Hondenmensendingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hondenmensendingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:41

Sinds een tijdje heb ik meer (beginnende) hondenmensen in mijn omgeving en dat levert nog wel eens grappige/aparte taferelen op. :)
Zo kreeg laatst een vriend de nieuwe hond van zijn ouders te logeren. Een superbraaf beest volgens mijn vriend, en dus namen we hem mee om hem uit te laten, hij klikte de lijn los in het bos en vervolgens konden we een uur lang het beest zoeken/vangen. Mijn vriend snapte er helemaal niets van, want aan de lijn luistert hij perfect, dan moet hij dat los toch ook doen? 8-)

Een medestudente met wie ik ook goed kon optrekken had alles over voor haar hond en was eindeloos met rauw vlees in de weer om dat in de juiste samenstelling van verschillende diersoorten te voeren. Ze legde aan mij als niet-hondenmens uit dat voeding van levensbelang was - en at zelf alleen maar fastfood.
Ik ben wel benieuwd naar of er nog meer grappige hondenmensenverhalen zijn. :)

Suusjepluus

Re: Hondenmensendingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:05

Ik ben zo gewend om tegen de hond te praten (rustig aan, toemaar, rechts, wachten) dat ik inmiddels overal tegen praat. Zo ook tegen het winkelkarretje in de supermarkt. Ik word regelmatig vreemd bekeken als ik mn karretje vraag te blijven wachten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:07

Wat grappig, ik praat blijkbaar zoveel tegen mijn paard, ook in dat soort aanwijzingen, dat mensen tijdens een wandeling met paard vaak denken dat ik ergens ook nog een hond rond heb lopen. :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:08

Hihi ik zit 7/7 tussen de honden. Ik zit in de raad van bestuur in een hondenschool, ik ben instructeur gehoorzaamheid en speel intensief flyball. Ook loop ik shows en ben ik beginnende fokker (ik heb enkel nog maar een dekreu), dus ik loop Hondenshows. Ik doe waarschijnlijk regelmatig wel dingen die niet hondenmensen raar vinden.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:12

Een belediging naar je hond bloed serieus nemen, maar een belediging naar jouw als mens maar luchtig weg wuiven.

Of

Hond royaal op het bed laten slapen en zelf op het randje liggen.

Of

Zelf bagger eten maar wel zorgen dat je hond een koningsmaal heeft.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:38

Nou ben zelf geen gezonde eter maar met de honden pietje precies

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:44

Mensen schrikken zich wel eens kapot van mijn (extreem lieve) poedel.
Beest heeft een zenuwtrekje als je over haar wang aait en tilt haar lip dan op alsof ze gromt zeg maar.
Heb haar nog nooit echt naar een mens zien grommen en zelf wil ze niets liever dan knuffels, ze snapt dan ook echt niet waarom ze ophouden met aaien :')
Stiekem vind ik het hilarisch te zien hoe mensen terug schrikken van die knuffelhond van me }:)

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:51

Ik heb Facetime gebruikt toen ik 5 dagen in Londen zat.
Normaal gaan ze altijd mee waar ik ook heen ga,ook naar het werk.
Dit was dus ff afzien voor mij!!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:00

Niet per sé hondenménsen gerelateerd, wel hondenfokkers gerelateerd, vrij regelmatig extra uitleg moeten geven als je vertelt dat je reu een dekking heeft, of dat je vrij wilt omdat je met een vriendin een teef gaat laten dekken. Of nog beter, omdat je vriendin een teef heeft die gaat bevallen :+ Dingen die voor mij de normaalste zaak van de wereld zijn (koppelen, progesteron prikken, dekgeld betalen/ontvangen) zijn voor mensen die niet zo met hun neus in de hondenwereld zitten vaak bijzonder vreemd :') Heb ooit echt een paar collega's aan het giebelen gehad omdat ik zei "d'r komt vanmiddag een teef voor Ollie dus ik ga wat eerder weg" _O- "hihihihi ze zei teef" -O- En dan telkens moeten uitleggen hoe dat dan gáát, als er iemand voor je reu komt. Waaróm je dat doet, en heh? maar hoe weet iemand anders dan dat jij een reu hebt? :+ Vooral de gepijnigde hoofden van met name mannen als je dan vertelt hoe een dekking fysiek werkt zijn hilarisch _O-

Verder doe ik ook vast nog veel meer dingen die niet-hondenmensen heel raar vinden hoor _O-

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:16

ach dit geldt voor alle huisdieren toch?
Iedereen die daar zo gek mee is behandelt de dieren als prinsen en prinsessen :) .
Onze hond is ook prinses!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:18

Ik lig inderdaad in de gekste houdingen in bed... Om er vervolgens achter te komen dat hondlief al een tijdje in zijn mand ligt :-)

Praten doen we ook....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 02:14

hahaha het royaal uitliggen van de hond op bed ken ik, ik heb vaak genoeg op het randje gelegen :') Mijn hus is sneaky want ze gaat pas verliggen als ik slaap want dan rol ik voor der weg :+

Mijn man gaat om 5 uur op voor werk, dan heeft ze zijn hele kant om te liggen maar nog duwt ze mij bijna van het bed af :P

Ik praat ook ontzettend veel tegen mijn honden haha en ook ik eet veel junkfood maar de mijne krijgen vers vlees correct samen gesteld

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:53

Aidenn schreef:
Een belediging naar je hond bloed serieus nemen, maar een belediging naar jouw als mens maar luchtig weg wuiven.

Of

Hond royaal op het bed laten slapen en zelf op het randje liggen.

Of

Zelf bagger eten maar wel zorgen dat je hond een koningsmaal heeft.

Zo herkenbaar. En bij het uitzoeken van een vakantie eerst weten of de hond mee kan en mag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:28

Ik praat altijd tegen mijn honden. En vooral als ik dan zeg dat "mama" gaat even dit of dat... Dan vinden mensen dat toch op zijn minst... heel bijzonder ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:40

Mijn hond heeft verlatingsangst en vrienden van ons met kinderen zeggen dat ze het leven met mijn hond zwaarder lijkt omdat je een kind wel bijna overal mee kan nemen met een hond niet. Vrienden weten het en daar gaat hij altijd mee want hij is verder wel heel makkelijk, maar ik laat dus regelmatig dingen of regel oppas voor hem.

Verder loopt hij wel altijd overal los, kent hij allerlei trucjes en hij weet als we het over hem hebben want dan zucht hij nog eens flink.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 07:24

Heel herkenbaar. Maar de grap is dat mensen geen enkel probleem hebben met dit soort honden. Mijn vorige hond ging ook overal mee naar toe in verband met zijn extreme verlatingsangst. Een enkele keer was er wel eens een opmerking over dat het niet hygiënisch was. Dan zeg ik altijd dat al die kinderen met luizen ook niet zo fris zijn. Einde discussie. :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 07:30

Hahah leuk topic dit _O-

Mijn hond is echt m'n kind.

Toen ik op vakantie was en m'n vriend was thuis met de hond hebben we in de rij voor het Colosseum in Rome staan skypen _O- (Okay, ik was al 2 weken weg ofzo).

Verder schuiven grenzen op.
Op het begin was het: Hij mag niet op de bank, op bed etc. nu slaapt ie overal.

Bovendien ben ik ook echt een moederhen met 'm. Altijd zorgen en maken dat allen in orde is. :')
Ik ben ook mummy en mn vriend is daddy. _O-

Echt erg als ik het zo op schrijf.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 07:52

Ik ben ook erg wat mijn dieren betreft...
Ik woonde al op mezelf met een hond en een kat, en de dieren lagen altijd op mijn bed, bij mij.
Kwam mijn toenmalige vriend (nu ex) bij mij wonen, en van hem mochten de dieren niet op het bed. Dus ik zei heel bitcherig- wie waren er het eerst? Jij of mijn dieren...
Hij voelde al dat hij zich op glad ijs bevond. We zijn wel tot een compromis gekomen, en de hond kon op mijn voeteneind slapen. En de poes voelde zich te goed, om met een man in bed te liggen :+

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:37

Nagini schreef:
Hahah leuk topic dit _O-

Bovendien ben ik ook echt een moederhen met 'm. Altijd zorgen en maken dat allen in orde is. :')
Ik ben ook mummy en mn vriend is daddy. _O-

Echt erg als ik het zo op schrijf.

Hahahaha.. wij zijn ook mummy en daddy! *Schaam* Ooit als grap begonnen omdat ik dat zo verschrikkelijk vind (vond) en nu komen we er niet meer vanaf! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:44

Nikass schreef:
Ik praat altijd tegen mijn honden. En vooral als ik dan zeg dat "mama" gaat even dit of dat... Dan vinden mensen dat toch op zijn minst... heel bijzonder ;)

Daar krijg ik altijd de kriebels van. :') "Ga eens naar mama" Brrr!

Ik krijg mensen niet aan het verstand gebracht dat met vijf honden makkelijker wandelen is dan met één.

Mensen die dan blijven staan en zeggen "oh wat zijn die braaf / wat luisteren ze goed!". Zou ook eens niet zo moeten zijn met vijf, hadden we de poppen aan het dansen. _O-