Luca03 schreef:De verlatingsangst lijkt enkel 's nachts te zijn. Overdag zit ie ook alleen maar lijkt rustig te zijn.
Inmiddels gaat het goed, we pakken de bench training rustig aan. We zijn nu bijvoorbeeld al heel blij als ie zelf in de bench gaat.
dat lijkt mij niet echt verlatingsangst..
gewenning?
s avonds gewoon lekker moe maken zodat hij geen pap meer kan zeggen als hij zijn bench ingaat.
leg er een kleedje in (bijvoorbeeld stukje fleece) waar een luchtje van jullie aanzit (oude fleecedeken gebruiken?) en een kluifbotje voor wanneer hij zich verveelt..
logisch dat hij jankt.. het is een vreemde omgeving, nieuwe baasjes.. overdag is alles leuk en dan wordt je als puber snachts opgesloten in een ongezellig klein hokje.. niet iedere hond vind een bench even gezellig helaas.. die van mij was er met geen stok in te krijgen, lees ook honden kunnen blijkbaar een zeester houding aannemen als het erop aankomt.
als hij hiervoor zeer klein woonde en gewoon te weinig uitdaging had, dan kan ik mij voorstellen dat hij snachts een bench gewoon niet te pruimen vind.. key is dus echt gewoon afmatten zodat hij zeker de eerste uren gewoon slaapt en het een leuke plek maken (je kunt overwegen om hem zijn voer in de bench te geven en tussendoortjes)