Duitse Herder fokker

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Estera

Duitse Herder fokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 20:19

Met pijn in mijn hart wil ik me toch gaan oriënteren in de zoektocht naar een goede fokker van Duitse Herders. Harde eis is dat de rug recht is en mijn voorkeur gaat uit naar een lang haar. Mag ook Oud Duits zijn. Voorkeur ook voor werklijnen.

In het verleden een geel/zwarte kortharige teef uit werklijnen gehad, een donkere bruin/zwarte kortharige reu uit showlijnen (moeders hond, niet mijn karakter) en nu weer een bijna volledig zwarte teef uit werklijnen, maar die is wat lang harig uitgevallen := en stiekem vind ik dat wel mooi. Helaas mankeert mijn meisje van alles en is het maar de vraag hoe lang ik haar nog bij me kan houden. Echter een leven zonder Duitser kan ik me niet voorstellen, vandaar de oriëntatie, al mag dat van mij nog jaren duren.

Wie kan mij helpen in de richting van goede fokkers? Uiteraard dienen ouderdieren getest te zijn etcetera.

Gentlegiant

Re: Duitse Herder fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:25

Ik ken zelf niets van herders mijn 2 neven zijn er helemaal in thuis en hebben ook diverse honden
Ook geen verstand van lijnen en dergelijke

Zij hebben de honden van/werken samen met vo.n loos.broek.er.haus en dat zijn na mijn mening goede en sterke honden leeftijden van de honden van mijn neven liegen er niet om en ze zijn gezond

Succes met je zoektocht

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:57

Engelien fokt langstockhaar Duitse herders met rechte rug uit werklijnen.
Deze honden voldoen aan alle eisen voor het correct fokken.
Noemt Wilawander hier op Bokt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:01

Zusje van mijn hond is lang haar en is de bedoeling dat ermee gegokt gaat worden. Duitse herder werklijn. Weet niet precies hoe en wat, maar ken sowieso de Fokker, moederhond en aantal nestgenoten en half broertjes en zusjes.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 19 PR 212

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:02

Vraag Wilawander eens om tips? Zij fokt trouwens zelf ook Duitse herders. Volgens mij kijkt zij juist extra naar de rechte rug en fokt ze ook langhaar :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:04

If life gives you melons you might be dyslectic.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 21:33

Wilawander heeft prachtige honden, helemaal mijn soort honden <3 , helaas in Duitsland en met de nieuwe regels mogen pups dan pas met 15 weken het land in en dat vind ik echt te laat. Anders wist ik het wel! Haar zwarte teef is sprekend mijn huidige meisje <3 .

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 21:54

Gentlegiant schreef:
Ik ken zelf niets van herders mijn 2 neven zijn er helemaal in thuis en hebben ook diverse honden
Ook geen verstand van lijnen en dergelijke

Zij hebben de honden van/werken samen met vo.n loos.broek.er.haus en dat zijn na mijn mening goede en sterke honden leeftijden van de honden van mijn neven liegen er niet om en ze zijn gezond

Succes met je zoektocht

Niet mijn type hond, maar dank voor de tip!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:18

Estera schreef:
Wilawander heeft prachtige honden, helemaal mijn soort honden <3 , helaas in Duitsland en met de nieuwe regels mogen pups dan pas met 15 weken het land in en dat vind ik echt te laat. Anders wist ik het wel! Haar zwarte teef is sprekend mijn huidige meisje <3 .

Dank je. Hoeft geen probleem te zijn hoor. De meeste pups gaan hier naar NL en België. Langer blijven is geen probleem. Alleen moeten we dat tijdig weten daar we van elk nest maar een paar langer kunnen houden. Tot nu toe zijn alle mensen meer als tevreden met hoe makkelijk het eigenlijk is met 15 weken hahaha. Maar snap het goed hoor.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:16

http://lunawolfskin.blogspot.nl/?m=1

Fantastische fokker. Onze ODH komt hier vandaan. Fokt heel stabiele, fijne honden met een imponerend uiterlijk. Ik heb ook maanden lang onderzoek gedaan en ben uiteindelijk bij haar terecht gekomen.

Lost in the right direction. Follow me and my dog on our travels through Europe

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 15:22

Wilawander schreef:
Estera schreef:

Dank je. Hoeft geen probleem te zijn hoor. De meeste pups gaan hier naar NL en België. Langer blijven is geen probleem. Alleen moeten we dat tijdig weten daar we van elk nest maar een paar langer kunnen houden. Tot nu toe zijn alle mensen meer als tevreden met hoe makkelijk het eigenlijk is met 15 weken hahaha. Maar snap het goed hoor.

Oh, ik snap best dat het makkelijk is om een hondje van 15 weken te krijgen! Zitten absoluut voordelen aan, maar eerste voorkeur gaat toch naar een kleine frummel.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 15:23

winnie03 schreef:
http://lunawolfskin.blogspot.nl/?m=1

Fantastische fokker. Onze ODH komt hier vandaan. Fokt heel stabiele, fijne honden met een imponerend uiterlijk. Ik heb ook maanden lang onderzoek gedaan en ben uiteindelijk bij haar terecht gekomen.

Zijn inderdaad mooie honden. Dank voor de tip!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:56

www.kat-hond.nl een hele fijne relaxte herder van deze fokker gehad. Helaas aan DM overleden maar inmiddels test zij daar al jaren op ;)
Echt werklijn denk ik niet dat ze momenteel fokt maar de honden hebben zeker wel karakter en werklust!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:19

dierenfan schreef:
http://www.kat-hond.nl een hele fijne relaxte herder van deze fokker gehad. Helaas aan DM overleden maar inmiddels test zij daar al jaren op ;)
Echt werklijn denk ik niet dat ze momenteel fokt maar de honden hebben zeker wel karakter en werklust!

Connie was laatst bij ons om onze reu te bekijken dus die heeft wel een werklijn. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:23

Wilawander schreef:
dierenfan schreef:
http://www.kat-hond.nl een hele fijne relaxte herder van deze fokker gehad. Helaas aan DM overleden maar inmiddels test zij daar al jaren op ;)

Connie was laatst bij ons om onze reu te bekijken dus die heeft wel een werklijn. :)

Haha dan idd wel ;) weet dat ze zelf veel met de honden doet en ken ook veel van haar honden. Vind ze prettige karakters hebben. Enkel langharig hoeft dan weer niet voor mij. Vind dat enorm mooi!! Maar erg on praktisch ;)

Een goede vriendin van mij (haar honden verzorg ik dagelijks) had de langhaar herder en collega had 3 kortharen ook van haar kennel. Maar al jaren fokt ze enkel langhaar

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 21:44

Haha, kleine wereld, ik ken Connie. Heb jaren terug les gegeven bij haar hondenschool. De reu van mijn moeder was van haar 3e nest, maar dat was absoluut geen werklijn, wel een top hond! Ook mijn Duitse Dog (inmiddels overleden) kwam bij haar vandaan. Maar jullie zeggen dat ze nu wel in de werklijnen zit? Zal eens op de site kijken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:24

Weet wel dat huidige generaties stuk meer "pit" hebben ;) zelf kan ik dat erg waarderen hoewel soms niet handig haha maar wel erg fijn trainen!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie