Komen jou katten buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:58

Yes mijn kat mag naar buiten. Hij is niet oud maar in de winter gaat ie alleen s’ochtends na zijn eten voor de deur zitten en een plas doen. Na 10 minuten is hij weer binnen. Is zijn vaste routine. In de zomer is hij eigenlijk 24/7 buiten te vinden en komt ie alleen binnen om te eten :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 22:59

Het ligt er zo te lezen wel aan waar je woont...als ik op een boerderij had gewoond had ik ze ook buiten gelaten...weinig verkeer dus veiliger en geen directe buren waar ze overlast kunnen veroorzaken.

En als je op 3 hoog woont snap ik ook dat je ze niet buiten laat behalve op je balkon. :j

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:01

Heb 2 katten, hebben een kattenluik ter hunner beschikking. Mogen buiten van 8 tot 5. Kunnen buiten de tuin, maar doen dat niet want ze zijn bange schrikkerds. Sinds werken aan de omheining kunnen ze nu ook bij onze naaste buren, maar dat hadden we besproken met hun en ze vinden het niet erg. Dus prima vind ik het zo voor mijn katten :)

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:02

Ja! Heb 6 katten en komen allemaal buiten. Snachts slapen ze meestal wel binnen maar overdag strunen ze alle bosjes en weilanden door. Maar we hebben een groot huis dus binnen is plek zat en we wonen in een rustige omgeving met minimaal 1 hectare wat allemaal weiland is dus ze hebben genoeg ruimte.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:05

Hier zijn het muizenvangers op een boerderij dus ja altijd buiten.
Ze kunnen wel in de schuur en garage en er staan wat mandjes waar ze in kunnen.
Het zijn wel katten die gek zijn op aandacht en ze zouden graag als theemuts op de bank zitten de hele dag maar ze moeten werken voor de kost.
Overigens wel netjes gecastreerd, dat is voor mij wel een voorwaarde van buiten lopen.

Onali

Berichten: 18468
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:07

Onder toezicht op afgezet balkon. Maar gelukkig heb ik een groot appartement waar ze kunnen rauzen :+

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:09

Hier een kat die van een appartement je van 40m2 2 hoog naar onze woning van 120m2 is gekomen waar ze op de keuken en 2 van de 4 slaapkamers na overal mag komen. Ze komt niet buiten. Vorig jaar geprobeerd maar ze was zo bang dat ze zelf zo weer binnen zat. Dus hordeur voor de deur zodat ze wel buiten kan ruiken maar verder blijft ze lekker binnen :)

Akshay
Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:09

Ik woon in een dorp, huis met tuin. De katten hebben beneden, overloop boven (19m2, hoe verzin je t..) en de tuin incl overkapping.

Ik heb de tuin volledig overdekt met net, en aan de achterkant kunnen ze over de muur kijken naar een afgelegen stukje tuin van de buren (=vogeltjes tv)

Ik heb 3 katten. En buiten dat ze niemand tot last hoeven zijn, en ik mijn buurvrouw van harte gun dat ze een tuin vol vogeltjes heeft. Volgens mij zijn alle drie de katten echt te dom om los te lopen.. geen haar op mn hoofd.

Wel heb ik echt het idee dat ze dolgelukkig zijn dat ze de tuin in kunnen. Zou niet anders willen :)

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:10

Ik wou eigenlijk een binnen kat van die van mij maken. Maar dat is helaas niet gelukt. Hij was op een gegeven moment niet meer binnen te houden. Nog tuigje geprobeerd maar daar wist hij vrij snel uit te ontsnappen. Nu loopt hij veel buiten en heeft altijd als motto je moet ergens kunnen komen waar je niet mag komen. Tuin afschermen heb ik wel eens aangedacht maar vind dat voor nu niet realistisch en een kat die op allermanieren zal proberen te ontsnappen. Hij is nu wel erg gelukkig en als ik hem nu binnen zou houden zou ik een zwaar gefrustreerde kat hebben. Voor mij zelf weet ik dat hij risico loopt dat we iets kan gebeuren waardoor hij misschien iets minder oud zou kunnen worden. Maar dat + alle spanningen met als hij weer thuis komt met iets mankeert. Ben erg blij dat hij vrij vaak de kattenbak gebruikt.Maar het liefst had ik een binnen kat gehad.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:13

Mijne komt ook buiten,is goed voor de muizenpopulatie hier in de buurt. Vangt veel! Slaapt snachts altijd binnen, nu in de winter blijft ze meer binnen, maar maakt regelmatig nog een rondje,vangt een muis en komt dan weer binnen verder snurken. Zie dat de mijne heel gelukkig is zo, vrees dat deze binnen niet heel gelukkig zou zijn, dan neem ik liever het risico en is mijn motto dit ; liever een risico op een korter en gelukkig leven dan een lang en ongelukkig leven.

Let wel, dit vind ik niet van alle katten hoor. Sommige vinden het binnen prima. Maar bedoel meer de echte jagers etc, de katten die echt graag naar buiten gaan dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:16

Geen katten meer maar wel 3 gehad. Toen ik nog geen tuin had balkon afgezet met gaas kattenluik in balkondeur.
Verhuisd naar huis met tuin. Nooit tuin afgezet katten bleven er netjes in.
1 van de katten liep aan een tuigje en ging overal mee naar toe.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Komen jou katten buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:16

Ik woon 3 hoog dus nee mijn katten komen niet buiten. Maar ze weten niet beter gelukkig :)

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:18

Mijn katten komen ook buiten. Een kat is bijna altijd binnen of in de tuin de andere moet eruit. Als ze te lang binnen zit dan staat ze te grommen en te blazen bij de deur. Als ze daarna weer thuis komt is ze super lief en een schootkat.

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:21

Nee niet gewoon los omdat ik dat echt niet durf, veel te gehecht aan mijn kattenkits. Het helpt vast niet mee dat 2 katten vroeger bij mijn ouders niet ouder dan 2 zijn geworden, woonde in een rustige straat maar 1 is aangereden op 6 minuten lopen van ons huis aan een drukkere straat en 1 is gewoon nooit terug gevonden, ook als ik alle vermiste katten op Facebook zie... We hebben wel net een huis gekocht met onwijs grote tuin waar ik een katten’ren’ wil gaan maken aan het huis, maar moet nog even bedenken hoe/wat precies, dus als iemand hier tips voor heeft.. :D
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 14-01-18 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:21

Wij wonen buiten het dorp met een heleboel buren met katten om ons heen. Onze drie katten mogen dan ook gewoon naar buiten en moeten s nachts zelfs naar buiten. Onze oudste weet niet eens meer waar een kattenbak voor is. Als je die binnen houdt met kattenbak en een doos om in te slapen, dan doet ze haar behoefte in de doos en slaapt in de kattenbak _O-

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:21

Mijn kat mag altijd naar buiten overdags. ‘S avonds gaat ze wel altijd naar binnen. In de zomer is ze het liefst de hele dag buiten, maar nu met de winter blijft ze het meest binnen. Ze is echt een kat die hartstikke ongelukkig wordt als ze niet naar buiten mag, dat ga ik haar niet onthouden :j

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:30

Alleen als ik thuis ben in een best ruime afgezette tuin. En mijn buurvrouw zegt daar heel blij mee te zijn.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Komen jou katten buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:34

Mijn kat mag lekker naar buiten in de tuin, we hebben alleen geen kattenluikje dus het is echt alleen als wij thuis zijn. ‘s Nachts laat ik hem absoluut niét buiten.
Op dit moment zit hij alleen liever binnen, volgens mij vindt hij het te koud :+

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:37

binnenkatten ze komen overal behalve badkamer en logeerkamer.
buiten zijn honden die katten opjagen, plus een weg waar ik wel eens katten van af kan plukken aangereden.

ze hebben het hele huis, er staan twee krabpalen tot het plafon, en wat kleinere.. ik geef niet veel om spul dus meeste is voor de katten in de vensterbank en op de vloer....

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:37

Onze kat kan altijd naar buiten door middel van een kattenluikje, ze zal ook nooit lang wegblijven. Als het regent of te koud is, ligt ze ook gerust de hele dag/nacht binnen. In de zomer ligt ze vaak bij ons of bij de buren in de tuin. En ze is zelfs zo erg in de buurt dat als je met brokjes rammelt ze zo komt aangelopen :')

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:40

Ik heb twee katten en die komen in principe alleen buiten als ik thuis ben. Ik had wel een kattenluikje, maar ondanks dat het er één met een magneetsluiting was, wisten de buurkatten er nog doorheen te “rammen”. Dus het luikje is nu helaas weer opgevuld. Gelukkig wil één kat alleen maar één keer per dag een rondje door de tuin wandelen en de ander blijft in de winter liever binnen :-).

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:46

Ik heb drie katten. Een oudere poes van 16 en twee katers van drie jaar oud. Ze kunnen (ook als we niet thuis zijn) in de tuin komen via een kattenluik. De tuin is niet afgezet, maar ze gaan de tuin absoluut niet uit want het zijn geen klimmers. Als we thuis zijn, dan willen de katers af en toe wel even aan de voorzijde van het huis naar buiten. Maar dat is meestal voor heel korte tijd.

De buurkatten durven niet door ons luikje te komen haha. Ze zijn doodsbang voor onze grote kater.

We wonen aan de buitenkant van het dorp en kijken uit op de weilanden. De meeste katten uit de straat komen hier buiten, je ziet ook veel raskatten lopen. Persoonlijk heb ik hier nog geen problemen door ondervonden. Onze naaste buren wel. Die zijn hun Britse korthaar een aantal jaren kwijt geweest. Hij bleek meegenomen te zijn door een dorpsgenoot en later weer gedumpt in een asiel. Door zijn chip hebben ze hem uiteindelijk weer teruggekregen.

xxxmh

Berichten: 3493
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:49

Onze katten die wij hebben gehad zijn altijd binnenkatten geweest. Nu hebben wij een kitten van 8 maanden en het is de bedoeling dat hij ook binnen blijft. Wonen in de stad (ook al wonen we wel in een rustig straatje). We hopen alleen dat het lukt om binnen te blijven. Hij heeft de hele beneden verdieping.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:49

sayenti schreef:
Helaas 3 leuke katten die gewoon binnen in luxe mogen wonen.
Mogen het huis helemaal gebruiken behalve de slaapkamers. Zijn ze al 10jaar gewend en doen ook geen moeite om buiten te komen. Als de ramen openstaan zitten ze wel met hun snoetje in de zon of wind. Nu gaan we verbouwen en wil ik op het stukje plat dak echt een kattenren bouwen zodat ze ook eens echt buiten kunnen zitten.

Niemand heeft hier last van de katten in de buurt en moet dus ook niet elke avond met een bang hart zitte. Wachten dat ze platgereden zijn of gewoon weg zijn.


Helaas?

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:55

Nabster schreef:
sayenti schreef:
Helaas 3 leuke katten die gewoon binnen in luxe mogen wonen.
Mogen het huis helemaal gebruiken behalve de slaapkamers. Zijn ze al 10jaar gewend en doen ook geen moeite om buiten te komen. Als de ramen openstaan zitten ze wel met hun snoetje in de zon of wind. Nu gaan we verbouwen en wil ik op het stukje plat dak echt een kattenren bouwen zodat ze ook eens echt buiten kunnen zitten.

Niemand heeft hier last van de katten in de buurt en moet dus ook niet elke avond met een bang hart zitte. Wachten dat ze platgereden zijn of gewoon weg zijn.


Helaas?

Ik denk dat ze gewoon bedoeld als in helaas mogen ze niet buiten komen