Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:25

Dat kan ze natuurlijk ook gezegd hebben hier op bokt om niet meteen naar dat asiel te wijzen. Want we kunnen zeggen wat we willen, ts is steeds netjes geweest. Ook naar het asiel toe.

Sybelle
Berichten: 817
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:27

Roodvos schreef:
*1: Als dit inderdaad waar is, dan is dat voor mij een doorslaggevende reden om geen dier uit het asiel te halen.


Misschien dat het de afgelopen jaren veranderd is. Maar ik heb in de loop der jaren 5 katten en een hond uit dit asiel en overal bruikleen overeenkomsten voor getekend. Ik werd geen eigenaar.
De laatste is een jaar of uhm... 6/7? geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:28

Stop nou eens met verkeerde adviezen te geven.

Het feit dat TS nu op Facebook eenzelfde bericht heeft geplaatst als hier op bokt linkt haar aan dit topic.

En om het openbaar te maken moet je niet stennis schoppen maar ervaringen vragen op verschillende sites.
Ervaringen vragen mag iedereen. Bundel deze ervaringen en doe er dan iets mee of niet.

Maar ga niet in het wilde weg overal op internet zaken plaatsen.

Je hebt nu gezien dat ze dit topic volgen. Denk je dat ze je op andere plaatsen niet zullen volgen. Denk het wel.
Er is een rel en niemand wil een rel. Ga je over de schreef dan ben jij strafbaar.
Moet je dit willen nee
Doe het op een legale manier of achter de schermen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:29

Sybelle schreef:
Roodvos schreef:
*1: Als dit inderdaad waar is, dan is dat voor mij een doorslaggevende reden om geen dier uit het asiel te halen.


Misschien dat het de afgelopen jaren veranderd is. Maar ik heb in de loop der jaren 5 katten en een hond uit dit asiel en overal bruikleen overeenkomsten voor getekend. Ik werd geen eigenaar.
De laatste is een jaar of uhm... 6/7? geleden.


Hier hetzelfde. We mochten wel 200 euro aftikken voor een Jack Russel teefje die nog geen 2 dagen in het asiel zat, maar het was in principe bruikleen en geen eigendom.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:31

Sybelle schreef:
Misschien dat het de afgelopen jaren veranderd is. Maar ik heb in de loop der jaren 5 katten en een hond uit dit asiel en overal bruikleen overeenkomsten voor getekend. Ik werd geen eigenaar.
De laatste is een jaar of uhm... 6/7? geleden.


Volgens de wet ben jij wel degelijk eigenaar hoor, maak je geen zorgen. ;)

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:35

Ts schrijft In eeeste instantie dat de kat voor haar deur (bij de buren) is weggehaald en dat ze moest betalen om die weer op te halen.
Maar komt er eigenlijk op neer dat ze de chip uitgelezen hebben en dier ergens anders thuis hoort volgens de gegevens uit de chip. Nemen kat mee en bellen degene die op de registratie staat en komen erachter dat dit niet de eigenaar is. Nemen kontakt op om door te geven dat de kat daar zit en dat deze opgehaald kan worden nadat de onkosten betaald worden. TS wegert dit terwijl het haar eigen fout was dat de kat niet goed geregistreerd stond op haar adres en vind ze dat hun maar voor de kosten op moeten draaien omdat ze een lesje moeten leren??

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:36

https://overeenkomst.nu/wat-is-bruikleenovereenkomst/

Maar bij bruikleen mag er geen geld gevraagd worden.

Citaat:
Zodra de bruiklener een vergoeding betaalt voor gebruik van het geleende, is er geen sprake meer van bruikleen.


Voer voor bruiklener. Dierenartskosten voor het asiel?
Citaat:
De bruiklener moet de gebruikelijke kosten voor normaal gebruik en onderhoud zelf betalen. Buitengewone, noodzakelijke onkosten komen echter voor rekening van de uitlener.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:38

Kun je hem niet gewoon ophalen van het asiel? Sorry hoor, maar als iemand mijn eigendom heeft gejat, dan gaat diegene er ook niet mee weg komen. Als je die kat hebt, moet je de chip er iig er uit halen en vernietigen.
De mensen die jouw kat hebben gestolen zijn gewoon criminelen, en die moet je aanpakken, hoe ze zich ook noemen.
Laatst bijgewerkt door Carol_Beer op 16-01-18 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:38

Anoniem schreef:
Stop nou eens met verkeerde adviezen te geven.

Het feit dat TS nu op Facebook eenzelfde bericht heeft geplaatst als hier op bokt linkt haar aan dit topic.

En om het openbaar te maken moet je niet stennis schoppen maar ervaringen vragen op verschillende sites.
Ervaringen vragen mag iedereen. Bundel deze ervaringen en doe er dan iets mee of niet.

Maar ga niet in het wilde weg overal op internet zaken plaatsen.

Je hebt nu gezien dat ze dit topic volgen. Denk je dat ze je op andere plaatsen niet zullen volgen. Denk het wel.
Er is een rel en niemand wil een rel. Ga je over de schreef dan ben jij strafbaar.
Moet je dit willen nee
Doe het op een legale manier of achter de schermen.

Het is gewoon legaal om je mening op internet te geven Corrie. Niemand is strafbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:41

Dat je die bruikleenovereenkomst hebt getekend zegt nog niet dat deze ook rechtsgeldig is.
Toen ik een tijdje terug een asiel hier in de buurt belde met de vraag of zij het goed vonden dat ik de kat van mijn moeder zelf zou herplaatsen gaf diegene ook gewoon aan dat ik die toestemming officieel niet eens nodig had. Dat wist ik al maar ik vond het ondanks dat die overeenkomst niet bindend is wel zo netjes om even te overleggen. Afgesproken dat ik eerst zelf een nieuwe plek voor hem zou zoeken en als dat zou lukken de nieuwe eigenaar zou vragen of diegene zijn of haar gegevens aan het asiel door wilde geven zodat ze zouden weten waar hij was. Diegene zou dat ook niet verplicht geweest zijn. Als het niet zou lukken zou hij geënt moeten zijn en moest er gewoon een bedrag aan afstandskosten betaald worden.

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:43

Als je hem graag ferug wilt waarom zit die daar nog?
Vecht het daarna uit via eventueel een rechter ofzo...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:43

Citaat:
Dat je die bruikleenovereenkomst hebt getekend zegt nog niet dat deze ook rechtsgeldig is.

Dus blijft die asiel overal zijn eigen plan in trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:44

Carol_Beer schreef:
Kun je hem niet gewoon ophalen van het asiel? Sorry hoor, maar als iemand mijn eigendom heeft gejat, dan gaat diegene er ook niet mee weg komen. Als je die kat hebt, moet je de chip er iig er uit halen en vernietigen.
De mensen die jouw kat hebben gestolen zijn gewoon criminelen, en die moet je aanpakken, hoe ze zich ook noemen.


En wat denk je dat het asiel doet. Juist die belt de politie vanwege overlast of misschien bedreiging.
Leuke adviezen maar leid nergens toe. Kat komt daar niet mee terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:45

Marie_Anne schreef:
Anoniem schreef:
Stop nou eens met verkeerde adviezen te geven.

Het feit dat TS nu op Facebook eenzelfde bericht heeft geplaatst als hier op bokt linkt haar aan dit topic.

En om het openbaar te maken moet je niet stennis schoppen maar ervaringen vragen op verschillende sites.
Ervaringen vragen mag iedereen. Bundel deze ervaringen en doe er dan iets mee of niet.

Maar ga niet in het wilde weg overal op internet zaken plaatsen.

Je hebt nu gezien dat ze dit topic volgen. Denk je dat ze je op andere plaatsen niet zullen volgen. Denk het wel.
Er is een rel en niemand wil een rel. Ga je over de schreef dan ben jij strafbaar.
Moet je dit willen nee
Doe het op een legale manier of achter de schermen.

Het is gewoon legaal om je mening op internet te geven Corrie. Niemand is strafbaar.



Niet mening geven maar heel internet volzetten zoals geadviseerd wordt kan wel je kop kosten. Maar ik geef het op. Laat maar.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:47

Ik vind ten eerste niet dat je kat op eigen terrein moet houden (ben daar tegenstander van.) Maar veder zou ik gewoon betalen.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:49

Ik zou naar het asiel gaan en zeggen ik wil graag kijken voor een poes. En als je dan je eigen poes ziet oppakken en zeggen ik ben de eigenaar en dan snel weg gaan. Er is vast wel iemand die met je mee wil gaan.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:52

Arabier, hoe?

marleen het gaat om een schuwe kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:53

bruintje123 schreef:
Citaat:
Dat je die bruikleenovereenkomst hebt getekend zegt nog niet dat deze ook rechtsgeldig is.

Dus blijft die asiel overal zijn eigen plan in trekken.


Wat dit asiel betreft beroepen ze zich blijkbaar ook niet op de overeenkomst omdat ze aangeven dat diegene waar TS de kat van heeft gekregen volgens hen rechtmatig eigenaar is of was tot de kat bij hen terecht kwam.
Natuurlijk klopt dat ook niet maar ik heb nergens gelezen dat het asiel de overeenkomst gebruikt..

Die hele overeenkomst wordt door anderen in dit topic aangehaald maar staat los van dit gedoe.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:56

Maar ze gebruiken het, dat klopt al niet.
Dan vraag ik me meteen af, wat klopt er nog meer niet daar.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:01

Het asiel zegt formeel tegen TS dat zij geen eigenaar is, ondanks dat op dat moment er al contact was geweest met oude eigenaar en deze TS als eigenaar aanduidt (heeft zelfs telefoonnummer doorgegeven).

Hier klopt iets niet toch, gezien ze formeel het eigenaarsschap van TS betwisten - op basis van wat? (Er is een overeenkomst tussen TS en vorige eigenaar (mondeling sowieso - al dan niet ook schriftelijk)) Op welke basis verwerpt dit dierenasiel dan het eigenaarsschap van de wettelijke eigenaar?

Duidelijk dus dat dit asiel doodgewoon zijn eigen wetten uitvindt zich er weinig van aantrekkend of ze al dan niet effectief wettelijk gefundeerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:04

bruintje123 schreef:
Maar ze gebruiken het, dat klopt al niet.
Dan vraag ik me meteen af, wat klopt er nog meer niet daar.


Dan heb ik dat stukje waarin TS zegt dat het asiel die overkeenkomst heeft aangehaald gemist denk ik?

Of bedoel je het feit dat er een overeenkomst is waarin staat dat het dier terug moet? Want dat staat in bijna alle overeenkomsten. Ook in die bij de kat in mijn verhaal, daar teken je gewoon voor als je een dier uit het asiel haalt.

wishmelucky

Berichten: 429
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: W-vl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:05

Er is maar 1 iets wat ik heel erg vreemd vind, namelijk het feit dat de chip niet ok zou zijn...
Want ze bellen je onmiddellijk op omdat je kat in het asiel zit en dan plots is de chip niet in orde en ben jij niet de rechtmatige eigenaar ?! Of hadden ze toen al contact gehad met de oude eigenaar?

Ik zou het in ieder geval er niet bij laten, zij het via facebook, zij het via de krant/media of politie/gemeente -> gewoon omdat zo'n praktijken niet kunnen en blijkbaar geregeld toegepast worden...
ze zouden zich diep moeten schamen! -:(-

Sweetgirl1
Berichten: 4575
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:08

Carol_Beer schreef:
Kun je hem niet gewoon ophalen van het asiel? Sorry hoor, maar als iemand mijn eigendom heeft gejat, dan gaat diegene er ook niet mee weg komen. Als je die kat hebt, moet je de chip er iig er uit halen en vernietigen.
De mensen die jouw kat hebben gestolen zijn gewoon criminelen, en die moet je aanpakken, hoe ze zich ook noemen.


Hoe wil je een chip uit een dier halen?

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:09

wishmelucky schreef:
Er is maar 1 iets wat ik heel erg vreemd vind, namelijk het feit dat de chip niet ok zou zijn...
Want ze bellen je onmiddellijk op omdat je kat in het asiel zit en dan plots is de chip niet in orde en ben jij niet de rechtmatige eigenaar ?! Of hadden ze toen al contact gehad met de oude eigenaar?

Ik zou het in ieder geval er niet bij laten, zij het via facebook, zij het via de krant/media of politie/gemeente -> gewoon omdat zo'n praktijken niet kunnen en blijkbaar geregeld toegepast worden...
ze zouden zich diep moeten schamen! -:(-


Ze hadden oude eigenaar gebeld en die heeft nummer doorgegeven ,TS heeft de fout gemaakt niet hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:10

marleen_usar schreef:
Ik zou naar het asiel gaan en zeggen ik wil graag kijken voor een poes. En als je dan je eigen poes ziet oppakken en zeggen ik ben de eigenaar en dan snel weg gaan. Er is vast wel iemand die met je mee wil gaan.

Er worden nu wel heel vreemde adviezen gegeven.