Tumor/gezwel knie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Tumor/gezwel knie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 15:19

Ik maak me een beetje zorgen over de hond van mijn ouders. Twee weken geleden is ze met spoed geopereerd aan een baarmoeder ontsteking wat ze maar ter nauwernood overleefd heeft.

Nu ontdekte ik vorige week een korst achtig bultje op haar knie en dacht dat het misschien opgedroogd bloed was of gewoon een korstje. Een paar dagen geleden voelde ik ook aan haar schouder een soortgelijke bult waarvan ik de huid zo los kon trekken. Eronder zat een soort wondje. De plek op haar knie is ook flink gegroeid in de tussentijd. Bij beide plekken zit er ook een bult welke gevuld lijkt met pus. Afgelopen vrijdag ben ik met haar naar de dierenarts geweest en nu staat er voor morgen ochtend een afspraak waarop hij beide bulten weg gaat halen en op zal sturen naar het laboratorium voor onderzoek.
Ondertussen is de korst op haar knie vrijdag middag open gegaan en lijkt het pus eruit. Ze had er eerder geen last van, maar nu loopt ze wat moeilijker met dat pootje en als je eraan komt, piept ze.
De dierenarts wilde niet echt loslaten wat het zou kunnen zijn, maar had het wel over mogelijke tumoren die goed of kwaadaardig kunnen zijn. En daarom zit ik nu dus sinds vrijdag in de rats daarover.
Ik vroeg me dus af of er bokkers zijn die dit herkennen?

Hieronder een foto, niet super smakelijk dus excuses

Spoiler:
Afbeelding

Kimmiee_D

Re: Tumor/gezwel knie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:38

Zou toch even de dienstdoende dierenarts bellen zeker als ik die foto zie. Wij hier op bokt kunnen niets doen..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 15:40

De foto is van vrijdag, dat had ik er even duidelijker bij moeten zetten.
De boel lijkt nu weer dicht te gaan.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:41

Aranel schreef:
De foto is van vrijdag, dat had ik er even duidelijker bij moeten zetten.
De boel lijkt nu weer dicht te gaan.

Iets waar pus uitbreekt zou toch even ook goed schoongemaakt moeten worden. ;)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:42

Succes morgenochtend.. ik hoop dat het allemaal meevalt en ze gewoon weer opknapt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:43

Als ze er geen pijn aan heeft als je er niet aan komt dan zou ik wachten tot morgenvroeg. Dan kan de arts het ook goed weg halen en opsturen. Ga je vandaag nog naar de dierenarts dan kost het allemaal extra en waarschijnlijk kan hetgene hij weg haalt niet gelijk opgestuurd worden omdat het een feestdag is en alles op z'n gat ligt. (dat lijkt mij het meest belangrijke) Het gezwel zal dus morgen waarschijnlijk verzonden moeten worden, gaat de versheid ook van achteruit als hij het eerst ergens moet bewaren.

Wat moeilijker lopen is niet levensbedreigend. Zorg wel dat het schoon kan blijven desnoods wat verband erom zodat er geen vuil in komt.
Aangezien ik nu lees dat het ook nog een foto van vrijdag is en dus al een paar dagen ouder is kun je die dag ook nog wachten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 15:48

Mijn ouders hielden de wond goed schoon toen ie open was :j ze wilde er toen erg veel aan likken, dus kreeg ze een luier om die er overheen viel zodat ze er niet steeds aan kon likken. Van het wondje op haar schouder heeft ze geen last.

Ik heb wat foto's opgezocht van tumoren bij honden maar daar lijkt het toch echt niet op.. en een infectie die zich op 2 verschillende plekken uit lijkt me ook onwaarschijnlijk. Maar goed, ik ben geen dierenarts natuurlijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:05

Ze is natuurlijk twee weken geleden geopereerd aan een baarmoederontsteking. Dat is behoorlijk heftig, en het zou zo kunnen dat ze gewoon nog een zwakke weerstand heeft waardoor ze wel degelijk kleine infecties op verschillende plekken kan krijgen.

Dit kan gewoon van alles zijn. Dus niet nu gaan stressen en gewoon morgen afwachten wat de DA zegt. Hopelijk valt het allemaal mee, het hoeft echt niet meteen het allerergste te zijn.
Succes! :(:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 17:29

Thanks Palmera, je berichtje beurt me weer een beetje op :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:06

Hoe ging het bij de dierenarts?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 17:22

De operatie zelf is goed gegaan! Ze was erg blij toen we haar kwamen halen.
Hij heeft flink wat weg gehaald dus er zitten behoorlijke hechtingen in.
Hij kon/wilde niet echt iets zeggen over of hetgeen wat hij weggehaald heeft goed of slecht was, maar mijn moeder en ik hadden helaas allebei het gevoel dat het niet zo goed was. Met een beetje geluk krijgen we vrijdag de uitslag, anders begin volgende week.

Afbeelding

Ze zoekt nog steeds wel rare plekken op om te gaan liggen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:29

Ik kan verder niks zeggen over de bulten, ik hoop alleen dat het niks ernstigs is.
Voor de nasleep van de narcose wil ik je meegeven dat ze een warm plekje moet hebben. Door de narcose worden ze kouder. Morgen voelt ze zich vast veel beter.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 17:38

Klopt dat zei de dierenarts ook al :j bedankt voor de tip!
Volgens mij laat mijn moeder haar zelf haar plekje een beetje opzoeken, waar ze het zelf fijn vindt om te liggen.

Wat betreft die bulten is het dus nog even spannend. Bah, ik wou dat zulke onderzoeken niet zo lang hoefden te duren maar dat we gewoon morgen de uitslag zouden krijgen.