Hond start met behoeften doen in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 18:19

Net wakker. Even kijken of ik kan reageren via telefoon. Kleed is er al uit, dat was onze eerste gedachte ook. En ja, hij mocht op de bank liggen die nu in de kelder staat, maar alleen als er een deken op lag waar hij op kon. Heeft niet meer gevraagd of hij er op mocht als we in de kelder zijn.

We hebben niets veranderd qua voer of snacks. Hij krijgt nooit iets van tafel of restjes oid, vindt ie niet lekker haha! Ook geen nieuwe medicijnen oid. Daar is dus echt niets aan veranderd.

Frodo sliep altijd al bij ons op de kamer op ons voeteneinde . We hebben wel een nieuw bed gekocht waar hij niet op mag. Das het enige verschil. Maar ook hier komt hij niet vragen of hij erop mag. Bed is ook een heel stuk hoger, weet niet eens of hij er wel goed op zou kunnen komen. Hij heeft wel een mooi nieuw plekje uitgekozen om te gaan liggen.
Ruimte beperken is wat lastig hier, alles is erg groot en open. Geen deuren die dicht kunnen.

Vannacht is het goed gegaan. Omdat we nu eerst willen kijken hoe het gaat zonder kleed, hebben we de slaapkamer deur niet helemaal dicht gedaan en hij is gewoon binnen gebleven. Mijn man heeft eme uitgelaten en daarna kwam hij meteen weer bij mij op de slaapkamer. Nu kijken hoe het overdag gaat!

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:42

Ben benieuwd of het weghalen van het kleed de oplossing was Kim

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:06

nine1987 schreef:
Ik voel plots de aandrang om te verhuizen.. :')


Ik ook, maar ja dan heb je wel die -25


Eens met WeCo.

kan door die verhuizingen kort achter elkaar komen. vliegen huurhuis ging nog, koophuis was de druppel...

Ben geen bench fan (puppy fase wel) maar hoor dat sommige honden een bench echt fijn vinden, misschien toch weer 1 aanschaffen en tijdelijk weer in de bench als jullie slapen. Aankijken of hij dat schoon houdt. Als dat goed gaat bench open laten staan.

Kan (deels) met de kou te maken hebben ook, misschien is een hondenjas geen overbodige luxe daar voor een kortharige hond.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:15

Ik was dit topic alweer vergeten haha.

Jis, die -25 is te doen hoor. Kou hier is heel anders dan kou in Nederland. Veel droger en daardoor kun je je er makkelijker op kleden!

Een hondenjas, en ook schoentjes krijgt ie bij zulke lage temperaturen allemaal aan. Daar ligt het dan denk ik niet aan.

Bench hebben we uiteindelijk niet nodig gehad. Het enige wat we gedaan hebben is het kleed weghalen. Het was gelijk over. Gelukkig niks ernstigs dus maar aan de andere kant ook jammer want het is zo'n mooi kleed. Die moet dan maar in de kelder een plekje krijgen...

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:04

Hij had dus echt schijt aan het kleed. Ook een manier om duidelijk te maken dat je iets niet mooi vindt haha

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:25

Lastig zijn dit soort dingen. Gelukkig is het wel opgelost.

Onze reu begon ook in de kamer te poepen toen we net verhuisd waren. We begrepen er niks van en kwamen er ook niet uit wat het was. Bench maakte het allemaal alleen maar erger ondanks dat hij in ons vorige huis ook in de bench lag.
Uiteindelijk moest hij door loopsheid van onze andere hond een paar nachtjes in de hal slapen en daar ging alles goed. Later ontdekte we dat hij het spannend vond dat hier zoveel mensen langs het huis lopen. Dat maakte hem nerveus en dat werkt hem op zijn darmen. Heeft echt maanden geduurd voor we er uit waren.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:28

Jennyj01 schreef:
Ik zou zeggen ga naar een goeie dierenarts en bespreek dit.


Ik zou advies vragen aan een gedragstherapeut.
Eerst zindelijk zijn en dan onzindelijk is gewoon gedrag.

We hebben het met onze pup ook gehad. Die was zindelijk en begon opeens weer in huis te plassen. Soms recht voor onze neus. Uiteindelijk is dit weer vanzelf gestopt. Ik heb haar er niet voor gestraft. Wel meteen buiten gezet als ik het haar zag doen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 19:44

Frensie schreef:
Hij had dus echt schijt aan het kleed. Ook een manier om duidelijk te maken dat je iets niet mooi vindt haha



Haha ja inderdaad. Ik denk alleen dat het niet meer dan de geur was die hem niet aanstond, hij lag er namelijk graag op!

Babootje, als hij nou na het weghalen van het kleed doorgegaan was dat was dat een optie ja. Maar het was puur een reactie op het kleed. We hebben geen problemen meer gehad!

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:53

Dan rook je kleed erg lekker denk ik :D :D

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:04

Wat apart dat het kleed dit veroorzaakte. :')

Je zou na een half jaar gesetteld te zijn nog eens kunnen proberen het kleed weer terug te leggen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 17:29

Dat is een optie ja. We denken erover het kleed eens een reinigingsbeurt te geven, misschien gaat de geur er dan een beetje af

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:22

Kan je het kleed niet ergens in huis leggen waar de hond niet komt? Als hij uitgerold ligt dan zal de geur vanzelf minder worden denk ik

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 18:24

Het ligt nu in de kelder. We hebben het een aantal jaren geleden in Nederland al een flinke tijd uitgerold gehad voordat deze hond bij ons kwam. Het blijft ruiken. Misschien in het voorjaar een poosje buiten leggen, kan ook helpen hoop ik!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:29

Ja het zou zonde zijn dat je hem niet kan gebruiken omdat de hond hem vindt stinken :+
Laatst bijgewerkt door loulou op 08-01-18 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:31

Sneeuwt het wel eens bij jullie ?
Zo ja, het kleed besprenkelen met zuiveringszout en in de sneeuw leggen. Laten ondersneeuwen en het zal vast daarna minder ruiken........

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 23:44

jibberjabber schreef:
Sneeuwt het wel eens bij jullie ?
Zo ja, het kleed besprenkelen met zuiveringszout en in de sneeuw leggen. Laten ondersneeuwen en het zal vast daarna minder ruiken........


Haha, wel eens? De hele winter is het hier wit zo'n beetje! En dat is dan ook meteen het probleem, ik weet dat kleden in de sneeuw gelegd kunnen worden om ze te reinigen, maar dit is zo'n dik kleed dat het zeiknat wordt en niet meer droog te krijgen is. Ook niet als het in de garage gelegd zou worden, die is net zo koud als buiten haha!

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:33

Kleed hoeft ook niet helemaal kletsnat te worden. Een dun laagje sneeuw is voldoende en laat het een uurtje erop liggen. Als je dit doet terwijl het vriest zal het niet smelten. Sneeuw er af vegen met een geschikte borstel en dit zelfde herhalen voor de onderkant. Maar ik snap ook dat het handelen van een zwaar kleed niet gemakkelijk zal zijn.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:00

Ik heb ooit gelezen dan honden net als mensen grijze haren krijgen door stress. Een hond met op 4 jarige leeftijd al zo’n grijze snoet geeft wel weer hoeveel stress hij dan heeft in zijn korte leventje. Verhuizen is heftig voor dieren. Trek daar maar een half jaar voor uit, zeker bij een hond die al zo vaak heeft moet verhuizen. Wellicht is zijn rek nu even op en daardoor helemaal van de leg.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:08

belle_boef schreef:
Ik heb ooit gelezen dan honden net als mensen grijze haren krijgen door stress. Een hond met op 4 jarige leeftijd al zo’n grijze snoet geeft wel weer hoeveel stress hij dan heeft in zijn korte leventje. Verhuizen is heftig voor dieren. Trek daar maar een half jaar voor uit, zeker bij een hond die al zo vaak heeft moet verhuizen. Wellicht is zijn rek nu even op en daardoor helemaal van de leg.

Mensen krijgen geen grijze haren door stress. En honden ook niet.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:08

Hier is de hond prima zindelijk maar als het erg koud is buiten kan er "zomaar" een plasje of poepje binnen liggen. Dan vindt meneer het toch echt te koud om buiten te poepen of plassen. Nu hebben wij wel een Spanjaard met een dun velletje.

Maar ik las -25 en moest daar toen aan denken.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 18:53

Frodo zijn snoet lijkt grijzer dan ie is hoor, op die foto.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 18:56

estja schreef:
Hier is de hond prima zindelijk maar als het erg koud is buiten kan er "zomaar" een plasje of poepje binnen liggen. Dan vindt meneer het toch echt te koud om buiten te poepen of plassen. Nu hebben wij wel een Spanjaard met een dun velletje.

Maar ik las -25 en moest daar toen aan denken.


Frodo vindt de kou eigenlijk helemaal niet zo erg. Wil graag spelen in de sneeuw maar vanwege zijn blessure doen we dat niet. Vergeet niet, de kou hier is absoluut niet te vergelijken met de kou in Nederland. Veel droger en met een extra laagje aan heel best te handelen!

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:16

Heb je ook een Sam of een Bilbo? :D

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Hond start met behoeften doen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 20:20

Nee helaas hihi. De hond zijn oorspronkelijke naam was Freddy en dat vonden we niks. We wilden wel graag de Fr erin houden en toen kwam mijn zoon met Frodo. En die had toen nog niet van LOTR of The Hobbit gehoord. Freddy vond Frodo wel ok dus dat werd em!