Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TinkerTreas schreef:Over een paar weken gaan we ons nieuwe hondje ophalen, een volwassen herplaatser van rond de 10/12 kilo.
Nu vraag ik me af of ik ook een zak brokken van 15 kilo kan kopen, of doe je daar te lang mee met 1 kleine hond?
Een grote zak is natuurlijk een stuk voordeliger, maar als ik er steeds een gedeelte van moet weggooien schiet het niet op.
Sjolvir schreef:TinkerTreas schreef:Over een paar weken gaan we ons nieuwe hondje ophalen, een volwassen herplaatser van rond de 10/12 kilo.
Nu vraag ik me af of ik ook een zak brokken van 15 kilo kan kopen, of doe je daar te lang mee met 1 kleine hond?
Een grote zak is natuurlijk een stuk voordeliger, maar als ik er steeds een gedeelte van moet weggooien schiet het niet op.
1. Vragen wat hondje altijd at en dat aanschaffen om mee te beginnen, indien onbekend dan vrijheid blijheid.
2. Zou met kleinere zakken beginnen, kan je testen of het goed valt (Geen diarree etc.) en of hond het eetbaar vind of niet.
Met mijn newbe, die Farmfood at, heb ik ook tig merken moeten proberen voordat ze niet meer een vreselijke Poeperd was (nu nog haar bijnaam, mede daardoor en dat het soms angsthaas is) die steeds aan de dunne was en scheten liet pfftttt was toen 10 kilo hond, maar je hele kamer stond dan vol gas.
Ben gestrand op Renske bakjes en Optilife digestive broken, na veel omwegen. Nu koop ik wel grote zakken. En beginnen met wat op zak staat en dan zie je wel of het meer of minder moet zijn.
Sjolvir schreef:Ik gebruik van die emmertjes van de joghurt om voer in te doen, heb er nu heleboel (Ben gek op joghurt en van vrienden gekregen), zodat ik ze zelfs (hond is nu volwassen) gewoon van te voren afweeg met juiste dag hoeveelheid brokjes per emmertje. Voorheen deed ik gewoon de emmertjes vol.
dees_daan schreef:Als je brokken langer wil bewaren kan je een gedeelte invriezen. Hoef je ook niets weg te gooien en het blijft beter bewaard dan in een grote zak of ton.
Cayenne schreef:Ik heb ze het liefste in een luchtdichte ton. Dan blijft het langer goed.
Ik voer zelf Cavom, maar mijn hond is qua brokken een redelijk moeilijke eter en eet eigenlijk alleen s'nachts.
Dan gaat 9 van de 10 keer haar bak niet leeg (maar dat doet ze bij geen enkele brok, dus ze blijft gewoon op Cavom).
Sophie_Wind schreef:Kosten die 3 kilo zakken dan niet meer in verhouding?
Wij hebben hier een suplementen schepje voor de paarden van 25 cent die we vullen
Cayenne schreef:Ik heb ze het liefste in een luchtdichte ton. Dan blijft het langer goed.
Ik voer zelf Cavom, maar mijn hond is qua brokken een redelijk moeilijke eter en eet eigenlijk alleen s'nachts.
Dan gaat 9 van de 10 keer haar bak niet leeg (maar dat doet ze bij geen enkele brok, dus ze blijft gewoon op Cavom).
Sjolvir schreef:Sophie_Wind schreef:Kosten die 3 kilo zakken dan niet meer in verhouding?
Wij hebben hier een suplementen schepje voor de paarden van 25 cent die we vullen
Ja, maar als je nog niet weet of je hond goed op het voer reageert is het ook zonde om 15 kilo zakken te kopen en dan na 3 kilo of 2 kilo alles weer weg te moeten geven...
Palmera schreef:dees_daan schreef:Als je brokken langer wil bewaren kan je een gedeelte invriezen. Hoef je ook niets weg te gooien en het blijft beter bewaard dan in een grote zak of ton.
Echt? Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Worden ze dan niet sponzig o.i.d?
OleJon schreef:ik zit zelf in de petfood industry maar van invriezen nog nooit gehoord