Vrij plots moeite met springen (kat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vrij plots moeite met springen (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:12

Van de week werd Klaaz ineens grumpy als je hem per ongeluk een zetje gaf wanneer hij bij je zat. Normaal maakte het hem altijd niks uit, maar hij werd echt boos.
Nu sinds eergisteren heeft hij ineens moeite met springen. Hij was altijd zo soepel en sprong tot voor kort(vorige week) nog op hoge dingen. Maar nu haalt hij de bank en het bed maar net. Hij lijkt niet af te kunnen zetten met zn achterpoten, dus krabbelt hij een beetje omhoog.
Eerst dacht ik de anaalklieren, omdat hij daar soms wel eens last van heeft, maar dat rijmde toch niet helemaal met het niet kunnen springen. Dus gisteren toch even verder gecheckt en toen ik zijn rechter heup/bekken aanraakte begon ie echt te schreeuwen. :(
Hij heeft HCM, dus ik dacht gelijk aan een bloedprop in zn poot, maar hij heeft er gewoon gevoel in, is goed op temp en heeft geen verkleuring.

Verder oogt hij fris, hij is speels, eet goed, gaat op de bak etc. Maar ik heb het idee dat ie wel wat pijn heeft...
We kijken het nog even een dag aan of het beter wordt, anders nemen we hem uiteraard asap mee naar de da. Voor nu maken we het voor hem zo aangenaam mogelijk.

Enig idee wat het kan zijn? Ik dacht ook aan artrose, maar dat lijkt ook niet logisch omdat het zo snel is veranderd. Klaaz is bijna 11, dus het zou op zich wel kunnen, maar goed...

fannetje

Re: Vrij plots moeite met springen (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:16

Last van zijn rug? Misschien verdraaid oid?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:52

Ik zou hier voor naar de dierenarts gaan. Katten zijn kei en kei hard, er is dus echt iets aan de hand.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:38

Hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:40

Afbeelding
Ja goed! Hij is alweer bijna de oude. We stonden op.het punt om naar de da te gaan toen hij ineens weer zonder teveel moeite ergens op sprong. We houden het goed in de gaten uiteraard.