijk ook wel prima zo :j Maar de volgende wordt zeker weer 1 uit het asiel !

Eef_Bam

Berichten: 4104
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:10

Leuk al die foto's en verhalen.
Ik heb sinds november een herplaatser in huis. Jeremy zijn baasje was overleden en hij zou anders naar het asiel moeten. Gezien hij al op leeftijd is (13) wilde ik hem dat niet aandoen, en heb hem in huis genomen. Hij heeft geen kiezen meer, maar verder is hij goed op gewicht en gezond.

Afbeelding

De eerste twee weken heb ik hem bijna niet gezien, zat verstopt onder mijn bed en kwam alleen snachts tevoorschijn om te eten en drinken. Heb hem gewoon genegeerd tot hij zelf besloot om tevoorschijn te komen, toen gelokt met wat snoepjes. Daarna was het hek snel van de dam, het bleek een ontzettend lieve knuffelkat. Zelfs mijn vriend is gek op hem, terwijl hij is opgevoed met het idee dat katten vies en stom zijn. Nu krijgt de kat meer aandacht dan ik en mag hij van mijn vriend alles wat hij van mij niet mag :Y) .

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 06-02-18 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:11

Hier 2 herplaatsers vanuit een cattery, bleken beide in de groep niet meer op hun plek te zijn maar combi samen wel goed.
Wonen 11 feb een jaar hier en hartstikke leuk!
Blijft genieten met ze, vooral om te zien hoe ze veranderd zijn in positieve zin.

Anoniem

Re: Katten uit het asiel/herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:23

Wat jammer dat het niet meer door kon gaan ts.. ben alleen ook wel benieuwd waarom ze hem dan gelijk uit de adoptie halen?

Ik heb zelf 2 poezen hier een uit een thuis nestje via marktplaats en de jongste komt uit het asiel, die is gedumpt als kitten in het bos in een doos met haar broertje, toen eerst in het asiel beland, vervolgens naar een pleeggezin en toen naar mij, en toen was ze nog maar 12 week oud.. In het begin heb ik haar vooral gelaten om overal aan te wennen maar dit ging best soepel alleen was ze ontzettend schrikachtig wat ze nog steeds wel heeft maar dit gaat steeds beter. Ze is nu inmiddels 4,5 en echt een mama's kindje zoals ik het noem wil het liefst de hele dag bij me liggen maar als het te druk word hier is ze weg en ze is het minst dol op mannen.. :)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Katten uit het asiel/herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:39

Wij hebben particulier 2 poezen overgenomen allebei hele fijne poezen, fijne en eerlijke mensen ook. Beidde gevallen afspraak als het niet ging kwam de poes terug.

We hebben ook een kater particulier gehad maar die heeft mij aangevallen en was vrijwel constant aan het grommen en blazen. Tja sorry ook daar was de afspraak als t niet ging kon hij terug dus ja dat hebben wij toen wel gedaan.

Uit het asiel hebben we een kitten gehaald.... hij heeft niesziekte gehad daar en dat speelde bij ons ook wel weer op. Volgens mij kunnen ze daar dan wel wat gevoelig voor blijven? Verder een heel gezond mannetje.

Wij lieten ze altijd eerst even een tijdje in de keuken los. Wanneer dat goed ging/ontspannen ook de woonkamer. Beidde zijn niet hele grote ruimtes.

Een speciale kattenkamer waar ze eerst een tijdje zitten hebben we dus niet gedaan

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:48

Allereerst, heerlijk al die verhalen over "2e hands katten" en dat ze toch wel weer goed terecht komen.
En wat jammer van Herman...Kan zo'n kat niet alsnog geplaatst worden bij iemand met ervaring en voldoende geld om hem alsnog een eigen mandje te geven?

Hier ook een exasielkatje. Ik heb Caítlin nou alweer 11 jaar en heb ze destijds meegenomen als 2jarig moeilijk plaatsbaar katje. Na het overlijden van mijn vorige kat besloot ik een asielkat te adopteren en dat werd zij dus. Caítlin was angstig, een moeilijke eter en kon niet bij luidruchtige mensen, kinderen en andere dieren, ook niet bij katten.
Bij thuiskomst heb ik haar naast de kattenbak gezet en laten zien waar het eten stond en daarna haar maar gewoon laten gaan. Ik verwachtte een katje wat een maand onder de bank zou wonen, had ook al strategisch wat doosholen neergezet, maar ze lag al met een half uurtje op schoot mijn neus af te likken en daarna was het gewoon helemaal goed. Ik mag alleen niet zingen of papegaaienfilmpjes kijken. Verder is het een heerlijk diertje, heel zoet, heel lief, nog elke dag minstens één keer een lolmomentje (dat ze al 'lol' roepend door het huis sjeest) en heel fel op buurtkatten, die bij voorkeur vanuit het slaapkamerraam worden uitgescholden. De buurtkatten lopen tegenwoordig om. Zó erg dus. En dan te bedenken dat het maar een heel klein katje is.

Afbeelding

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:54

Als eerste kat hadden we Hilly uit het asiel, we zochten een kat die niet bang was voor onze hond. Hilly zat al een half jaar in het asiel en mepte flink naar alles wat bewoog.
Na veel geduld een geweldige kat geworden, ze ging ook mee de hond uitlaten.
Afbeelding

Toen Hillie overleed kreeg ik na een week de vraag of ik 2 katten kon overnemen, baasjes lagen in scheiding.
Puk en Doedie.
Afbeelding
Doedie was toen 12 en puk 10 of 11. Inmiddels leeft Puk niet meer. Doedie is bijna 15 en sinds we vorig jaar zijn verhuisd en een grote tuin hebben gaat deze senior oppeens buiten spelen!

Afbeelding
Afbeelding

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Katten uit het asiel/herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:04

Vooraf eerst de mededeling dat ik absoluut geen kattenmens ben.
Een ik je voor gek had verklaard als je me een half jaar geleden had gezegd dat ik in een kattentopic iets zou plaatsen.
Maar goed, in oktober afgelopen jaar hebben mijn man en ik een opknap boerderijtje gekocht.
Om een lang verhaal kort te maken...
Ik werd niet lang nadat we verhuisd waren op een ochtend wakker omdat er een muis in mijn haar zat.
Na een aantal weken daarna op de bank te hebben geslapen en we radeloos waren omdat er niet werd gegeten van het vergif, ze de vallen ontweken maar we nog steeds muizen hoorden lopen naar het laatste redmiddel geprobeerd.
Er móet een kat komen om de muizen te verjagen.
In het plaatselijke asiel zaten wel boerderijkatten, deze gingen per 2 en waren gratis.
Ach waarom ook niet zo'n beestje de kans geven.
Dus ik kwam thuis met maar liefst 2 katten.

Molly

Afbeelding

En Teun

Afbeelding

Inmiddels hebben ze hun werk goed gedaan want we horen en zien geen muizen meer gelukkig.
Kan nóg steeds niet zeggen dat ik een kattenfan ben maar goed.
Ik zou ze missen als ze er niet waren denk ik.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Katten uit het asiel/herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:18

Wij twijfelen over het herplaatsen van een poes (6 jaar) bij onze eigen poes (9 maanden) de poes die herplaatst moet worden, zou agressief zijn, maar dat geloof ik niet, ik ken het beestje al haar hele leven en het is daar in huis waarschijnlijk te druk. Alternatief is dat de poes gedumpt wordt en dat wil ik niet, ik probeer het dan liever zelf en zoek dan eventueel zelf wel een goed plekje voor haar als het bij ons echt niet gaat. Dit is haar;
Afbeelding
Afbeelding

Eind deze week weet ik of ze bij ons komt wonen :) haar naam is Suzie

Sjimbel
Berichten: 203
Geregistreerd: 28-01-09
Woonplaats: Midden van Nederland

Re: Katten uit het asiel/herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 11:44

Hij komt nu bij een pleeggezin die vaker voor het asiel katten met diabetes hebben opgevangen. Die is de hele dag thuis en dan daardoor hem op vaste tijdstippen spuiten.

Ik baal inderdaad wel echt, maar we gaan gewoon verder zoeken! Ik zie ook veel verhalen van katten die wat angstig waren in het begin maar uiteindelijk toch loskwamen. Misschien dat ik daar eens wat meer naar zou moeten kijken, ik woon helemaal alleen dus rust is er genoeg.

Super leuk die verhalen zeg! Ik krijg toch nooit genoeg van al die fotos haha.

anitaolja

Berichten: 649
Geregistreerd: 21-02-07
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:11

Gelukkig is Herman nog goed terecht gekomen :D

ikzoekbaas heb je veel katten, maar misschien heb je daar al gekeken?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Katten uit het asiel/herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:32


Sjimbel
Berichten: 203
Geregistreerd: 28-01-09
Woonplaats: Midden van Nederland

Re: Katten uit het asiel/herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 14:51

Ik zoek baas kijk ik inderdaad op. Alleen helemaal naar Den Helder rijden vind ik dan weer ver. Zijn zoveel super leuke, alleen heel veel met issues of perse samen. En dat vind ik dan weer meteen een hoop kat. haha,

Verder nog mooie foto's of verhalen van jullie gekke katten?

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:02

Ik was geen kattenmens, vond ze vreselijk aangezien ze onze tuin volscheten en mijn konijnen bedreigden. En katten keken je aan alsof ze aan het bedenken waren waar ze je zouden krabben of bijten. Bbbrrrr nee geen katten voor mij :n en toch heb ik nu 2 herplaatsers :D

Buurman vond na een paar jaar niks meer aan zijn kat; hij had geen zin om voor hem te zorgen en de kat zat toch al veel vaker bij ons in de tuin dan bij hem. Kat kwam regelmatig op mijn schoot zitten om geknuffeld te worden en kon het goed met onze honden vinden. Dus toen buurman zou verhuizen, heeft hij de kat aan ons gegeven. Ik zette onze achterdeur open en de kat liep naar binnen alsof hij er al jaren woonde haha *D

Bruno liet geen enkele andere kat toe in onze tuin. Een paar jaar terug mocht een vreemde kat wel ineens in onze tuin komen. Hij had een halsbandje om en was zichtbaar net tegen vlooien behandeld dus hij had een eigenaar. Toen leek alsof de kat niet meer onze tuin uitging, heb ik hem (voorzien van briefje in adreskokertje) weggejaagd. 's Avonds stonden zijn baasjes voor de deur; hij was inderdaad al een paar dagen niet thuis gekomen. Een hele tijd goed contact met ze gehad. Tot ze gingen scheiden en de kat niet mee kon. Of wij hem dan wilden hebben. Oef een tweede kat erbij....nou vooruit omdat hij zo vreselijk lief was en blijkbaar graag bij ons was...hoppa achterdeur open en ook hij liep naar binnen alsof hij er al jaren woonde :roll: Monty heeft 1 oog; vanwege een ontsteking achter het oog is zijn rechteroog verwijderd. En heeft hij een penisamputatie gehad (beiden waren al voordat hij bij ons kwam).

Maar verder eigenlijk nooit iets met ze gehad; ze zijn verder kerngezond, vangen geregeld muizen, luisteren braaf (niet op tafels, aanrecht ed terwijl Monty dat bij zijn vorige baasjes wel mocht), gaan netjes op de kattenbak, maken niks kapot en hebben nog nooit gekrabd of gebeten. Oke oke, ik ben stiekem toch een beetje kattenmens geworden :o

Afbeelding

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:14

Ik heb een "zeer angstige kat" uit het asiel. Ik kreeg een formulier mee met adviezen qua omgang en huisvesting.
Na drie maanden was al niet meer van mijn schoot af te slaan :D
Je kunt hem niet optillen, dat vindt hij eng. Dan is het ook net een wilde kat, vol krabben en bijten. Oogjes druppelen, in een mandje doen om naar de dierenarts te gaan, tabletje geven, dat kun je allemaal vergeten. Hij heeft feilloos in de gaten wanneer je iets van hem wilt. Maar verder is hij echt een mega knuffel.
Hij was 8 weken oud toen hij in het asiel kwam, met zware niesziekte en heeft daar gezeten tot hij 10 maanden oud was. In die periode werd hij alleen maar gepakt voor dingen die niet leuk zijn, medicijnen, dierenarts etc. Logisch dat je dan niet zo n fan bent van mensen!
De niesziekte heeft hij overige nog steeds. In het asiel zeiden ze dat hij alleen een kleine verkoudheid had. Ik dacht al dat het niesziekte zou zijn, maar het kon me niet schelen. Ik zag hem daar zitten, dat kleine magere dingetje met zijn snottebel en veel te grote oren en hij moest en zou mee :D
Afbeelding

Edit: ze passen qua uiterlijk ook wel echt goed bij elkaar, Monty en Bruno!
Laatst bijgewerkt door Mona81 op 07-02-18 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:15

Die oren <3