Hond problemen met melkklieren

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DreamUp

Hond problemen met melkklieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 13:09

Toch bokt weer even raadplegen.
Mijn maltezer van 13 jaar (maart 14) is een paar maanden geleden geopereerd omdat ze een flink groeiende melkkliertumor had.
Dit is allemaal goed gegaan, ze was binnen een korte tijd alweer de oude en dat terwijl ze toch van voor tot achter open lag. Aan de andere kant heeft ze ook een kleine tumor maar 2 kanten tegelijk weghalen ging niet en deze is nog "onschuldig" klein en groeit ook niet echt, dus zouden we later overleggen wat we daarmee gaan doen.

Vlak na de operatie waren de melkklieren van de andere kant al wat opgezet, toen is ze ook nog loops geworden en daarna zat ze met schijndracht. De klieren zijn dus alleen maar meer opgezet.
Mijn eerste angst was natuurlijk een nieuwe tumor, maar de dierenarts denkt dat dit niet het geval is omdat het er heel abrupt zat, anders voelt en niet in verbinding staat met de tumor die er nog zit. Dat stelt mij dus wel wat gerust.

Eerst was het plan om te kijken of ze het zelf weer op orde kon krijgen, maar al snel bleek dit niet te gaan dus heeft ze medicatie gekregen tegen schijndracht. Helaas reageerde de klieren hier helemaal niet op dus nu zitten we aan een antibiotica kuur om alles geprobeerd te hebben. De kuur is bijna afgelopen en er is nog geen verschil.
Het volgende plan is om te gaan opereren, de overige melkklieren incl tumor weghalen en gelijk steriliseren. Volgens mij dacht ze dan aan cystes, ik ben vergeten waar precies.

Wat nodig is doen we want ze is nog top fit (loopt rustig 10 km, wat voor een schoothondje op leeftijd naar mijn idee best een prestatie is) en het herstel van de vorige operatie heeft ons allemaal positief verrast. Maar toch vind ik het heel eng om weer te opereren, sowieso ben ik altijd bang voor de narcose, maar daar heeft de dierenarts me ook al wat op gerustgesteld (de angst dat ze niet wakker wordt bedoel ik dan)
Maar ik ben ook bang dat er misschien iets heel anders aan de hand is waar we achter komen als ze bezig zijn.

Ze is nu ook sinds dit weekend erg onrustig, nestelen, de oren obsessief wassen van onze andere hond enz. Gedrag wat ze rond de loopsheid meestal laat zien. Hier moeten we het ook nog over hebben met de dierenarts.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee of kan mij wat gerust stellen? Uiteraard gaan we ook weer langs de dierenarts aan het eind van de kuur.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:14

jammer dat da niet gelijk gesterliseerd heeft want dat is probleem nummer 1 van mammatumoren, die gedijen super op de hormonen van loops zijn en schijndrachten.

http://www.carolsshop.nl voor epoxy en meer

DreamUp

Re: Hond problemen met melkklieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 13:17

Daar is voor gekozen omdat het op deze leeftijd niet veel verschil meer zou maken en er het plan al was mocht alles goed gaan de andere kant ook te verwijderen.

Het best was ze natuurlijk al jong gesteriliseerd maar daar kunnen we helaas niets aan veranderen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie