De Turkse tortel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

De Turkse tortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 10:57

Ja, ik heb google geraadpleegd maar diverse sites geven zeer uiteenlopende antwoorden ;)

Dit is de 7e winter in dit huis en iedere winter heb ik 2 koppeltjes Turkse tortels in de tuin. Superleuk dat ze hier ieder jaar terugkeren!
Echter vroeg ik me af of het eigenlijk nog wel steeds dezelfde duifjes zijn of dat het gewoon toeval is dat ik ieder jaar 4 duifjes hier heb.
Iemand enig idee hoe oud ze kunnen worden? Google leverde mij verschillende antwoorden op variërend van 3 tot zo'n 20 jaar, lekker duidelijk dus :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:13

De exacte leeftijden weet ik niet, maar hier stond jarenlang een grote boom achter de tuin waar een koppeltje in woonde (heel schattig, we konden ze altijd zien zitten vanuit de huiskamer, altijd lief tegen elkaar aan zitten slapen, het waren net lovebirds). Deze hebben er ook ontzettend lang gezeten, hoe lang heb ik niet onthouden echt wel langer dan 3 jaar, ik gok eerder over de 10 jaar, misschien 15?. Het stelletje heeft een keer een nestje gehad en daaruit heeft 1 kleintje het overleefd. De ouders zijn inmiddels overleden maar hun kleintje leeft nog steeds hier ergens in de buurt, ik zie hem vaak in de straat en in de tuin. Die zal nu ook een jaar of 7 oud zijn

Anoniem

Re: De Turkse tortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:20

Een duif kan wel 20 worden dacht ik