CBD olie van de Groene Os

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

CBD olie van de Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 15:49

Ik heb een oudere (8 jaar) Duitse Dog met verschillende klachten waar ik CBD olie voor wil gaan proberen. Nu kan ik nergens vinden wanneer je precies de olie het beste kan geven. Is dat rondom de voerbeurten of juist niet, of maakt het allemaal niet uit? Is er iemand met ervaring hiermee die mij hiermee kan helpen?

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:14

Het maakt niet wanneer of hoe laat je het geeft, je geeft het als het nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:18

J508 schreef:
Ik heb een oudere (8 jaar) Duitse Dog met verschillende klachten waar ik CBD olie voor wil gaan proberen. Nu kan ik nergens vinden wanneer je precies de olie het beste kan geven. Is dat rondom de voerbeurten of juist niet, of maakt het allemaal niet uit? Is er iemand met ervaring hiermee die mij hiermee kan helpen?


Stel die vraag eens een je dierenarts in plaats van op een forum.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:24

Ik weet nou niet of er veel dierenartsen zijn die achter dit product staan, het is een natuurproduct en die vraag kan je hier prima stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:31

marleen_usar schreef:
Ik weet nou niet of er veel dierenartsen zijn die achter dit product staan, het is een natuurproduct en die vraag kan je hier prima stellen.


Groene Os raadt ook aan e.e.a. in overleg met je dierenarts te doen. Dat zeggen ze niet voor niets.

Als het gaat om m'n liefste maatje, dan zou ik nooit iets aannemen van zomaar wat mensen op het forum die ik niet ken en over wiens expertise ik niets weet. Het wemelt hier van de mensen die de grootst mogelijke onzin verkopen en intussen doen of ze de wijsheid in pacht hebben. Het is wel medicatie he? Medicatie die inwerkt op het zenuwstelsel van je dier....

En als je dierenarts tegen is, hoor dan eens aan waarom. Daar steek je altijd wat van op. Hij zal in ieder geval wat kunnen vertellen over de risico's en waar je alert op moet zijn als je ervoor kiest je hond dat middel toch te geven.

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Re: CBD olie van de Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 16:42

@safina, het is CBDolie zonder THC, dat werkt dus niet in op het zenuwstelsel (gewoon voor de volledigheid) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:54

J508 schreef:
@safina, het is CBDolie zonder THC, dat werkt dus niet in op het zenuwstelsel (gewoon voor de volledigheid) :)


Tuurlijk doet CBD dat wel. Hoe dacht je anders dat het werkte?

Edit: hier een rapport van het Trimbos waarin de farmacologie van CBD beschreven wordt. Her grijpt wel degelijk in op hoe receptoren in het zenuwstelsel werken. Het is ook niet voor niets dat ze zoveel onderzoek doen naar het effect van CBD op klachten als psychoses, bipolaire stoornissen, MS, epilepsie etc. https://assets.trimbos.nl/docs/28a1aa8b ... 534c9b.pdf

Lees t rapport van het Trimbos eens over de werking. Mij lijkt het geen onschuldig kruidenmiddeltje dat je zonder consultatie van een dierenarts even aan je geliefde viervoeter voert. Het arme beest heeft niet om gevraagd om geëxperimenteer met z'n gezondheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-18 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:04

Ik zou het niet in de avond geven maar in de ochtend. CBD heeft als eigenschap dat het opwekkend kan zijn. Ook niet over het voer doen maar laten oplikken van je hand omdat het dan direct opgenomen wordt in de slijmvliezen.

Edit: ik vind de olie van de Groene Os wel heel duur :o

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: CBD olie van de Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:41

De Groene Os geeft ook heel fijn advies, hebben ook een dierenarts indienst e.d. Die kan je altijd even berichtje sturen :).

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 19:52

safina schreef:
J508 schreef:
@safina, het is CBDolie zonder THC, dat werkt dus niet in op het zenuwstelsel (gewoon voor de volledigheid) :)


Tuurlijk doet CBD dat wel. Hoe dacht je anders dat het werkte?

Edit: hier een rapport van het Trimbos waarin de farmacologie van CBD beschreven wordt. Her grijpt wel degelijk in op hoe receptoren in het zenuwstelsel werken. Het is ook niet voor niets dat ze zoveel onderzoek doen naar het effect van CBD op klachten als psychoses, bipolaire stoornissen, MS, epilepsie etc. https://assets.trimbos.nl/docs/28a1aa8b ... 534c9b.pdf

Lees t rapport van het Trimbos eens over de werking. Mij lijkt het geen onschuldig kruidenmiddeltje dat je zonder consultatie van een dierenarts even aan je geliefde viervoeter voert. Het arme beest heeft niet om gevraagd om geëxperimenteer met z'n gezondheid.



Bedankt voor het artikel, ik zal het zeker lezen hoewel ik me er al een tijdje in verdiept heb. Zo snel het artikel scannend kijken zij naar CBD olie waar ook THC in zit. Het verschil (even snel samenvattend) is dat CBD en THC op verschillende plekken inwerken, dat THC inderdaad een stoned ervaring kan geven maar dat niet bij CBD gebeurd.

Qua wel/niet zenuwstelsel drukte ik me wat onhandig (te snel vooral) uit. Ik wéét dat het op de receptoren in de hersenen inwerkt, in mijn haast om te reageren vergat ik even dat hersenen natuurlijk net zo goed bij het zenuwstelsel horen.

@MTinker, ik zal de Groene Os ook nog even benaderen.

@Amies, door het gewicht van de hond moet ze 2 maal daags een dosering, maar dat zal ik dan ook meteen even bij de Groene Os navragen.

Brainless

Berichten: 29730
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:23

marleen_usar schreef:
Ik weet nou niet of er veel dierenartsen zijn die achter dit product staan, het is een natuurproduct en die vraag kan je hier prima stellen.

DAen raden ook het gebruik van bv groene leem/klei en Teatree olie/shampoo aan.
Dat zijn ook op en top natuurproducten.

Als je dier al onder behandeling is van een DA, zou ik sowieso even overleggen als je andere producten erbij gaat gebruiken.
Soms heeft het een wisselwerking en de DA weet dan ook wat er precies wordt gebruikt om evt zijn behandeling te kunnen aanpassen.

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Re: CBD olie van de Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 20:24

Brainless, hond krijgt verder geen medicatie en zal inderdaad, mocht ze medicatie nodig hebben, aangeven dat ze dit krijgt.