Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:49

gekvanfleur schreef:
90 :wow: (hoopt dat dit dan op 90 staat ipv 89 _O- )

Edit: oliebol, net niet.


Bijna!!! (90!!! *\o/* )

Het blijft inderdaad nog een open vraag of de kat terecht meegenomen is. De meeste protocollen die hier voorbij zijn gekomen zeggen namelijk een gezonde kat niet meegenomen wordt.

Maar ja... dan zullen ze hem intussen wel willen gooien op het manken ongetwijfeld...

Ik ben benieuwd wat het asiel nu gaat doen met de kat, als niemand betaalt en het geen zwerfkat is, en eigenlijk ook niet herplaatsbaar... wat moeten ze er dan eigenlijk mee? Denk dat ze heel snel heel vast zitten... -O-

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:51

Karl66 schreef:
Die wetteksten zijn gebaseerd op een vermiste of weggelopen kat. En doordat deze kat niet weggelopen of vermist was, is het ernstig de vraag of het asiel wel in zijn recht staat. Het is dus ook niet zo gek dat ze het niet als vermist opgeven als reden aanvoeren om de kat niet terug te geven. Want als TS nu zo dom is om alsnog de kat als vermist bij hun te melden, dan staan ze juridisch opeens wel in hun recht om geld te vragen.


Kat staat op een ander adres geregistreerd omdat de chipregistratie niet gewijzigd is door TS. Dus gevalletje weggelopen lijkt mij. Hoe moest het asiel weten dat hij een straat verderop vandaan kwam? Kunnen ze niet ruiken lijkt me :D

TS is nalatig geweest, asiel heeft geen fouten gemaakt. Dus kosten zijn voor TS imo

Ik vind het geen onterechte actie Shadow. Hoe moest het asiel weten dat het geen zwervertje was?

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:57

Toch een goede gedachte geweest om alle communicatie zwart op wit te willen hebben, ts!
Ik hoop dat er nog een happily ever after komt aan dit vreemde verhaal.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:00

Ik blijf het jammer vinden dat TS de kat niet heeft teruggehaald en daarna stappen is gaan ondernemen..

hopelijk komt hij goed terecht!

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 23:00

IMJ schreef:
Als de persoon die als eigenaar op de chip staat de kat komt halen en het verder afhandelt met TS dan heeft ze gewoon haar kat terug.
Maat er zal betaald moeten worden.

Die krijgt de kat ook niet mee

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:00

Maar Tango, sinds wanneer is een chipregistratie dan leidend als het om woonlocatie van een dier gaat? Want als het asiel jou paard bij de pensionstalling uit de wei trekt en jou geld vraagt om hem terug te geven, dan staan ze in hun recht omdat de chip op jouw adres en niet van de pensionstalling staat?

Juridisch gezien is TS gewoon eigenaar en liep de kat in zijn eigen territorium of leefgebied en was hij niet vermist of weggelopen.

Wat wordt de volgende drogredenering waarom het asiel echt wel in zijn recht staat? Het feit dat TS wel eens kattenvoer heeft betaald met het bankpasje van haar vriend en dat hij dus soms de kosten van het dier heeft betaald en zij dus geen eigenaar is? Het begint zo langzamerhand wel erg spijkers op laag water zoeken te worden.

Biebz

Berichten: 5531
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:02

Ik denk dat dit een heel lastig verhaal gaat worden...

Maar wat ik wel jammer vind is dat door een aantal reacties het asiel nu heel makkelijk te vinden is, terwijl dit (wat ik begreep) niet de bedoeling was van de TS.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 23:07

YellowLeaf schreef:
Ik lees het hele topic al mee, maar is het probleem niet dat het dier is meegenomen omdat het mank liep (pijn dus)?

Een kat kan net als een mens mank lopen terwijl er al naar gekeken is

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:11

Karl66 schreef:
Maar Tango, sinds wanneer is een chipregistratie dan leidend als het om woonlocatie van een dier gaat? Want als het asiel jou paard bij de pensionstalling uit de wei trekt en jou geld vraagt om hem terug te geven, dan staan ze in hun recht omdat de chip op jouw adres en niet van de pensionstalling staat?

Juridisch gezien is TS gewoon eigenaar en liep de kat in zijn eigen territorium of leefgebied en was hij niet vermist of weggelopen.

Wat wordt de volgende drogredenering waarom het asiel echt wel in zijn recht staat? Het feit dat TS wel eens kattenvoer heeft betaald met het bankpasje van haar vriend en dat hij dus soms de kosten van het dier heeft betaald en zij dus geen eigenaar is? Het begint zo langzamerhand wel erg spijkers op laag water zoeken te worden.


Je vergeet erbij te vermelden dat er een melding van zwerver is gedaan door een buurtbewoner. Bovendien loopt het diertje mank en ziet er stoffig uit. Hij gedraagt zich ook.als een "wilde" kat. Wat voor bewijs kan er dan eigenlijk kog meer vereist zijn om aan te mogen nemen dat het een zwerver was?

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:12

Helder, open en rechtstreeks communiceren is cruciaal.
Het lijkt erop dat in dit geval iedereen verliest.
Veel emoties en onduidelijkheid.
Wijsheid gewenst voor alle betrokkenen. Hopelijk komt het nog goed.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:19

Tango1979 schreef:
Je vergeet erbij te vermelden dat er een melding van zwerver is gedaan door een buurtbewoner. Bovendien loopt het diertje mank en ziet er stoffig uit. Hij gedraagt zich ook.als een "wilde" kat. Wat voor bewijs kan er dan eigenlijk kog meer vereist zijn om aan te mogen nemen dat het een zwerver was?


Je vergeet dat het asiel op de hoogte was destijds van wissel van eigenaars - is gebeurd in overleg met hen. Je kan dus niet stellen dat ze uit de lucht vallen, gezien het een kat is die ze reeds kennen en zelfs vroeger bij hen geadopteerd is.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:21

Hier hetzelfde. We mochten wel 200 euro aftikken voor een Jack Russel teefje die nog geen 2 dagen in het asiel zat, maar het was in principe bruikleen en geen eigendom.[/quote]

Een hond zit altijd minimaal twee weken in quarantaine voordat die geplaatst kan worden. Het kan dus zijn dat die oas twee dagen plaatsbaar was, maar dat neemt niet weg dat ze dan al minimaal twee kosten hebben gehad aan de hond. Vooral de eerste dagen zijn kostbaar. Dus €200 is een schijntje voor een hond. Soms heeft het asiel mazzel dat een hond kort zit en hierdoor niet teveel kost. Maar naast die Jack zat wellicht een hond al maanden te wachten op een baasje. Je kunt je voorstellen dat die €200 dan een druppel op een gloeiende plaat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:26

Karl, je snapt toch zelf ook wel dat een paard dat in veel gevallen niet bij huis gehouden word anders is dan een kat die wel thuis woont? Het asiel heeft ook niets van eigen terrein geplukt (ja op verzoek van de melders) dus die vergelijking gaat niet op. Dan zal je moeten stellen dat de eigenaar van het pension jou paard op zijn terrein vind en dan een organisatie inschakelt om de chip uit te laten lezen. Moet jij die organisatie dan betalen als er kosten zijn? Ja want jou paard liep daar op het terrein en of dat nou wel of niet mag van jou maakt dan niet uit.

Juridisch gezien liep de kat niet in zijn territorium maar op het privéterrein van mensen die hem vervolgens als zwerfkat gemeld hebben. Of de kat dat privéterrein als zijn territorium ziet doet er juridisch gezien niet toe. Als een buurtkat mijn tuin als territorium gaat zien is dat heel leuk voor hem maar ik hoef het daar niet mee eens te zijn. Mijn honden zijn het daar ook niet mee eens en mocht er een kat langskomen die zich in mijn tuin bevind, schrikt van de honden en een poot breekt bij het weg willen komen dan is die rekening ook gewoon voor de eigenaar. Kat bevond zich namelijk op mijn terrein en ik kan daar niets aan doen. (Nou hoeven katten zich niet te verwonden maar als ik mijn honden naar buiten laat en daar een kat zit die ze wegjagen is het niet mijn fout als de kat gewond raakt.)

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:37

Freggle_Edge schreef:
Een hond zit altijd minimaal twee weken in quarantaine voordat die geplaatst kan worden. Het kan dus zijn dat die oas twee dagen plaatsbaar was, maar dat neemt niet weg dat ze dan al minimaal twee kosten hebben gehad aan de hond. Vooral de eerste dagen zijn kostbaar. Dus €200 is een schijntje voor een hond. Soms heeft het asiel mazzel dat een hond kort zit en hierdoor niet teveel kost. Maar naast die Jack zat wellicht een hond al maanden te wachten op een baasje. Je kunt je voorstellen dat die €200 dan een druppel op een gloeiende plaat is.


Dienen die kosten voor afstand daar net niet voor?

Verder zie ik op websites van andere asielen toch veel goedkopere adoptiekosten voor honden staan hoor (bv bij asiel De Wissel 135€ voor een hond ouder dan 6 maanden)
Waar komt zo'n groot prijsverschil dan vandaan? Zijn de kosten die dit specifieke asiel maakt dan zoveel meer als soortgelijke asiels? Ik kan me niet van de indruk blijven ontdoen dat dit asiel erg geldbelust is.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:43

Evi84 schreef:
Tango1979 schreef:
Je vergeet erbij te vermelden dat er een melding van zwerver is gedaan door een buurtbewoner. Bovendien loopt het diertje mank en ziet er stoffig uit. Hij gedraagt zich ook.als een "wilde" kat. Wat voor bewijs kan er dan eigenlijk kog meer vereist zijn om aan te mogen nemen dat het een zwerver was?


Je vergeet dat het asiel op de hoogte was destijds van wissel van eigenaars - is gebeurd in overleg met hen. Je kan dus niet stellen dat ze uit de lucht vallen, gezien het een kat is die ze reeds kennen en zelfs vroeger bij hen geadopteerd is.


Toen de kat opgehaald werd wisten ze dat toch niet? Lijkt me stug dat ze obv een omschrijving zeggen: ooww das die kat die Pietje 3 jaar geleden heeft overgedragen aan Jantje. De chipregistratie zegt daar natuurlijk niks over. Dat de kat mss in de administratie van het asiel terug te vinden is, dat zal best. Maar de kosten waren toen al gemaakt en worden op TS verhaald.
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 16-01-18 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:43

@Dees-daan, niet zo lang geleden was er in Zeeland nog een discussie over het verplicht binnenhouden van katten. Volgens de juristen was dat binnenhouden juridisch niet houdbaar omdat katten op basis van het gewoonterecht buiten mogen lopen, ook buiten het eigen erf. Dat hij bij de buren op het erf liep is grond om het een vermiste of weggelopen kat te noemen. Ik kan je ook op een briefje geven dat er geen juridische basis is om verblijfslocatie van een dier aan de chipregistratie te koppelen, niet voor een paard, maar ook niet voor een kat.

Tango1979 schreef:
Karl66 schreef:
Maar Tango, sinds wanneer is een chipregistratie dan leidend als het om woonlocatie van een dier gaat? Want als het asiel jou paard bij de pensionstalling uit de wei trekt en jou geld vraagt om hem terug te geven, dan staan ze in hun recht omdat de chip op jouw adres en niet van de pensionstalling staat?

Juridisch gezien is TS gewoon eigenaar en liep de kat in zijn eigen territorium of leefgebied en was hij niet vermist of weggelopen.

Wat wordt de volgende drogredenering waarom het asiel echt wel in zijn recht staat? Het feit dat TS wel eens kattenvoer heeft betaald met het bankpasje van haar vriend en dat hij dus soms de kosten van het dier heeft betaald en zij dus geen eigenaar is? Het begint zo langzamerhand wel erg spijkers op laag water zoeken te worden.


Je vergeet erbij te vermelden dat er een melding van zwerver is gedaan door een buurtbewoner. Bovendien loopt het diertje mank en ziet er stoffig uit. Hij gedraagt zich ook.als een "wilde" kat. Wat voor bewijs kan er dan eigenlijk kog meer vereist zijn om aan te mogen nemen dat het een zwerver was?


Maar het probleem is dan ook niet de melding van de buren of dat de kat door het asiel opgehaald is. Het probleem is dat het asiel, nadat ze erachter kwamen dat ze de kat uit zijn eigen leefomgeving hadden gehaald, toch nog geld wilde hebben.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:45

Evi84 schreef:
Freggle_Edge schreef:
Een hond zit altijd minimaal twee weken in quarantaine voordat die geplaatst kan worden. Het kan dus zijn dat die oas twee dagen plaatsbaar was, maar dat neemt niet weg dat ze dan al minimaal twee kosten hebben gehad aan de hond. Vooral de eerste dagen zijn kostbaar. Dus €200 is een schijntje voor een hond. Soms heeft het asiel mazzel dat een hond kort zit en hierdoor niet teveel kost. Maar naast die Jack zat wellicht een hond al maanden te wachten op een baasje. Je kunt je voorstellen dat die €200 dan een druppel op een gloeiende plaat is.


Dienen die kosten voor afstand daar net niet voor?

Verder zie ik op websites van andere asielen toch veel goedkopere adoptiekosten voor honden staan hoor (bv bij asiel De Wissel 135€ voor een hond ouder dan 6 maanden)
Waar komt zo'n groot prijsverschil dan vandaan? Zijn de kosten die dit specifieke asiel maakt dan zoveel meer als soortgelijke asiels? Ik kan me niet van de indruk blijven ontdoen dat dit asiel erg geldbelust is.


Afstands kosten worden in veel gevallen niet betaald. Honden worden over het hek gegooid, Aan bomen gebonden, in beslag genomen etc. Daarbij zijn die kosten vaak goed voor een paar dagen opvang maar zeker niet voor 2 weken.
Prijsverschil in asiels is er zeker. Heeft ook te maken met de locatie. In Friesland is de grond een stuk goedkoper dan in de randstad. Daarbij is de subsidie ook niet overal evenhoog. En sommige asiels hebben goede sponsoren, andere niet. Al met al dus veel prijsverschil.
Dat ze geldbelust zijn, tja, dat zijn alle asiels. Een asiel heeft chronisch geld nodig, dus de inkomsten zijn gewoon van groot belang.

Persoonlijk vind ik €200 voor een hond echt een spotprijsje.

Maar goed, we dwalen af.

Voor de kat van ts hoop ik van harte dat die snel weer als muizenvangerkan fungeren, waar dan ook.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:45

@karl: dat mogen ze wettelijk gezien. Zoek even dit topic door op trefwoord vinder dan vind je de wettekst.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:46

Marion_ schreef:
Een dier valt onder gevonden voorwerpen.

Definities:
Gevonden voorwerp:
Een gevonden voorwerp is in de termen van het Burgerlijk Wetboek een "onbeheerde zaak" dit wil zeggen een zaak die de eigenaar, zonder dat dit de bedoeling was, is kwijtgeraakt.

Vinder:
Een vinder is iemand die een dergelijke onbeheerde zaak aantreft en onder zich neemt met de bedoeling hem weer zo snel mogelijk te doen toekomen aan de eigenaar.
De vinder van een onbeheerde zaak die deze onder zich neemt is verplicht aangifte te doen van zijn vondst (artikel 5:5 lid 1 sub a BW).
De wet legt personen die een onbeheerde zaak aantreffen dus niet de verplichting op om deze onder zich te nemen en daarvan aangifte of mededeling te doen.
Dit wil zeggen dat de regels van artikel 5:5 BW e.v. pas van betekenis worden op het moment dat de gevonden zaak vrijwillig door de vinder onder zich wordt genomen.

Afgifte van gevonden zaken.
In beginsel staat het de vinder vrij de gevonden zaak (bij een gemeente) in bewaring te geven of deze zelf mee naar huis te nemen (art. 5:5 lid 3 BW).

Uit praktische overwegingen hebben veel gemeenten overeenkomsten gesloten met lokale/regionale asielen waarin is overeengekomen dat de in de gemeente gevonden dieren worden ingeleverd bij het asiel.
Iemand die het gevonden voorwerp opeist bij de gemeente of bij de vinder die zich heeft gehouden in wat er staat in artikel 5.1, is verplicht de kosten te vergoeden die gemaakt zijn voor het bewaren en het onderhoud van het voorwerp en de opsporing van de eigenaar of iemand die bevoegd is het voorwerp in ontvangst te nemen. De gemeente of de vinder hoeven het voorwerp niet af te geven zolang deze kosten niet vergoed zijn. Als degene die het voorwerp opeist de kosten niet binnen een maand nadat deze aan hem zijn opgegeven heeft betaald, dan mag er van worden uitgegaan dat de eiser zijn rechten heeft opgegeven.


TS haar buren hebben er voor gekozen de gemeente (dierenambulance/asiel) in te schakelen. Ze maken een melding dat er (al een tijd?) een ombekende wilde kat bij hun op het erf komt, die van niemand lijkt te zijn. Om te kijken of hij van iemand is zijn ze hem gaan voeren zodat hij door de dierenambulance gevangen kon worden. De dierenambulance doet vervolgens zijn best om de eigenaar zsm te vinden - wat lukt door de chip af te lezen, maar vraagt voor deze moeite dus wel een vergoeding. Het is niet de taak van de dierenambulance om rond te gaan vragen in de buurt. En als ze dat wel hadden gedaan hadden ze ook daar geld voor mogen vragen. Als de buren zelf goed rondvraag hadden gedaan - of zelf met de kat naar de dierenarts waren gegaan om de chip af te laten lezen had het niets gekost. Maar het inschakelen van de gemeente (dierenambulance) dus wel...

Dorine92 schreef:
Vanwege dat mensen verderop hem gingen voeren en zeiden dat ie van niemand was

Dorine92 schreef:
Ze gaven aan totaal er niet aan gedacht te hebben dat ie ook van ons zou kunnen zijn. En ja dierenambulance dus gebeld met alle goede bedoelingen.

Dorine92 schreef:
Ze hadden geen overlast maar hadden gebeld omdat ze niet wisten van wie de kat was. Maar dan lijkt het mij de taak van de dierenambulance om na te vragen of ze al aan buren hebben gevraagd van wie de kat is. En als dat niet zo is, dat de dierenambulance zelf een beetje navraag doet.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:48

Karl66 schreef:
Volgens de juristen was dat binnenhouden juridisch niet houdbaar omdat katten op basis van het gewoonterecht buiten mogen lopen, ook buiten het eigen erf. Dat hij bij de buren op het erf liep is grond om het een vermiste of weggelopen kat te noemen.

Ik neem aan dat je het woord ''geen'' vergeten bent?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:52

Tango1979 schreef:
Marion_ schreef:
[i]Een dier valt onder gevonden voorwerpen.

Definities:
Gevonden voorwerp:
Een gevonden voorwerp is in de termen van het Burgerlijk Wetboek een "onbeheerde zaak" dit wil zeggen een zaak die de eigenaar, zonder dat dit de bedoeling was, is kwijtgeraakt.

En op dit stukje is die hele quote gebaseerd Tango, maar het punt is nu juist dat deze kat mogelijk/waarschijnlijk niet geschaard kan worden onder een ''onbeheerde zaak'' volgens de definitie zoals hierboven :)* .
De rest van het verhaal over de vinder is dan verder dus meteen niet meer relevant...

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:54

Dorine92 schreef:
Beetje vage titel maar ik werd het gebeld dat ze mijn kat hebben gevangen die ik al een tijdje kwijt ben. Kat kwam altijd keurig thuis maar ineens kwam ie steeds minder vaak thuis tot we hem helemaal niet meer zagen.


Eerste post van TS... Volgens mij was kat toch echt wel kwijt. Ze geeft het zelf aan! Wat is jouw definitie van kwijt dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:56

Resistance schreef:
Anoniem schreef:
Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat dit een reltopic is of dat de waarheid niet verteld wordt.



Ben je nou nog niet klaar? Ga een boek lezen ofzo...


HEERLIJK HE EEN ZONDEBOK IN HET TOPIC TE HEBBEN. HOE VAAK IS ER NU AL GEZEGD NIET OP DE MAN TE SPELEN.

EN VOOR IEDEREEN DIE ZIN HEEFT OM NOG TE REAGEREN EN OP MIJ TE SPELEN, VOORAL DOEN. IK BEN HET ECHT ZAT.
JULLIE BLIJVEN BEZIG EN ZUIGEN.

IK HAD GETEMD MAAR ER GEBEURT GEWOON NIETS. DUS IK MOET WEL REAGEREN. GENIET ERVAN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:57

upendo schreef:
Aangifte doen van diefstal, dan kan de kat niet naar een ander huis. Dat is namelijk heling Al vraag ik me af hoe ze dat gaan doen als het dier eerst naar een bezoekersruimte gebracht moet worden.

En wat fijn, dat mensen zo on topic blijven. Goed om te lezen!
-Dit is niet sarcastisch. Echt niet.-
En Corrie, je hoeft niks te typen.
Mocht dat wel zo zijn, meld het even. Dan haal ik een bakkie popcorn .



EN DIT GELD OOK VOOR JOU. KAPPEN

verootjoo
Berichten: 35669
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:58

Tango1979 schreef:
Dorine92 schreef:
Beetje vage titel maar ik werd het gebeld dat ze mijn kat hebben gevangen die ik al een tijdje kwijt ben. Kat kwam altijd keurig thuis maar ineens kwam ie steeds minder vaak thuis tot we hem helemaal niet meer zagen.


Eerste post van TS... Volgens mij was kat toch echt wel kwijt. Ze geeft het zelf aan! Wat is jouw definitie van kwijt dan


Dat ging over een paar dagen. Ik weet niet hoe dat bij jouw boerderijkatten gaat, maar die zie je wel vaker een paar dagen even niet, en dan duiken ze zomaar weer op :)