Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:10

candalisa schreef:
wishmelucky schreef:
Er is maar 1 iets wat ik heel erg vreemd vind, namelijk het feit dat de chip niet ok zou zijn...
Want ze bellen je onmiddellijk op omdat je kat in het asiel zit en dan plots is de chip niet in orde en ben jij niet de rechtmatige eigenaar ?! Of hadden ze toen al contact gehad met de oude eigenaar?

Ik zou het in ieder geval er niet bij laten, zij het via facebook, zij het via de krant/media of politie/gemeente -> gewoon omdat zo'n praktijken niet kunnen en blijkbaar geregeld toegepast worden...
ze zouden zich diep moeten schamen! -:(-


Ze hadden oude eigenaar gebeld en die heeft nummer doorgegeven ,TS heeft de fout gemaakt niet hun.

hoe weet je dat?
De fout kan ook bij het asiel liggen, administratie niet op orde

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:11

candalisa schreef:
Nou zoals vermeld is stond de chip niet goed geregistreerd maar nog op vorige eigenaar en ik ga ervan uit dat deze op een ander adres woonde dus dan gaat het verhaal van voor de deur weggehaald toch helemaal niet meer op??


De vorige eigenaar woonde juist wel op dit adres, kat was boerderijkat en is meeverhuisd met verkoop als ik het goed begrepen heb. Was overigens met onze kat (en erfhond) hetzelfde gegaan.

Narcissa
Berichten: 3052
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:11

candalisa schreef:
Ts schrijft In eeeste instantie dat de kat voor haar deur (bij de buren) is weggehaald en dat ze moest betalen om die weer op te halen.
Maar komt er eigenlijk op neer dat ze de chip uitgelezen hebben en dier ergens anders thuis hoort volgens de gegevens uit de chip. Nemen kat mee en bellen degene die op de registratie staat en komen erachter dat dit niet de eigenaar is. Nemen kontakt op om door te geven dat de kat daar zit en dat deze opgehaald kan worden nadat de onkosten betaald worden. TS wegert dit terwijl het haar eigen fout was dat de kat niet goed geregistreerd stond op haar adres en vind ze dat hun maar voor de kosten op moeten draaien omdat ze een lesje moeten leren??


TS heeft de kat overgenomen bij de koop van het erf. Kat woonde daar al, dus het adres klopte alleszins wel.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:24

Maar als ik alles goed begrijp, gaat het asiel zich nu doodleuk schuldig maken aan heling? Zich er terdege van bewust zijnde wat ze aan het doen zijn. :') Althans, gezien de verwijten die ze TS maken.

Wat betreft weekend gesloten, ik begrijp dat TS op een boerderij woont. Ik vermoed zomaar dat zij in de weekenden wel wat meer heeft te doen dan de meesten van ons en dat ze zeer waarschijnlijk niet de hele zaterdag beschikbaar is. En gezien de beperkte openingstijden op zaterdag (1-4 toch?) begrijp ik dat ook wel.

Ik zou het inderdaad eens juridisch laten uitzoeken, er zijn vast en zeker Bokkers (zie ook aanbod) die dit graag voor je willen doen. En ik denk dat je met een flinke brief dan een heel eind bent. Kost het je maar 7 euro om aangetekend te verzenden ;)

Oh ja, ik wil nog even kwijt dat mensen die graag willen dat een topic om hun (mening) draait, beter zelf een topic kunnen openen.

Sweetgirl1
Berichten: 4575
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:31

Blijft dus erg van belang dat een dier met chip goed geregistreerd staat, dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar en als een dier vermist wordt het dan ook snel als vermist op te geven, ook dat is aan een eigenaar en kan veel ongemakken voorkomen voor alle partijen.

Een reactie van hun op een eerder bericht die hier op lijkt
Hieronder het bericht met hierboven hun reactie

Mijn kat samson is bij ons opgehaald door de dierenambulance omdat hij "al" tien dagen 700 meter bij ons vandaan gezien was. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik vind het toch wel kwalijk als je gezonde kat zomaar wordt meegenomen. Daar mag eerst wel wat beter naar gekeken worden. De gegevens op zijn chip klopten helaas op dat moment nog niet dat had een hoop tijd gescheeld, maar dat neemt niet weg dat je niet zomaar alle katten die een eindje wandelen ophaalt. De daaraan verbonden kosten zijn niet voor de poes! Dus na een aantal dagen zoeken en € 148,10 betaald te hebben was samson weer thuis. Heel erg van slag door de twee autoritten en het verblijf in een klein kooitje. Na hem een week binnen gehouden te hebben ga ik hem weer loslaten dinsdag. Ik mag dan ook hopen dat mijn buren hem dit keer laten! Er wordt vast ook veel goed werk gedaan maar dit is wel een behoorlijke fout!

Anoniem

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:38

Misschien voor de beeldvorming wel even handig om te vermelden dat dat een bericht uit 2014 is.

Sweetgirl1
Berichten: 4575
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:43

dees_daan schreef:
Misschien voor de beeldvorming wel even handig om te vermelden dat dat een bericht uit 2014 is.


Ja dat had gekund, maar het is bijna het zelfde bericht

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:46

De meeste zoeken internet niet op en ze doen nog steeds hetzelfde. Misschien zijn het alleen deze 2 gevallen, wellicht zitten er heel veel meer tussen.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:47


Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:49

bruintje123 schreef:
De meeste zoeken internet niet op en ze doen nog steeds hetzelfde. Misschien zijn het alleen deze 2 gevallen, wellicht zitten er heel veel meer tussen.


In de reacties op die recensie zijn er nog minstens 2 nieuwe mensen met dergelijke ervaring: 300m en 50m van eigen erf.

Ik vermoed zelfs dat als je bij iedere eigenaar die zijn dier terug heeft gehaald uit het asiel gaat nahoren, dat er véél tussen zullen zitten die gewoon bezweken zijn en maar snel betalen - maar waarvan het dier zo goed als van het eigen erf gestolen was.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 19:50

Sybelle schreef:
Beroerd dat je je kat niet terug krijgt. Erg inflexibel en ten nadele van de kat.

Maar dat geroep om een zaak te beginnen is nutteloos.
De vorige eigenaar heeft de kat uit het asiel. Dat gaat via een bruikleen overeenkomst. Het asiel is dus nog steeds eigenaar en kan doen wat ze wil.

De vorige eigenaar heeft alleen wel overlegd met hen dat de kat naar mij ging. Ze heeft zelfs de vangkooi toen bij hen geleend. Dus dat is met toestemming gegaan.
Maar een zaak lijkt me idd nutteloos daar heb ik ook nooit over gepiekerd

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 19:52

Mousmous schreef:
Begrijp alleen niet waarom TS bij het asiel op facebook zegt dat de kat voor zijn eigen deur is opgehaald. Voor zover ik begrijp is de kat bij de buren opgehaald. Dat vertekend het verhaal wel voor mensen die dit niet gevolgd hebben.

De buren wonen aan de andere kant van de dijk. Zelfde straat maar andere straatnaam

Fifo
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-11-13

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:54

Als ik jou was zou ik een bericht posten op de FB van het asiel, zodat mensen die eventueel kunnen delen. Nu heb je alleen een recensie geschreven -> Minder onder de aandacht.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 19:54

paardje87 schreef:
Mousmous schreef:
Begrijp alleen niet waarom TS bij het asiel op facebook zegt dat de kat voor zijn eigen deur is opgehaald. Voor zover ik begrijp is de kat bij de buren opgehaald. Dat vertekend het verhaal wel voor mensen die dit niet gevolgd hebben.


Lange oprijlaan :+

Idd lange oprijlaan ja

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 19:56

Sweetgirl1 schreef:
Cayenne schreef:
TS, op de website van het asiel staan wekelijks de gevonden dieren vermeld.
Staat jouw kat daar ook tussen?


Vroeg ik ook in pb maar ze reageert niet

Correctie.. niet acuut. Ik ben aan het werk en heb in mijn pauze hooguit tijd om 1 pagina bij te lezen

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 20:05

xLes schreef:
candalisa schreef:
Ts schrijft In eeeste instantie dat de kat voor haar deur (bij de buren) is weggehaald en dat ze moest betalen om die weer op te halen.
Maar komt er eigenlijk op neer dat ze de chip uitgelezen hebben en dier ergens anders thuis hoort volgens de gegevens uit de chip. Nemen kat mee en bellen degene die op de registratie staat en komen erachter dat dit niet de eigenaar is. Nemen kontakt op om door te geven dat de kat daar zit en dat deze opgehaald kan worden nadat de onkosten betaald worden. TS wegert dit terwijl het haar eigen fout was dat de kat niet goed geregistreerd stond op haar adres en vind ze dat hun maar voor de kosten op moeten draaien omdat ze een lesje moeten leren??


TS heeft de kat overgenomen bij de koop van het erf. Kat woonde daar al, dus het adres klopte alleszins wel.

Dit klopt niet. Kat hoorde bij een stal die is gestopt. Toen in overleg met asiel (begreep ik van vorige eigenaar) heb ik de kat overgenomen alleen dat is het asiel even vergeten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:18

marleen_usar schreef:
Ik zou naar het asiel gaan en zeggen ik wil graag kijken voor een poes. En als je dan je eigen poes ziet oppakken en zeggen ik ben de eigenaar en dan snel weg gaan. Er is vast wel iemand die met je mee wil gaan.


Is dit serieus? Ik hoop van niet.
Sowieso een mensschuwe kat oppakken.. Ik wens je veel succes :')
Bovendien, de laatste keer dat ik bij dit asiel was, mocht je niet bij de kennels en kooien komen. Ze brengen de dieren naar een bezoekersruimte.
Edit: maar dat is al wel een aantal jaar geleden. Het kan zijn dat het nu veranderd is.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:19

Bij de asiels waar ik ben geweest was dat ook zo. Om de onrust door vreemde mensen te verminderen. Logisch ook :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:44

Ja, dat vond ik ook wel een pluspunt. Je zegt voor welk dier je komt en dan halen ze die voor je op.

Dit offtopic overigens, excuses.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:06

candalisa schreef:
Ts schrijft In eeeste instantie dat de kat voor haar deur (bij de buren) is weggehaald en dat ze moest betalen om die weer op te halen.
Maar komt er eigenlijk op neer dat ze de chip uitgelezen hebben en dier ergens anders thuis hoort volgens de gegevens uit de chip. Nemen kat mee en bellen degene die op de registratie staat en komen erachter dat dit niet de eigenaar is. Nemen kontakt op om door te geven dat de kat daar zit en dat deze opgehaald kan worden nadat de onkosten betaald worden. TS wegert dit terwijl het haar eigen fout was dat de kat niet goed geregistreerd stond op haar adres en vind ze dat hun maar voor de kosten op moeten draaien omdat ze een lesje moeten leren??


:j Ik vind ook dat jezelf nalatig bent geweest de chip op de goede naam te zetten en je dus ook de verantwoordelijkheid moet nemen voor de gemaakte kosten omdat ze de kat niet gelijk konden terugbrengen. Moet dan de maatschappij voor de kosten opdraaien?
Bovendien snap ik niet dat je zo op je strepen gaat staan en je eigen kat zoveel stress aandoet door daar in een klein hokje zielig en vol stress te laten zitten. Ik zou dat mijn kat niet aandoen. De vraag is ook wat dat asiel na 2 weken doet. Als die echt wild is, slecht eruit ziet/mank loopt, wellicht laten ze hem inslapen..

akishino
Berichten: 1879
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:10

Als ik het goed begrijp is de kat gevangen bij de "overburen" aan de andere kant van de dijk. En stond de chip nog geregistreerd op het adres van de oude eigenaar. Hoe had de dierenambulance (of het dierenasiel) bij het uitlezen van de chip dan moeten weten dat de kat dichtbij huis was toen hij/zij gevangen werd?

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:12

Omdat dat hetzelfde adres is als waar TS nu woont volgens mij?

akishino
Berichten: 1879
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:14

zigranta schreef:
Omdat dat hetzelfde adres is als waar TS nu woont volgens mij?


TS zegt zelf van niet.

Luckystory
Berichten: 3469
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:14

Jawel, de kat hoorde bij het huis, zei ze.

akishino
Berichten: 1879
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:16

Dorine92 schreef:
xLes schreef:


TS heeft de kat overgenomen bij de koop van het erf. Kat woonde daar al, dus het adres klopte alleszins wel.

Dit klopt niet. Kat hoorde bij een stal die is gestopt. Toen in overleg met asiel (begreep ik van vorige eigenaar) heb ik de kat overgenomen alleen dat is het asiel even vergeten


Ts zegt zelf van niet, of begrijp ik hetnu niet meer?