Bokkers wakker? Hond wilt niet slapen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlackShadowZ

Bokkers wakker? Hond wilt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 02:34

In de hoop dat er nog bokkers wakker zijn...

Ik heb sinds zes maanden een hondje, geadopteerd uit Roemenië. Zwaar mishandeld en enorm angstig, maar verschrikkelijk lief.

Ze heeft zes maanden lang altijd braaf geslapen zodra het bedtijd was. Of dat nou om 19:00 uur is of om 02:00. Meestal in de bench, en twee á drie keer per week bij mij op de slaapkamer. Voor dat ze moet slapen gaat ze buiten plassen, en als ze bij mij op de slaapkamer slaapt maakt ze me zelf wakker als ze echt moet.

Nu deze avond.... ze zat in de bench. Te janken, te piepen, te brommen, te stuiteren, te springen....de bench vloog alle kanten op. Ik haar eruit gehaald om te kijken of ze moest plassen, niet het geval. Kijken of ze bij op de slaapkamer wilde slapen, niet het geval. Eten, drinken, allemaal niet aan de orde. Deken over de bench helpt ook niet.

Ik ben echt radeloos, ze heeft dit nog nooit gedaan. Overlast van vuurwerk is hier helemaal niet. Momenteel staat de bench op de slaapkamer, geen optie. Momenteel ligt ze op bed te woelen en te draaien met haar ogen wijdopen. Het lijkt alsof ze redbull heeft gehad...

Wie o wie heeft raad.....

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:40

Zeker dat het niets neurologisch is ofzo?

Edit: Of één of andere verandering (die jullie mss niet als een belangrijke verandering zien maar de hond wel)?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:43

Ohh wat vervelend.
Heeft ze ergens pijn misschien?
Iets veranderd ?

Wat doet ze als ze gewoon los mag?

BlackShadowZ

Re: Bokkers wakker? Hond wilt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 02:46

Ik kan me echt niks bedenken wat er gebeurt zou kunnen zijn. Gekke is ook dat ze er pas last van heeft sinds het bedtijd was, hiervoor lag ze gewoon op de bank te relaxen...

Als ze los mag heeft ze waarschijnlijk morgenvroeg de vloer ondergeplast. Daar zijn we nog mee bezig, dat dat niet mag. Maar dat doet ze waarschijnlijk uit angst/onderdanigheid. Want ze kan altijd optijd naar de wc buiten.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 02:47

Afbeelding
Nu ligt ze eindelijk weer even op bed, maar klaar wakker en 100% alert.
Laatst bijgewerkt door BlackShadowZ op 25-12-17 02:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:47

Dat is balen, dat nachtelijke gedoe..

Wat mij als eerste te binnen schiet is dat ik zou proberen te achterhalen of er vandaag of gister iets anders was dan ze gewend is..

Voor nu zou ik proberen zo rustig mogelijk te blijven :D Jouw onzekerheid neemt ze over. Bij mijn hond helpt het om hem op te dragen wat ik wil. Bv een kleedje naast je bed leggen, hond erop, liggen en klaar. Geen gedoe. Verder ook geen aandacht aan schenken.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 02:49

Speirs schreef:
Dat is balen, dat nachtelijke gedoe..

Wat mij als eerste te binnen schiet is dat ik zou proberen te achterhalen of er vandaag of gister iets anders was dan ze gewend is..

Voor nu zou ik proberen zo rustig mogelijk te blijven :D Jouw onzekerheid neemt ze over. Bij mijn hond helpt het om hem op te dragen wat ik wil. Bv een kleedje naast je bed leggen, hond erop, liggen en klaar. Geen gedoe. Verder ook geen aandacht aan schenken.

Dat laatste werkt wel heel goed bij haar, omdat ze ook duidelijkheid en zekerheid nodig heeft. Daarom ligt ze gelukkig ook even stil. Maar ze blijft snuiven, janken, de vloer krabben... ze blijft wel liggen. Maar het zit me dwars dat ik niet kan achterhalen wat haar dwars zit.

Dit is gewoon totaal zoals we haar kennen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:51

Wel gestresst bekkie. Ik heb ook weleens zoiets gehad bij 1 van mijn honden. Geen idee wat het was en daarna ook nooit meer gebeurd. En andere hond kan ook wel vreemd doen als ze zich niet zo lekker voelt, dus misschien is dat het gewoon. Wilde al zeggen lekker in bed nemen, maar dat heb je dus al gedaan gelukkig;)

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:53

Moeilijk he, kom er maar eens achter inderdaad.. Mijn hond begon gek te doen toen ik zwanger was <<) :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:53

Honden horen veel beter dan wij
Het zou wel vuurwerk kunnen zijn.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 02:54

Speirs schreef:
Moeilijk he, kom er maar eens achter inderdaad.. Mijn hond begon gek te doen toen ik zwanger was <<) :D

Hou op nu slaap ikzelf ook niet meer :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:54

Niet door prikplant ofzo gelopen trouwens bij laatste wandeling? Daar kunnen ze ook erg gek van doen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 02:55

senna21 schreef:
Honden horen veel beter dan wij
Het zou wel vuurwerk kunnen zijn.

Kan het inderdaad altijd zijn. Zou het alleen niet verwachten omdat ze wel ergere geluiden gewend is inmiddels, maar ik kan natuurlijk niet in haar koppie kijken helaas :n

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 02:56

Ianthe schreef:
Niet door prikplant ofzo gelopen trouwens bij laatste wandeling? Daar kunnen ze ook erg gek van doen.

Kan ik niet uitsluiten, al kan ik lichamelijk niks geks vinden, alles al dubbelgecheckt.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:57

Als mijn hond tijdens jachttraining door de brandnetels moest in het begin, ging ze ook flippen. Schuren over de grond enzo.. zie je verder niks aan, ze doen alleen een tijdje even gek. Maar ja, gewoon ff in de gaten houden of het zo blijft de komende nachten, anders naar DA.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 02:57

Ianthe schreef:
Wel gestresst bekkie. Ik heb ook weleens zoiets gehad bij 1 van mijn honden. Geen idee wat het was en daarna ook nooit meer gebeurd. En andere hond kan ook wel vreemd doen als ze zich niet zo lekker voelt, dus misschien is dat het gewoon. Wilde al zeggen lekker in bed nemen, maar dat heb je dus al gedaan gelukkig;)

Ja ergens zegt mijn eigen stemmetje in mijn hoofd dat ik haar in de bench had moeten laten omdat ze het moet leren. Maar dat krijg ik echt niet over mijn hart. Toch het idee dat ze angstig is voor iets.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 02:58

Ianthe schreef:
Als mijn hond tijdens jachttraining door de brandnetels moest in het begin, ging ze ook flippen. Schuren over de grond enzo.. zie je verder niks aan, ze doen alleen een tijdje even gek. Maar ja, gewoon ff in de gaten houden of het zo blijft de komende nachten, anders naar DA.

Ja in de gaten houd ik haar sowieso, en de da zit om de hoek gelukkig. Die zien me iets te vaak denk ik, maar ik neem echt geen risico's met haar. Ze heeft al genoeg meegemaakt...

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 03:01

Ik wil mezelf niet vervloeken, en heb al afgeklopt. Maar dit is de huidige situatie sinds een kleine halve minuut.. Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 03:02

Niet in de bench laten hoor, als ze zich slecht voelt, dat heb je goed gedaan.
Ogen wijd, hijgen, onrustig etc zijn vaak tekenen van pijn of ongemak.

Plassen of poepen zo nog een keer proberen?
En hoe voelt haar buik (niet opgezet)?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 03:05

Hannanas schreef:
Niet in de bench laten hoor, als ze zich slecht voelt, dat heb je goed gedaan.
Ogen wijd, hijgen, onrustig etc zijn vaak tekenen van pijn of ongemak.

Plassen of poepen zo nog een keer proberen?
En hoe voelt haar buik (niet opgezet)?

Nee ik kan haar gewoon overal aanraken ook, ze reageert niet alsof iets pijn doet. Buikje voelt ook normaal aan. Ze heeft vandaag gewoon netjes geplast en gepoept, dus er zit niks vast voor zover ik dat nu zonder da kan inschatten. Net even met haar naar buiten geweest, niet meer geplast. Ik dacht ook dat ze misschien oververhit was, maar de verwarming is al uit. Dus dat kan ik alleen afwachten tot morgenvroeg.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 03:06

Het moeilijke is vooral dat ze ons ook nog niet helemaal vertrouwd aangezien ze pas 6 maanden hier is. :(

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 03:20

Misschien een stom idee hoor, maar kan het niet gewoon verwerkingsgedrag zijn?
Dat het nù allemaal begint te landen of begint te verwerken wat haar is gebeurt is en dat ze daar wat in de war van raakt?
Het is natuurlijk niet niets allemaal voor haar.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 03:35

Benthhh schreef:
Misschien een stom idee hoor, maar kan het niet gewoon verwerkingsgedrag zijn?
Dat het nù allemaal begint te landen of begint te verwerken wat haar is gebeurt is en dat ze daar wat in de war van raakt?
Het is natuurlijk niet niets allemaal voor haar.

Zou zeker kunnen hoor! Zou ook heel logisch zijn. Het enige gekke vind ik dat het zo abrupt ineens is :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 05:51

Als het niets lichamelijks is (zou dat wel echt laten nakijken), zou je misschien zoiets kunnen overwegen: https://www.medpets.nl/adaptil+halsband/
Of anders een Thundershirt? Daar hoor ik ook goede verhalen over. Helpt niet alleen bij vuurwerk maar ook bij gestresste honden in andere situaties.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 07:49

Cayenne schreef:
Als het niets lichamelijks is (zou dat wel echt laten nakijken), zou je misschien zoiets kunnen overwegen: https://www.medpets.nl/adaptil+halsband/
Of anders een Thundershirt? Daar hoor ik ook goede verhalen over. Helpt niet alleen bij vuurwerk maar ook bij gestresste honden in andere situaties.

Ja wordt uiteraard eerst nagekeken hoor!

Update van de nacht*
Om vier uur sliep ze eindelijk. En om zes uur werd ik wakker van enorm druk gewoel en gedraai. Om zes uur staat mijn moeder op, en normaal als bobbie dat op de overloop hoort springt ze meteen van bed af en gaat ze giga enthousiast aan de deur staan omdat ze mee naar beneden wilt met mijn moeder. Dan doe ik altijd de deur open en slaap ik zelf verder in de vakantie :') vandaag hoorde ze dus om zes uur mijn moeder lopen en werd de giga enthousiast zoals altijd, alleen bleef ze op bed liggen ipv dat ze aan de deur ging staan krabben zodat ik hem openmaak. Dit is echt heel vreemd want het was duidelijk dat ze naar beneden wilde.

Maar goed, we kijken de ochtend aan met haar, ze heeft in ieder geval wel een kleine twee uurtjes rustig geslapen. En we hopen dat ze gewoon een beetje uit haar hum is door de feestdagen. Maar het staat voorop dat 8 ogen haar hier in de gaten houden, en we zo bij de da staan als dit gedrag na de ochtend nog niet anders is :(:)

Ik ga even bijslapen, Bobbie is beneden nu met mijn moeder. En ik heb echt wallen waar je bang van wordt :')