Kat blijft voor de deur miauwen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Kat blijft voor de deur miauwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 23:04

Hoi allen. Ik liep vanaf mijn werk naar huis (5 minuten). En werd vergezeld door een kat. Nu zit hij al een uur voor de deur te miauwen, hij wil graag naar binnen. Het is echt nog een jong beestje. Hij vraagt aandacht aan voorbijgangers, maar komt telkens weer hier terug.

Ik heb al een bericht eruit gegooit op FB. En in de buurt whatsapp. Wat moet ik doen? Binnenlaten of juist niet? Ik vind het nogal zielig....

Een foto van de lieverd;

Afbeelding

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:07

Aah, wat een mooierd <3 . Wat apart dat ze zo bij jou blijft. Lastig... maar ik denk dat ze wel weer naar huis gaat.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:09

Persoonlijk zou ik hem wel binnen halen. En dan morgen maar eens kijken waar hij vandaan komt.
Als de baasjes dan ongerust zijn moeten ze hem maar niet buiten laten, dan is er nou eenmaal een risico dat iemand zich even verantwoordelijk voelt :) Persoonlijk zou ik blij zijn als iemand zich over mijn katje ontfermt. Beter een keer te veel dan te weinig!

Autumnn

Re: Kat blijft voor de deur miauwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:12

Natuurlijk niet binnen halen! Kom zeg, het is toch niet haar kat?
Wij hebben ook wel eens een kat (ook toevallig een lapjeskat :+ ) die bij ons voor de deur miauwt maar we schenken er geen aandacht aan. Uiteindelijk gaat hij vanzelf wel weg. En misschien een gekke vraag, maar wat als de eigenaar zich meldt? Die haalt hem op en een dag later zit hij er weer. Gewoon negeren, beestje merkt vanzelf dat hij geen eten krijgt ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:13

Simbaa schreef:
Persoonlijk zou ik hem wel binnen halen. En dan morgen maar eens kijken waar hij vandaan komt.
En als de baasjes dan ongerust zijn moet je hem maar niet buiten laten, dan is er nou eenmaal een risico dat iemand zich even verantwoordelijk voelt :)

Ja dat vind ik dus echt een dom advies :+
Deze kat loopt gewoon op straat en is niet van TS, die ga je dus niet zonder reden van straat halen..
Maar ik ga de discussie niet ontketenen over het wel of niet naar buiten laten van katten, dat terzijde.

TS ik zou de kat gewoon buiten laten, het is immers niet jouw kat, mocht ie er morgen nou nog zitten, kun je altijd de dierenambulance even bellen wat je ermee aan moet :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:15

Ik had ook zo’n kat, tijdelijke logé.

Als wij niet thuis waren kregen we regelmatig een berichtje dat hij bij andere thuis zat en niet weg wilde want ze hadden m eten gegeven. Kat kon enorm mauwen en daardoor vonden mensen m zielig. Namen m binnen en gaven hem eten. Vervolgens konden wij m 2 dagen later ophalen voor €40 in het dierenasiel in Vlaardingen (ik woon in Capelle ad IJssel) omdat mensen m zo zielig vonden. En de dieren ambulance hadden gebeld. Hij was 3 huizen verder op gevonden.. _-:(

Bleek dat hij gewoon ging schoieren bij andere als wij niet open deden...

Ik zou m laten lopen en kijken of hij dr morgen nog zit.. zeker geen eten geven want dan blijven ze terug komen en gaan ze vervolgens niet meer naar huis.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:25

Buiten laten en niet voeren. Als ze er morgen nog zit zou je na kunnen laten kijken of ze gechipt is.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:29

Ach wat een knappert <3
Persoonlijk zou ik hem wat eten geven of eventueel binnenlaten. Dan morgen even de buurt rond gaan bellen of iemand die kat kent. Zo niet de dierenambulance om raad vragen

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:29

Dom? Vind dat overigens niet heel aardig om tegen iemand te zeggen Sharon. Dat je het er niet mee eens bent kan natuurlijk! Maar dat kan ook op een wat sympatiekere manier worden gebracht.

Misschien dat ik er anders tegen aan kijk dan anderen. Mijn kat was een wegloper en ik had echt graag gewild dat iemand hem toen binnen haalde, vandaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:32

Geen eten geven dan heb je er dagelijks een miauwen de kat zitten. Kat van de buren kon er ook wat van voor mijn deur. Genegeerd en nu geen last van.

Beestjes weten precies waar ze aandacht of eten krijgen.

Waarschijnlijk geweest een buurtkast.

Je kan altyd bij de dierenarts een chiplezer lenen en danet het nummer baasje opzoeken

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:34

Ik zou HAAR, het is een lapje dat zou uitzonderlijk zijn als het een hem is, lekker buiten laten.
Wat zou kunnen als jonge kat is, dat ze Krols is en daarom zo aanhankelijk naar iedereen. Je kan een bandje omdoen met “ben ik van iemand?” Of eens rondvragen in de buurt.
Ze ziet er goed verzorgd uit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:35

Geen aandacht aan schenken. Geen eten geven en al helemaal niet binnen halen.

Lekker negeren en desnoods wat wegjagen. Dat zij weer terug naar huis gaat. Kat ziet er zo op de foto goed uit, dus ik denk dat zij gewoon een eigenaar heeft

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:35

Negeren inderdaad, mijn kat kan ook de hele buurt bij elkaar bleren als hij aandacht oid wil. Maar als iedereen m gaat voeren en/of binnen halen komt hij niet meer naar huis

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 23:42

Eigenaar is via FB terecht!! Het katje loopt normaal vanaf het zwembad (mijn werk) met de eigenaresse mee naar huis. Maar liep nu met mij mee ipv met haar! Ze woont 3 blokken verder en is net opgehaald. Iedereen bedankt voor de tips. Altijd handig om te weten!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:48

iirrssjjee schreef:
Eigenaar is via FB terecht!! Het katje loopt normaal vanaf het zwembad (mijn werk) met de eigenaresse mee naar huis. Maar liep nu met mij mee ipv met haar! Ze woont 3 blokken verder en is net opgehaald. Iedereen bedankt voor de tips. Altijd handig om te weten!

Wat fijn! Haha, ze had zich vergist in haar personeel :+ . Super dat je haar op FB gezet had en fijn dat kat en eigenaar zo weer herenigd zijn +:)+ .

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:56

Wat fijn! Eind goed, al goed! Maar goed dat je dr niet binnen hebt gelaten :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:08

Handig dat je dat op Facebook kan zetten. Wel zo fijn dat ze weer thuis is.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:44

*\o/* wat fijn!