Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Helaas is je hok niet voldoende voor ook maar 1 hamster... En een hamster halen bij de dierenwinkel is helaas niet geschikt. Dan steun je broodfok en de slechte omstandigheden waar ze vaak vandaan komen. Je kan beter naar een opvang gaan of een goede fokker.
De Campbellie en de robo kan inderdaad samen leven. Maar dit zijn wel gevorderde hamsters omdat ze vaak toch gaan vechten. En als je niet op tijd signalen op pakt dan heb je 1 dode of aangevreten hamster. dus ik raad je aan om een russische dwerghamster te nemen en die alleen te houen. Ik heb zelf 2 rusjes en 1 robo. En rusjes zijn veel rustiger en zachter van aard.![]()
Een hok zou ik een oud aquarium voor nemen. Met voor een rusje minimaal 80x40. En 100x40 is helemaal geweldig en ruim! Hoe groter hoe blijer je hamster!!!
Traliekooien zijn vaak niet geschikt, Dit omdat ze er in klimmen en geen diepte zien. Dus ze vallen er heel snel uit. Te veel verhalen gelezen en gehoord van hamsters die op die manier hun rug braken en langzaam en pijnlijk dood gingen.Wel kan je als je een kooi wil kijken naar de Duna MULTY of de duna LARGE! Niet de gewone Duna, die is veeeel te klein.
Marjoleinvde schreef:Ik ga van het weekend een hamster halen, het hok staat al klaar (50,5x33x45,5 cm)
Alleen vraag ik mezelf af of het wel zo handig is om 2 hamsters te nemen. Ik koop dan 2 vrouwtjes tegelijk bij de dierenwinkel, een roborovski, campbelli of een Russische dwerghamster
zanakuzies schreef:MarlindeRooz schreef:Helaas is je hok niet voldoende voor ook maar 1 hamster... En een hamster halen bij de dierenwinkel is helaas niet geschikt. Dan steun je broodfok en de slechte omstandigheden waar ze vaak vandaan komen. Je kan beter naar een opvang gaan of een goede fokker.
De Campbellie en de robo kan inderdaad samen leven. Maar dit zijn wel gevorderde hamsters omdat ze vaak toch gaan vechten. En als je niet op tijd signalen op pakt dan heb je 1 dode of aangevreten hamster. dus ik raad je aan om een russische dwerghamster te nemen en die alleen te houen. Ik heb zelf 2 rusjes en 1 robo. En rusjes zijn veel rustiger en zachter van aard.![]()
Een hok zou ik een oud aquarium voor nemen. Met voor een rusje minimaal 80x40. En 100x40 is helemaal geweldig en ruim! Hoe groter hoe blijer je hamster!!!
Traliekooien zijn vaak niet geschikt, Dit omdat ze er in klimmen en geen diepte zien. Dus ze vallen er heel snel uit. Te veel verhalen gelezen en gehoord van hamsters die op die manier hun rug braken en langzaam en pijnlijk dood gingen.Wel kan je als je een kooi wil kijken naar de Duna MULTY of de duna LARGE! Niet de gewone Duna, die is veeeel te klein.
wil je niet alle dierenwinkels over 1 kam scheren? bedankt dat je ons nu dus een slecht naam geeft terwijl de dieren bij mij het beste voor hebben! hamster zitten hier in een ronde bak van ruim 80cm doorsnede.
en bij xdennies zitten de dieren ook heel goed in de winkel!
xDenies schreef:zanakuzies schreef:en bij xdennies zitten de dieren ook heel goed in de winkel!
Waar word ik er bij betrokken?In de winkel is het roeien met de riemen die er zijn. Thuis zitten mijn dieren, hobbymatig fokker, heel goed
zanakuzies schreef:haha ja maar ik bedoel meer dat er wel over nagedacht word!
Marlinderooz
Ze worden soms ingekocht bij een groothandel maar we proberen ze altijd bij hobbyfokkers weg te halen, zo heb ik voor meerdere diersoorten vaste adressen waar de dieren echt goed verzorgd worden en goed gehuisvest zitten.
bij mij is het nog even roeien met de riemen die ik heb ik heb deze winkel pas overgekocht en er zat een knaagdier stelling bij met hokjes van 25x50x40, deze worden dus ook niet gebruikt de iets grotere van 33x50x40 worden wel gebruikt maar wel speels ingericht voor de dieren. en dan heb ik nog 2 hokken van 50x50x50 wordt ook gebruikt zelfde als hierboven en een ronde bak van ruim 80cm doorsnede als ze weg gaan gaan ze met minimaal 60x40x40 weg, met goede uitleg over huisvesting verzorging e.d.
en ik ben nog bezig met leren zoals iedereen leert, en blijft leren maar ik denk dat we een stuk beter op weg zijn als welke andere dierenwinkel dan ook.
Marjoleinvde schreef:Goeiemorgen Bokkers,
Ik ga van het weekend een hamster halen, het hok staat al klaar (50,5x33x45,5 cm)
Alleen vraag ik mezelf af of het wel zo handig is om 2 hamsters te nemen. Ik koop dan 2 vrouwtjes tegelijk bij de dierenwinkel, een roborovski, campbelli of een Russische dwerghamster
Alvast bedankt voor jullie tips!
GDG schreef:zanakuzies schreef:haha ja maar ik bedoel meer dat er wel over nagedacht word!
Marlinderooz
Ze worden soms ingekocht bij een groothandel maar we proberen ze altijd bij hobbyfokkers weg te halen, zo heb ik voor meerdere diersoorten vaste adressen waar de dieren echt goed verzorgd worden en goed gehuisvest zitten.
bij mij is het nog even roeien met de riemen die ik heb ik heb deze winkel pas overgekocht en er zat een knaagdier stelling bij met hokjes van 25x50x40, deze worden dus ook niet gebruikt de iets grotere van 33x50x40 worden wel gebruikt maar wel speels ingericht voor de dieren. en dan heb ik nog 2 hokken van 50x50x50 wordt ook gebruikt zelfde als hierboven en een ronde bak van ruim 80cm doorsnede als ze weg gaan gaan ze met minimaal 60x40x40 weg, met goede uitleg over huisvesting verzorging e.d.
en ik ben nog bezig met leren zoals iedereen leert, en blijft leren maar ik denk dat we een stuk beter op weg zijn als welke andere dierenwinkel dan ook.
Hartstikke mooi dat je verbeteringen aanbrengt en op de goede weg zit, maar de opmerking van Marlinderooz houdt dan toch nog steeds stand? Ook jij haalt ze (o.a.) bij een groothandel vandaan en ook jij gebruikt (o.a.) te kleine hokken. En zelfs dan zeg je nog dat jij een stuk beter op weg bent dan welke andere dierenwinkel ook... Wat vast waar is, maar tegelijkertijd heel treurig toch?
zanakuzies schreef:MarlindeRooz schreef:Dan zou ik geen dieren verkopen tot ik het in orde heb.
tja punt is als ik geen dieren verkoop ook geen inkomen heb
Laptopmuis schreef:Ik zou eerst eens nadenken over welk soort hamster je wil gaan houden. Hamsters zijn solitaire dieren, dus alleen houden. Uitzondering van bellie's, maar daarvan zijn maar twee fokkers in Nederland en het matchen van een groep valt ook niet mee.
Een goudhamster heeft bijvoorbeeld een veel grotere kooi nodig dan een rusje. Goudhamsters houden ook van klimmen, rusjes meer van graven. Dus elk soort heeft een specifieke kooi en ook andere afmetingen.
Laptopmuis schreef:Goudhamsters houden ook van klimmen, rusjes meer van graven. Dus elk soort heeft een specifieke kooi en ook andere afmetingen.
MarlindeRooz schreef:Laptopmuis schreef:Ik zou eerst eens nadenken over welk soort hamster je wil gaan houden. Hamsters zijn solitaire dieren, dus alleen houden. Uitzondering van bellie's, maar daarvan zijn maar twee fokkers in Nederland en het matchen van een groep valt ook niet mee.
Een goudhamster heeft bijvoorbeeld een veel grotere kooi nodig dan een rusje. Goudhamsters houden ook van klimmen, rusjes meer van graven. Dus elk soort heeft een specifieke kooi en ook andere afmetingen.
Oh maar 2 fokkers? Kan er zo al wel meer opnoemen dan 2.
Laptopmuis schreef:MarlindeRooz schreef:
Oh maar 2 fokkers? Kan er zo al wel meer opnoemen dan 2.
In de lijst met erkende fokkers staan er maar twee. Le soleil en Sine Cera.
Worden wel ook veel hybrides gefokt.