Helaas is hij al snel zo aanhankelijk geworden (plus voor niets en niemand bang) dat hij nu ook kopjes geeft aan paardenbenen en dus nogal een risico vormt voor de paarden, ruiters en zichzelf, vandaar dat het gesprek ging over of hij niet geadopteerd zou moeten worden. Als muizenvanger is hij meer dan welkom, maar zijn totale gebrek aan angst voor paarden is nogal tricky.
Door die discussie vroeg ik me af; wat wil een kat eigenlijk? Hij woont daar middenin de polder, heeft een gigantisch bestand aan muizen (hij vist ze gewoon naast je uit het gras, ik weet niet hoe het kan maar blijkbaar zijn de muizen daar doof en blind

Nadelen; het is buiten de hooischuur koud, nat en modderig (hij gaat altijd op je schoenen staan om warme pootjes te krijgen) en hij wil blijkbaar echt iets met mensen.
Een oudere dame wil hem misschien wel adopteren, maar dan zou hij op de benedenverdieping van een rijtjeshuis komen te wonen, later na castratie misschien inclusief tuin van 5 bij 10, wel met bijna altijd iemand thuis maar echt levendig is dat niet te noemen. Deze mevrouw vind het dan ook eng om hem mee te nemen, want wat als hij veel te actief blijkt voor een binnenkat? Los van dat ze niets weten over eventuele stalondeugden

Dus vroeg ik me af; wat wil een kat? Buiten vrijheid blijheid, of schuilt in iedere kat een binnenkat of verschilt dat per kat - en hoe weet je dan welke dat wil?