Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Speirs schreef:Dat is balen, dat nachtelijke gedoe..
Wat mij als eerste te binnen schiet is dat ik zou proberen te achterhalen of er vandaag of gister iets anders was dan ze gewend is..
Voor nu zou ik proberen zo rustig mogelijk te blijvenJouw onzekerheid neemt ze over. Bij mijn hond helpt het om hem op te dragen wat ik wil. Bv een kleedje naast je bed leggen, hond erop, liggen en klaar. Geen gedoe. Verder ook geen aandacht aan schenken.
Ianthe schreef:Wel gestresst bekkie. Ik heb ook weleens zoiets gehad bij 1 van mijn honden. Geen idee wat het was en daarna ook nooit meer gebeurd. En andere hond kan ook wel vreemd doen als ze zich niet zo lekker voelt, dus misschien is dat het gewoon. Wilde al zeggen lekker in bed nemen, maar dat heb je dus al gedaan gelukkig;)
Ianthe schreef:Als mijn hond tijdens jachttraining door de brandnetels moest in het begin, ging ze ook flippen. Schuren over de grond enzo.. zie je verder niks aan, ze doen alleen een tijdje even gek. Maar ja, gewoon ff in de gaten houden of het zo blijft de komende nachten, anders naar DA.
Hannanas schreef:Niet in de bench laten hoor, als ze zich slecht voelt, dat heb je goed gedaan.
Ogen wijd, hijgen, onrustig etc zijn vaak tekenen van pijn of ongemak.
Plassen of poepen zo nog een keer proberen?
En hoe voelt haar buik (niet opgezet)?
Benthhh schreef:Misschien een stom idee hoor, maar kan het niet gewoon verwerkingsgedrag zijn?
Dat het nù allemaal begint te landen of begint te verwerken wat haar is gebeurt is en dat ze daar wat in de war van raakt?
Het is natuurlijk niet niets allemaal voor haar.
Cayenne schreef:Als het niets lichamelijks is (zou dat wel echt laten nakijken), zou je misschien zoiets kunnen overwegen: https://www.medpets.nl/adaptil+halsband/
Of anders een Thundershirt? Daar hoor ik ook goede verhalen over. Helpt niet alleen bij vuurwerk maar ook bij gestresste honden in andere situaties.