Pup op vers vlees zetten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ginger1991
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:30

Vers vlees of brok wat is beter blijft een eeuwige discussie.
Beide zijn prima.

Wat ik je wel wil adviseren met je pup, laat hem op Giardia testen!
Dat is het allereerste wat ik adviseer bij een pup met wat slechtere/veel ontlasting.
Het zal niet de eerste zijn met Giardia.

Hoe vaak is je pup ontwormd ontvlooit en ingeent? Is dit kort op elkaar geweest?
Dan zou een kuurtje probiotica geen kwaad kunnen, wellicht word de ontlasting er ook beter op.

Mocht je toch over willen stappen op vlees, kies dan zeker een of meerdere merken uit die geschikt zijn voor pups.
Ook zie ik graag in het menu van een pup dat er minimaal 1 soort gevoerd word die compleet is gemaakt door middel van een premix.
Ook moet het vlees van een goede kwaliteit zijn.

Dingen bijvoegen als bevleesd bot zou ik absoluut niet doen, een pup is niet in staat om een teveel aan calcium uit te scheiden.

Mocht je eens vlees willen proberen zou je bijvoorbeeld voor Prins hamburgers uit de diepvries kunnen gaan. Deze zijn compleet en geschikt voor pups. Ook zijn ze geportioneerd in hamburgers van 100gram wat het doseren ook weer makkelijker maakt.

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:31

Er zijn van KVV ook rolletjes van 100 en van 250 gram wat ook makkelijk te doseren is. Bevleesd bot dus Barf is idd geen goed idee. Maar gemalen botvlees daarintegen wel ik raad niet de hamburgers aan. Maar gewoon KVV. Zonder troep erdoorheen.