Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:22

Mousmous schreef:
Als het overburen waren had ze hem zelf wel vaker kunnen zien lopen :+

Buren in het buitengebied wonen meestal niet recht tegenover elkaar maar rustig 100 meter ver.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:22

Mousmous schreef:
Als het overburen waren had ze hem zelf wel vaker kunnen zien lopen :+

:') Ik woonde vroeger 250 meter van straat af. Toevallig wel met overburen. Maar dan zie je lang alles niet hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:24

Cayenne schreef:
Anoniem schreef:
Mag ik weten via pb welk asiel het gaat. Want blijkbaar is het asiel nu bekend. Dan kan ik zelf de recensies lezen


Eh no offense, maar lijkt je dat verstandig gezien je redelijk emotionele reacties?


Heb het al en ja lijkt me verstandig. Want nu is er meer info. Als asiel dit werkelijk vaker doet moet daar actie op komen. En daarom wil ik dat graag bekijken.

Neemt niet weg dat ik nog steeds liefste gehad had dat kat gewoon naar huis gekomen was zonder principekwestie.

Maar recht is recht en krom is krom. En nu bekend is welk asiel het is kan er meer gericht gesproken worden.

Maar ik heb het al

Sweetgirl1
Berichten: 4585
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:24

Cayenne schreef:
TS, op de website van het asiel staan wekelijks de gevonden dieren vermeld.
Staat jouw kat daar ook tussen?


Vroeg ik ook in pb maar ze reageert niet

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:24

Het ging om een boerderij van 1ha land.
De betreffende buren wonen in dezelfde straat iets verderop. Als het een straat met veel velden is dan zijn dat wel "overburen". Tevens bleek dat die mensen de kat voerden waardoor de kat naar hen bleef komen want blikvoer = lekkerder dan muizen of brokjes.
Omdat de kat bleef terugkomen dachten zij een zwerfkat (wellicht ook ivm manken en stoffige vacht en schuw zijn) dus belden zij de dierenambulance.

Als ik het tenminste goed gebrepen had.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 16-01-18 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:26

Lijkt me niet.
Kat van ts is zwart en die er op staat voldoet niet aan de beschrijving van de kat hier.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:27

Mousmous schreef:
Als het overburen waren had ze hem zelf wel vaker kunnen zien lopen :+

... in een woonwijk wel ja, maar als je buitenaf woont is dat nog maar de vraag. Tussen ons huis en dat van onze overburen zit bijvoorbeeld ongeveer 800 m bollenvelden, een kas en twee houtwallen. Succes :Y)

Ik vind het zo knap hoe rustig je blijft, TS! Ik snap je standpunt helemaal, maar ik zou tot op het bot gefrustreerd zijn... Ik duim dat alles toch nog goed komt, en de poes gewoon weer naar haar oude vertrouwde stekje 'mag' (voor zover dat asiel daar wettelijk gezien werkelijk wat over te zeggen heeft, want dat ijs is wel FLIN-TER-TJE dun.)
Laatst bijgewerkt door GreaseMonkey op 16-01-18 17:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Sweetgirl1
Berichten: 4585
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:30

Wat ik ook iets raars vondt was dat er werd gezegd ja weekend gesloten

Maar op de site staat toch echt dit
Bezoektijden:
Maandag 13.00-16.00 uur
Dinsdag 13.00-16.00 uur
Woensdag 13.00-16.00 uur
Donderdag gesloten
Vrijdag 13.00-16.00 uur
Zaterdag 13.00-16.00 uur
Zon- en feestdagen gesloten

Onze kat is trouwens ook een straat verderop mee genomen, Helaas aangereden.
En wij kregen via de dierenarts dan te horen dat die gevonden was. Maar toch al zou die leven zou die ook naar een asiel moeten.
Dus dan vindt ik het niet enorm raar.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:31

Volgens mij was dat puur om het asiel nog niet bekend te maken om hen nog een kans te geven dit netjes op te lossen.

Sweetgirl1
Berichten: 4585
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:32

sws hebben vrij veel asielen gewoon ook weekend bezoek uren. Waar ik gewerkt heb heeft dat ook. en smiddags dicht

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:33

Een ding is wel zeker; ik heb mijn raskat 5 jaar geleden kado gekregen als herplaatsertje, en de chip is nooit overgeschreven. De oude eigenaar is al lang en breed verhuisd en daar heb ik geen contact meer mee. Poes komt elke dag buiten, dus ik weet wel wat ik vanavond ga doen! Die chip overschrijven!

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:34

bruintje123 schreef:
Lijkt me niet.
Kat van ts is zwart en die er op staat voldoet niet aan de beschrijving van de kat hier.


Op de site kun je de kat wel vinden. Voldoet aan de beschrijving.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110887
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:34

Sweetgirl1 schreef:
Wat ik ook iets raars vondt was dat er werd gezegd ja weekend gesloten

Maar op de site staat toch echt dit
Bezoektijden:
Maandag 13.00-16.00 uur
Dinsdag 13.00-16.00 uur
Woensdag 13.00-16.00 uur
Donderdag gesloten
Vrijdag 13.00-16.00 uur
Zaterdag 13.00-16.00 uur
Zon- en feestdagen gesloten


Dat rijmt inderdaad niet met wat TS zei. Volgens haar was het asiel toch op zaterdagen dicht?
Ik vind het een vreemd verhaal worden en ben nu toch wel heel benieuwd naar de versie van het asiel zelf.

Ik ben in het verleden ook bij dit asiel geweest (sterker nog, wij hebben er toen een Jack Russel geadopteerd) en dat was notabene op een zaterdag.
Hele vriendelijke mensen overigens. De hond was wel pittig aan de prijs voor een hond die er nog geen 2 dagen zat :+
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-01-18 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:35

Pepperrr schreef:
bruintje123 schreef:
Lijkt me niet.
Kat van ts is zwart en die er op staat voldoet niet aan de beschrijving van de kat hier.


Op de site kun je de kat wel vinden. Voldoet aan de beschrijving.

Ja wel, dan heb ik hem niet gezien. Of omdat ik de datum niet vond kloppen.
Nog eens kijken dan :D

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:40

Ik zou echt een melding maken bij de politie en een klacht indienen bij het asiel.
Anders is al je inzet helemaal voor niets geweest en kan het asiel hiermee door blijven gaan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33887
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:54

Ik zou een bericht viraal laten gaan op facebook... Heb je snel genoeg contact met mensen die er over gaan. Want dit vind ik echt ongehoord. Asiel houdt moedwillig een kat vast terwijl dat beest het droomleven heeft van elke kat... namelijk erfkat zijn!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110887
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:55

MarlindeRooz schreef:
Ik zou een bericht viraal laten gaan op facebook... Heb je snel genoeg contact met mensen die er over gaan. Want dit vind ik echt ongehoord. Asiel houdt moedwillig een kat vast terwijl dat beest het droomleven heeft van elke kat... namelijk erfkat zijn!


Nou, daar denkt het asiel dus blijkbaar anders over.

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:12

Sweetgirl1 schreef:
Cayenne schreef:
TS, op de website van het asiel staan wekelijks de gevonden dieren vermeld.
Staat jouw kat daar ook tussen?


Vroeg ik ook in pb maar ze reageert niet

Wel topic openen, maar bijna niet reageren? :?
Voor dit topic was al popcorn nodig. Maar het blijft zo.... de kat in asiel en TS die al heel veel pagina's (bijna) niks doet....
Waarom telkens topic heropenen eigenlijk 1 x oke maar dit gaat zo door, topic open, topic dicht enz....

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:13

Nou zoals vermeld is stond de chip niet goed geregistreerd maar nog op vorige eigenaar en ik ga ervan uit dat deze op een ander adres woonde dus dan gaat het verhaal van voor de deur weggehaald toch helemaal niet meer op??

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12765
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:14

Koosnaamloos schreef:
Wel topic openen, maar bijna niet reageren? :?


TS heeft 8 pagina's aan reacties :')

Roodvos

Berichten: 6737
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:14

Ik blijf hierover vallen:
Dorine92 schreef:
Ze zijn boos op mij dat ik geen melding heb gemaakt van vermissing (een erfkat zie je wel vaker even niet),
Hoe kun je nou iets als vermist opgeven als je het nog niet mist :o?
En toen je wist dat je het miste was dat omdat het asiel gebeld had dat zij jouw kat hadden. Dan lijkt opgave doen van vermissing mij een beetje raar 8)7 .
Overigens hebben ze daarmee ook gelijk toegegeven dat het jouw kat is.

Dorine92 schreef:
en ze zijn ook nog boos vanwege het topic op bokt.
Er zijn in dit topic (nog) geen namen genoemd. Ze kunnen dus nooit met zekerheid weten dat het over hun gaat.
Tenzij zij het enige asiel zijn natuurlijk dat er een dergelijke bizarre werkwijze op na houdt. In dat geval is er ruimte voor verbetering van de werkprocessen :j .

black_kelpie schreef:
Sybelle schreef:
Beroerd dat je je kat niet terug krijgt. Erg inflexibel en ten nadele van de kat.

Maar dat geroep om een zaak te beginnen is nutteloos.
De vorige eigenaar heeft de kat uit het asiel. Dat gaat via een bruikleen overeenkomst. Het asiel is dus nog steeds eigenaar en kan doen wat ze wil.*1

Dit is niet waar. Je betaalt het asiel voor de kat en daarmee is het dier gewoon jouw eigendom. Bovendien is het volgens mij zelfs nog zo dat wanneer je een bepaalde periode financieel zorgdraagt voor een dier en dit kunt aantonen je bij de wet eigenaar bent.*2

Lekker verhaal dit, ik heb jaren op de dierenambulance gereden maar dit soort geintjes ken ik niet.

*1: Als dit inderdaad waar is, dan is dat voor mij een doorslaggevende reden om geen dier uit het asiel te halen.
*2: Nee, dat is niet zo. Dat is een hardnekkig broodje aap. Zie een eerdere reactie van mij in dit topic.

Roquen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:15

Sommige mensen doen ook nog andere dingen naast bokt.nl. Het is ook niet zo dat er weken verstreken zijn, sinds TS dit topic opende. Het topic gaat gewoon heel snel...

StalNollie

Berichten: 9218
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:19

Ik zou gewoon alles openbaar maken en via facebook iedereen laten delen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110887
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:23

Dan moet TS wel eerst zorgen dat feiten kloppen.
Ze schreef eerst dat ze in het weekeinde naar het asiel wilde maar het dicht is in de weekeinden, maar nu blijkt dat het asiel dan gewoon open is.
Als TS aantijgingen wil maken en dat ze er niet heen kan, zal ze wel eerst moeten zorgen dat ze het waterdicht timmert voor het asiel met feiten om de oren gaat slaan.

Leo

Berichten: 50215
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:23

Het lijkt me ook niet nodig om aan dit soort stemmingmakerij te doen. Het is al veel vaker gezegd; de discussie hier gaat prima, ook al is die soms stevig. Dat mag gewoon. Daar zal het topic zeker niet om gesloten worden. Laten we nu gewoon met elkaar zorgen dat er geen reden komt om het topic wel weer te sluiten, dat wil ik namelijk ook niet.


Koosnaamloos schreef:
Sweetgirl1 schreef:
Cayenne schreef:
TS, op de website van het asiel staan wekelijks de gevonden dieren vermeld.
Staat jouw kat daar ook tussen?


Vroeg ik ook in pb maar ze reageert niet

Wel topic openen, maar bijna niet reageren? :?
Voor dit topic was al popcorn nodig. Maar het blijft zo.... de kat in asiel en TS die al heel veel pagina's (bijna) niks doet....
Waarom telkens topic heropenen eigenlijk 1 x oke maar dit gaat zo door, topic open, topic dicht enz....