Kat slaapt plots veel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Kat slaapt plots veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 13:02

Hoihoi allemaal!

Ik wist zo snel niet een andere titel te bedenken dus bij deze. :)

Ik heb een kat van nu 1,5 jaar oud. Heel gezond, levendig, eet goed en drinkt ook goed. Eigenlijk niks met haar mis zou je zeggen, en misschien ben ik gewoon een overbezorgde katten moeder. :+ Alleen de laatste tijd slaapt ze een stuk meer. Wanneer ik naar werk ga ligt ze rustig te slapen, en wanneer ik thuis kom ligt ze bijna op de exact zelfde plek nog steeds. Ook wanneer ik dan thuis bent komt ze wel even beneden om te eten en even later ligt ze gewoon weer te snurken. Ze is nooit echt een grote eeter geweest maar ze eet wel gewoon goed. Het is een slank katje van zichzelf en eigenlijk altijd al geweest.

Ik kan mij ook zorgen maken om niks, maar ik wilde het toch even kwijt en of er toch nog bij iemand een belletje gaat rinkelen. :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:04

Verandering in gedrag is altijd een reden om even alert te zijn :) maar katten slapen ook 16u per dag en binnenkatten vaak wel meer. Misschien heeft ze haar ritme wat verlegd of is het met de korte dagen of zo? Zolang de rest goed blijft: eten, drinken, spelen, gedrag naar jou toe; zou ik me niet te veel zorgen maken :)

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:05

Misschien is het gewoon het weer? Onze katten hebben dat ook. Soms dan slapen ze bijna niet en lopen ze de hele dag naar binnen en naar buiten. En soms slapen ze de hele dag op maar een plek :')

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:06

Onze katten slapen ook gerust de hele dag, ik zit nu een tijdje zonder werk en dan valt je pas op hoe veel een kat slaapt.
Het kan ook een beetje met de temperatuur in huis te maken hebben, ik weet niet hoe hoog de verwarming staat als je van huis bent..
Bij kou worden die van ons minder actief en slapen nog meer, waarschijnlijk om zo min mogelijk energie te verbranden en zich zelf zo warm mogelijk te kunnen houden.

Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd nog langs de da gaan

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:06

In de winter is mijn kat ook altijd luier dan de rest van het jaar. Als ze gewoon voorderest nog zichzelf zijn geen zorgen maken!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:09

Die van mij slaapt de laatste tijd ook veel meer. Ik gooi het maar op een winterslaapje. Daarnaast durft die van mij bijna niet meer naar buiten omdat een andere kat hem gewoon beneden aan te trap zit op te wachten om hem in elkaar te rammen, zo zielig. #)
Zolang hij op wakkere momenten maar wel helder en speels is zou ik me er niet teveel zorgen om maken vooralsnog.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 13:17

Bij ons staat doorgaans de verwarming eigenlijk aan, standaard 21 graden. ( ben een koukleum :+ ). Maar ik geef toe het is een verwend binnen katje. We hebben haar en een andere kat (grieks zwervertje) en de griekse komt ook de laatste tijd vaker binnen en slaapt ook meer terwijl die eigenlijk in de zomer altijd buiten te vinden is.
Ze kunnen ook zelf beslissen of ze naar buiten gaan vanwege het kattenluik, maar de pes waar het nu om gaat is gewoon geen buiten kat van zichzelf. Ze is nog al een koukleum van zichzelf , zo baasje zo dier zullen we maar zeggen. :+

picobello

Re: Kat slaapt plots veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:16

Op het moment dat je als mens iets anders aan je kat bemerkt is dat vaak reden om toch even verder te kijken. Beter een keer misschien voor niks naar de DA als te weinig....
Eventueel kun je zelf even temperatuur nemen?