Ik zit een beetje met een dilemma. Onze hond gaat altijd mee op vakantie. De afgelopen jaren altijd naar Italie, dit jaar willen we graag eens wat anders en heb ik een leuke camping gevonden in Frankrijk. Echter Frankrijk heeft nogal wat invoerregels mbt 'stoere' honden. Ik ben mezelf er wel van bewust dat ik een stoere hond heb, maar ik vraag me af hij ook echte in de 'risico zone' zit vraag ik me af... Ik heb namelijk een kruising. De ene helft is een Amerikaanse bulldog, de andere kant is een beetje gissen. Ongeveer 40 kilo.
Dit staat op de site van dogsincluded:
Honden die geen door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.
Foto's van Beer:

Wat vinden jullie? Of wat is raadzaam om te doen? Overleg met mijn dierenarts bv? Ik hoop dat jullie tips hebben!