Ruwharige teckelpups

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malbec
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Ruwharige teckelpups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 14:23

Hoi!

Wij zijn voor onze gladharige standaard rustig aan op zoek naar (weer) een maatje!

We zitten al een beetje op het internet te kijken, maar kunnen niet echt wat vinden.

We willen het liefst een ruwhaar erbij!
Zijn hier mensen die iemand kennen of zelf een nestje ruwharige standaard teckels heeft of gaat krijgen? :o

Een van de ‘eisen’ voor de pup zijn vooral dat ze in huiselijke omgeving geboren zijn, dus vooral niet van die broodfokker ideeën.

De pup komt dan ook in een huiselijke omgeving met onze 1,5 jarige gladhaar teefje die andere honden gewend is maar helaas afscheid heeft moeten nemen van haar 2 maatjes (2 ruwharige teckels) binnen een week.
We hebben een grote tuin waar ze altijd beschikbaarheid toe hebben!

Ik hoor het graag van jullie!
**\O/**

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Ruwharige teckelpups

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:38

Rasvereniging

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:42


mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 01:02

Wil je niet bij broodfok of een pretnest met dubieuze ouders uitkomen, zoek dan inderdaad via de rasvereniging.
Dan kun je alsnog zelf nog kijken welke fokker je aanspreekt.
Daarbij weet je dan ook dat de ouders van je pup zijn getest op (erfelijke) afwijkingen.
En dat niet alleen de ouders van de pup maar ook de vorige generaties bekend zijn.
Dat lijkt me bij de teckel wel belangrijk (rugproblemen)

Malbec
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Ruwharige teckelpups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 10:06

Ik ga er eens kijken, bedankt!
Bij 2 van de 3 teckels die we gehad hebben, weten we de ouders, bij eentje alleen moeders.

Maar inderdaad, is een belangrijk puntje , dat is dus ook een van de redenen dat we geen broodfokker idee willen. Heel afentoe kijken we eens op marktplaats en daar zijn er zóveeeel en ze komen allemaal uit Brabant of België :evaw:

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Ruwharige teckelpups

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:19

Heb je een pb gestuurd

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:19

Barbet schreef:
Wil je niet bij broodfok of een pretnest met dubieuze ouders uitkomen, zoek dan inderdaad via de rasvereniging.
Dan kun je alsnog zelf nog kijken welke fokker je aanspreekt.
Daarbij weet je dan ook dat de ouders van je pup zijn getest op (erfelijke) afwijkingen.
En dat niet alleen de ouders van de pup maar ook de vorige generaties bekend zijn.
Dat lijkt me bij de teckel wel belangrijk (rugproblemen)

Er worden bij Teckels alleen een aantal oogtesten gedaan voor het fokken. Qua rug en andere erfelijke aandoeningen die bij de Teckel voorkomen (Radius Curvus Syndroom of patella luxatie) die worden niet getest en ouderdieren worden zelfs niet uitgesloten voor de fok als ze dit hebben.

Ik zou ook naar een fokker gaan die aangesloten is bij de Teckelclub. Alleen let wel goed op naar welke je gaat. Veel fokkers zeggen dat de pups in huishoudelijke sfeer opgroeien, maar 10 min per dag in de woonkamer mogen en verder in een kennel valt voor mij niet onder in huishoudelijke sfeer opgroeien.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:40

Wat leuk dat jullie zoeken naar een ruwhaartje! Die vind ik van de Teckels toch wel het leukst :+:
Ik kan je helaas niet helpen aan een nestje.
Wij verwachten van het voorjaar hopelijk een nestje Dwergjes dus daar heb je niks aan.

Bij Teckels inderdaad alleen de ogen :j Wij zijn niet zo'n fan van de Teckelclub door de vriendjespolitiek daar en inderdaad te weinig testen dus zijn niet aangesloten bij de Teckelclub maar fokken wel volgens hun eisen (op de ZG op show na dan). Zo zijn er nog meer fokkers. Ook zijn er fokkers die wel aangesloten zijn maar zich niet houden aan de regels omdat er nauwelijks controle is.
Dus via Teckelclub of niet ik zou voor met stamboom gaan en vragen naar de testen :j