Zoals de titel al zegt zijn we van plan een kast om te bouwen voor de hamster en gerbils. Ze zitten nu in hun eigen aquarium. Maar 2 lossen bakken in de huiskamer is niet echt handig en neemt veel ruimte in beslag. De kast waar het om gaat is een ikea kallax kast. Is z'n kast met 8 vakken. De bedoeling is dat de hamster 4 vakken krijgt en de 2 gerbils samen ook 4 vakken. De afmeting voor 4 vakken is dan 147x40x40cm. En moeten ff kijken of we de vakken behouden of dat we de tussen planken weg halen. Kan denk ik niet allemaal weg ivm stevigheid. Ben al hier en daar aan het rondkijken hoe en wat. Want ben natuurlijk niet de enige die dit bedacht heeft

Zoals ik het nu zelf bedacht heb. Is dat ik voor beide een wat hoger graaf gedeelte wil. Dus dan moet het of helemaal dicht zijn of moet je werken met een hoge bak of aquarium in de kast zelf te plaatsen. Hadden zelf aan plexiglas gedacht voor ervoor. Bij de dwerghamster kan dat een voldoende hoge rand zijn. En bij de gerbils moet het denk ik helemaal dicht. Achter in de kast maken we gaten met gaas erachter voor de ventilatie. En eventueel ook verlichting voor erachter. We zijn er nog niet helemaal achter hoe we dit handig en netjes gaan doen. Moeten er in ieder geval makkelijk bij kunnen. Om te voeren, drinken te geven. En om schoon te maken en in ieder geval de hamster te kunnen pakken. Maar het zaagsel en hooi enzo moet natuurlijk wel in de kast blijven

Dus wie nog meer met een omgebouwde kast of tips? Foto's zijn natuurlijk ook welkom