Operatiewond bloed? Is dat normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Operatiewond bloed? Is dat normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 18:57

Hallo allemaal,

Mijn hond is vanmorgen geopereerd ( tumor weggehaald ).
Zojuist de wond bekeken , maar ik zie nu dat hij een klein beetje bloed??? Dit zag ik niet toen ik hem ophaalde.

Is dit normaal? Of kan ik beter terug gaan naar de dierenarts ? Maak me zorgen.

Afbeelding

Liefs

Pepperrr

Re: Operatiewond bloed? Is dat normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:59

Tja, het is nou eenmaal een verse wond. Een klein beetje bloed lijkt me niet erg, zolang je het maar goed schoon blijft houden en hij er niet aan gaat likken. Als ie erger gaat bloeden even DA bellen ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:14

Pepperrr schreef:
Tja, het is nou eenmaal een verse wond. Een klein beetje bloed lijkt me niet erg, zolang je het maar goed schoon blijft houden en hij er niet aan gaat likken. Als ie erger gaat bloeden even DA bellen ;)

Dit. Het ziet er normaal uit. Zodra het echt gaat druppen, zou ik bellen.
Ook beetje opletten met felle bewegingen, afhankelijk van de plaats waar het zit. Teveel rek op de huid kan ook lekkage geven :P

kiki1976

Re: Operatiewond bloed? Is dat normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:25

Onlangs is er een bij onze hond ook een flinke tumor weg gehaald en ja het is normaal dat het nog een beetje na bloed.
Hier had hij zo'n medical petshirt aan met daarin een soort van dik absorptie verband wat we een paar keer per dag verschoonde.
Het duurde wel een paar dagen voordat het enigszins stopte. Nu zat het bij hem wel op een lastige plek waar hij dus ook altijd op lag. Vandaar we er ook van die verband dingen in moesten houden om zo de druk erop te verminderen.