Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:58

Ja dat zijn de beste! Dat deed de mijne ook wel als ik haast had. Nog even de poldersloot mee pakken!
:+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 14:08

GamblersCup schreef:
TS, je loopt steeds naar dingen te zoeken die je ouders fout doen, om het hele hondenverhaal ok te maken... als je er schijnbaar tóch zo'n probleem mee hebt, zou ik gewoon niet gaan eigenlijk.


Nou nee hoor. Daarvoor hoef ik niet te zoeken. Die zijn er ook echt :')
Op de valreep heb ik toch besloten om haar te wassen. Ze is niet bang voor de föhn, dus dat lukte wel. Het wassen vind ze ook echt heerlijk.
Hond daarna ingespoten met Jean Peau. Onze hele auto rook er naar %) en toen we bij mijn ouders waren nogmaals ingespoten.

Het was best gezellig, tot mijn moeder de opmerking maakte dat ik haar toch echt wel even had mogen wassen -O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-12-17 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:10

Cayenne schreef:
GamblersCup schreef:
TS, je loopt steeds naar dingen te zoeken die je ouders fout doen, om het hele hondenverhaal ok te maken... als je er schijnbaar tóch zo'n probleem mee hebt, zou ik gewoon niet gaan eigenlijk.


Nou nee hoor. Daarvoor hoef ik niet te zoeken. Die zijn er ook echt :')
Op de valreep heb ik toch besloten om haar te wassen. Ze is niet bang voor de föhn, dus dat lukte wel. Het wassen vind ze ook echt heerlijk.
Hond daarna ingespoten met Jean Peau. Onze hele auto rook er naar %) en toen we bij mijn ouders waren nogmaals ingespoten.

Het was best gezellig, tot mijn moeder de opmerking maakte dat ik haar toch echt wel even had mogen wassen -O-

Echt? Ik had zo mijn boeltje gepakt en was naar huis gegaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 14:11

Edit: mijn broer zei trouwens dat hij nooit heeft gezegd dat hij haar vind ruiken en haar nu zelfs lekker vond ruiken, dus de klacht zal toch wel bij mijn moeder vandaan komen.

Ja, serieus. Ik heb het eigenlijk naast me neer gelegd (iets met vrede op aarde), maar de volgende keer gaat ze niet meer mee. Even kijken hoe we dat oplossen.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:34

Wat een familie heb jij TS %)

Familie of niet. Ik had mijn boeltje bij deze opmerking ook gelijk gepakt en ajuus. :evaw:

Wel goed vinden dat de hond mee gaat, maar eisen! stellen omdat andere de hond vinden ruiken >;) En vervolgens zelf zeuren dat de hond toch nog stinkt en je hem wel eens mocht wassen? :n
Zou zelfs de kont zo tegen de krib (blijf in kerstsfeer :D ) gooien dat ik gewoon niet meer kom.

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:36

Cayenne schreef:
Edit: mijn broer zei trouwens dat hij nooit heeft gezegd dat hij haar vind ruiken en haar nu zelfs lekker vond ruiken, dus de klacht zal toch wel bij mijn moeder vandaan komen.

Ja, serieus. Ik heb het eigenlijk naast me neer gelegd (iets met vrede op aarde), maar de volgende keer gaat ze niet meer mee. Even kijken hoe we dat oplossen.


Volgende keer een wasknijper inpakken en als kerstkado aan je moeder geven. Tjemig, vrede op aarde maar wel altijd even zeiken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:38

Misschien ruikt ze hem gewoon nog hoor. Dat kan heel goed.

Waarschijnlijk heb je ook gezegd dat je de hond wel gewassen hebt?

Ik zóu daar niet boos om worden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 15:03

IMJ schreef:
Misschien ruikt ze hem gewoon nog hoor. Dat kan heel goed.

Waarschijnlijk heb je ook gezegd dat je de hond wel gewassen hebt?

Ik zóu daar niet boos om worden


Nee, heb ik bij binnenkomst niet gezegd (daarna na haar opmerking overigens wel) om te kijken wat ze zou zeggen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:06

Pff bij zo een zeur ging ik écht niet meer binnen.
Gaan de anderen er niet op in als je moeder die opmerking maakt? Of liggen die allemaal onder de sloef en is uw moeder de commandant des huizes?

Lijkt me duidelijk dat zij je hond totaal niet kan uitstaan.
Aub ik hoop dat zij nooit een hond in huis haalt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 15:09

Nee, mijn moeder maakt die opmerkingen altijd wanneer ik alleen met haar ben, dus de rest heeft het niet gehoord (en zegt dan dat anderen geklaagd hebben).
Maar als ik de rest er dan mee confronteer weten zij van niets.

Ze is overigens verder wel lief tegen de hond, hoor!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:12

Ah lekker achterbaks dus ook nog, zeggen wanneer niemand anders het kan horen. Sorry voor dit taalgebruik maar echt ik was niet blij geweest na al die commentaar.

In mijn geval zouden ze mij het eerstvolgende feest gewoon niet meer zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 15:14

Art_Ificious schreef:
Ah lekker achterbaks dus ook nog, zeggen wanneer niemand anders het kan horen. Sorry voor dit taalgebruik maar echt ik was niet blij geweest na al die commentaar.

In mijn geval zouden ze mij het eerstvolgende feest gewoon niet meer zien.


Nou ja, we hadden al voor kerst afgesproken dat we het volgend jaar bij ons thuis vieren.
Dus als dat met één of ander vaag excuus in het water valt, dan weet ik wel genoeg.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:42

geef je moeder een pot dampo, kan ze onder haar neus smeren, ruikt ze niets meer :P

Nee das gemeen. Maar ik ken het bij dat soort mensen is het nooit goed of het deugd niet.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:49

Ik zou hier vrij makkelijk in zijn, hond niet welkom ( om wat voor reden dan ook) dan de hond niet meer mee daar heen.
En is een plek/ oppas voor de hond regelen te problematisch of duur of zo, nou, dan ga ik daar dus niet op bezoek.
Dat vermijd al dit soort moeilijkdoenerij, met wassen, parfums, geurkaarsen etc. Zeker gezien wat je ook doet het nooit goed genoeg is.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:55

Cayenne schreef:
IMJ schreef:
Misschien ruikt ze hem gewoon nog hoor. Dat kan heel goed.

Waarschijnlijk heb je ook gezegd dat je de hond wel gewassen hebt?

Ik zóu daar niet boos om worden


Nee, heb ik bij binnenkomst niet gezegd (daarna na haar opmerking overigens wel) om te kijken wat ze zou zeggen.

Dat bedoelde ik ook :j

Ik zou zeggen, oh echt? Wat jammer dat je hem nog ruikt! Ik heb echt mijn best gedaan de geur weg te wassen!
Als je liever hebt dat we niet meer komen?

Ze is een 'fijnruiker' blijkbaar

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:01

Helemaal niet meer er heen gaan vind ik ook weer zo wat, het is wel familie, en om nou een hond voor te trekken en familie daarvoor te laten vallen zou ik zelf absoluut niet doen. Dan zou ik oppas regelen oid, zeker als je zoiets ruim van tevoren al weet.

Misschien is het een idee om je moeder eens te vragen wát ze precies ruikt en wat ze precies zo vies vind, misschien dat je daar nog wat mee zou kunnen? Misschien is het bijvoorbeeld de shampoo die je gebruikt voor je hond die ze ruikt? Ik heb bijvoorbeeld zelf familie met allergien en die hebben net zo veel last van parfum in de kamer als van een dier in de kamer. Door te praten kan je erachter komen waar het probleem precies ligt.

Fun fact, mijn moeder kan zich ook druk maken om mijn woestijnrattenkooi want die stinkt zo. Gatver, moet ik die niet eens schoonmaken? Want ze ruikt hem heel erg, en het stinkt een uur in de wind! En wat mij op viel was dat ze dat altijd zei juist precies wanneer ik hem net had schoongemaakt. Als ik bij de paarden vandaan kwam idem. Toen ging er een lampje branden... mam, ik heb hier een plukje hooi, zou je even willen ruiken hieraan om te kijken of DIT dat vieze luchtje is dat je ruikt? En zo ja, zij ergerde zich dus niet aan rattenlucht, paardenlucht, poep of pislucht... maar de lucht van vers hooi vind ze dus echt vreselijk. Mijn beessies krijgen nu gewoon even geen hooi wanneer mijn ma in de buurt is, problem solved. Misschien is het ook zoiets doms in jouw geval, zoals misschien is net de lucht van haar voer of van de snoepjes die je meeneemt?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:04

De lucht van vers hooi " vreselijk"? Wat een weirdo... ;)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:10

Kleedje dat je meebrengt? Halsband?

Mazida
Berichten: 1391
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:35

Vind het knap dat je zo rustig bent gebleven TS, na dat wassen en hondenparfum was ik uit mijn vel gesprongen denk ik :') . Zou volgend jaar bedanken om aanwezig te mogen zijn bij de kerstdagen na zo'n lage opmerking.

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:58

Proest.. als je hem gewassen had, ik was ter plekke gestikt in een kerstkransje.... denk ik.
Nou, volgende keer hoef je haar dus ook niet meer te wassen, ruikt ze toch niet dat ie gewassen is...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 19:49

Sjolvir schreef:
Proest.. als je hem gewassen had, ik was ter plekke gestikt in een kerstkransje.... denk ik.
Nou, volgende keer hoef je haar dus ook niet meer te wassen, ruikt ze toch niet dat ie gewassen is...


Ik had haar gewassen :')

Qua lucht gaat het haar blijkbaar 'gewoon om de hond zelf'
Daar is echt niet tegen op te wassen :n

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:53

Wat vind ik het naar voor jou, dat je zo'n stiekeme, oneerlijke moeder hebt Cayenne en ik hoop dat je voor jezelf kiest en de dingen die jou gelukkig maken! Ook al is het familie, als ze zich opstellen zoals je moeder, kun je ze missen als kiespijn!

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:15

Stiekem en oneerlijk? En wat nou als ze de hond gewoon nog steeds vindt stinken? En dat zegt als er niemand anders bij is om het onder hen te houden, zodat niet de hele familie mee hoeft te genieten?

Er zijn mensen met echt een heel vervelende neus, best veel ook. Dat zou het geval kunnen zijn hier.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 23:17

IMJ schreef:
Kleedje dat je meebrengt? Halsband?


Kleedje was nagelnieuw en kwam bij mijn ouders pas uit de verpakking.
Achteraf niet zo handig, want onze hond herkende het dus niet als haar eigen kleedje.

Palmera

Berichten: 9486
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:30

Ik vind sommige reacties t.o.v de moeder van TS eigenlijk best bizar. Mag een mens in eigen huis zich niet ergeren aan wat het bezoek meebrengt?
En ja, dat zegt ze TS als ze met zijn tweeën zijn en niet met publiek erbij. Dat is toch alleen maar netjes? Zodat TS niet voor de rest van de familie aangesproken word?

Ongetwijfeld heeft dit verhaal twee kanten, een geschiedenis en wellicht speelt er meer.
Maar, imo, mag men in eigen huis dingen verlangen, en als dat niet naar tevredenheid gebeurd, dat melden. Oók als het je dochter is! En ook als de dochter (en een deel van bokt) dat overdreven vind. Het is háár huis. Bevalt dat niet? Pas je dan aan (hond niet meenemen) of blijf weg. :)