Konijn weer naar buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Konijn weer naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 14:20

Eergister leek één van mijn konijnen niet zo lekker. Ze zat vreemd en het viel me ineens op dat ze magerder is dan eerder. Dus heb ik haar snel binnen gehaald want ik heb altijd geleerd: ziek konijn asap binnen halen.

Nu is ze binnen en gaat het eigenlijk prima. Ze is wel wat aan de magere kant maar is verder weer zichzelf. Nu overweeg ik haar weer bij haar vriend buiten te zetten, voor ze niet meer tegen de kou kan en de hele winter binnen moet. Maar ik vraag me af of het misschien al te laat is.. het is wel heul koud nu ineens natuurlijk..

Ik zou haar ook bv een dagje eerst in de bijkeuken kunnen zetten.

Wat zouden jullie doen?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Konijn weer naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:29

Een mager konijn is ziek. Dus naar de DA om na te laten kijken. En zeker niet naar buiten als ze zo mager is.

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Konijn weer naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:42

Ik zou haar lekker binnen houden tot het voorjaar zodat ze eerst kan aansterken.
En verder ga ik met leffroi mee, even voor de zekerheid langs de DA.
Mocht hij echt wat onder de leden hebben kun je het bij je andere konijn eventueel voorkomen

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:21

Hoe zijn haar tanden? Kan ze nog wel voldoende eten? Van een weekje niet helemaal lekker zijn worden ze niet direct mager

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Konijn weer naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:13

Niet naar buiten voordat het lente is. Die temperatuurswisselingen zijn niet goed voor konijnen, zeker niet wanneer ze al een slechte weerstand hebben en mager zijn.