Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:48

khirshanta schreef:
... niemand is verplicht mijn hond te accepteren; maar moet wel accepteren dat het voor mij reden kan zijn niet te kunnen komen.


Hier ben ik het helemaal mee eens.
Mijn honden mocht ik niet meenemen naar mijn ouders. Het is hun goed recht om dat niet te willen. Maar de consequentie was wel dat ik niet vaak meer langs kwam.
Ik woonde destijds alleen, mijn honden zaten al meer alleen dan mij lief was (als ik moest werken), ik ging ze niet ook nog op mijn vrije dag een lange dag alleen laten (moest 2,5 uur enkele reis reizen naar mijn ouders).
Los van of mijn honden dat wel of niet kunnen en los van of ik een oppas heb, kan het mijn keuze zijn om dat niet te willen. Ik heb namelijk niet voor honden gekozen om ze nooit te zien.

Zolang de hond niet net in een dode vis gerold heeft vind ik het een beetje overdreven om te klagen over stank. Hoeveel gasten stinken naar tabak, alcohol, een fout parfum of iets anders?

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:12

naar mijn idee gaat de huid van de hond meer werken door het vaak wassen en dan gaan ze nog meer stinken. Onze honden stinken niet , die ruiken hooguit naar hond. Wat wil je anders. Geef hem een spraytje van je parfum op, wordt ie niet minder van. Vindt je moeder vast ook lekker. Niet te veel wassen. Helemaal niet goed.
Tenzij ze in de gier rollen, dan is het Bingo, en dan moet je douchen....

Tink89
Berichten: 2965
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:39

Grappig hoe veel mensen zeggen 'mijn hond stinkt niet, hij ruikt naar hond '. En dat is precies de lucht die mensen vies vinden :D zo goor!

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:02

Tink89 schreef:
Grappig hoe veel mensen zeggen 'mijn hond stinkt niet, hij ruikt naar hond '. En dat is precies de lucht die mensen vies vinden :D zo goor!


Daarbij heeft de een het veel erger dan de ander en is je eigen hond vaak in je eigen ogen niet zo erg.

Hahaha

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:42

Tink89 schreef:
Grappig hoe veel mensen zeggen 'mijn hond stinkt niet, hij ruikt naar hond '. En dat is precies de lucht die mensen vies vinden :D zo goor!



_/-\o_ precies! %)

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:50

Tink89 schreef:
Grappig hoe veel mensen zeggen 'mijn hond stinkt niet, hij ruikt naar hond '. En dat is precies de lucht die mensen vies vinden :D zo goor!

Ondanks dat ik honden heb en ik me niet stoor aan een typische hondenlucht (maar wel enkele écht stinkende, zelfs voor mij, exemplaren ken) begrijp ik het heel goed hoor!

Eigenlijk is het net zoiets als rokend bezoek verzoeken buiten te roken i.v.m de lucht. Maar tóch hebben ze dat luchtje, ondanks dat de sigaret buiten gerookt word i.p.v binnen, om zich heen hangen.

Hoe leg je in godsnaam uit aan je rokende hartsvriendin dat ze stinkt?

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:15

Ze is welkom met een maar. Best begrijpelijk als je zelf geen hond hebt.
Ik zou een mooi cadeau kopen met geurkaarsjes en/of andere lekkere verfrissers voor in je huis. Met de mededeling erbij dat je het heel erg waardeert dat de hond mee mag ondanks zijn geurtje.
Jij toont je goede wil en hun ook. Zo kun je vaak net ff meer van elkaar hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 05:28

Mijn ouders vinden geurkaarsen, wierook, verfrissers en parfum ook stinken :')

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 06:57

je weet ook dat als je honden vaak wast, een bepaalde vetlaag eraf haalt. wij hebben zelf ook een witte herder gehad en nooit gewassen, want die honden reinigen hun eigen vacht zelf wel :)

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 07:58

truus1970 schreef:
naar mijn idee gaat de huid van de hond meer werken door het vaak wassen en dan gaan ze nog meer stinken.

Nee hoor, een gewassen hond ruikt gewoon naar shampoo.
Als ik die van mij niet was af en toe dan krijg ik de vacht niet eens meer uitgeborsteld, en geurtjes blijven uiteindelijk toch echt in de vacht hangen, die je gemakkelijk eruit wast.
Als die van ons gewassen is dan gaan mensen er juist aan ruiken omdat ze zo naar shampoo ruikt. In de weken daarna ruik je haar totaal niet meer volgens anderen.
Totdat ze in de poep gaat rollen, en ik denk dat iedereen een hond als deze in bad zou stoppen als ie onder de kippenpoep zit :+

Afbeelding

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 08:03

Vaak zit de geur ook in de riem en halsband. Ik heb een nylon tuig en halsband voor het zwemmen en vieze wandelingen. Die dingen stinken na het wassen al na een keer wandelen. De nette halsbanden van hertenleer ruiken nooit. Die maak ik schoon met leerdoekjes en soms met een beetje zadelvet. Zelfs die van mijn oude hond (14 jaar gedragen) hangt nog op de kapstok zonder stank.

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 08:14

Cayenne schreef:
kiwiwitje schreef:
Als ik hier geen kans/tijd heb om te wassen en ik ruik ze wel. Dan spray ik een keertje met een anti klit spray over de honden en dan kunnen ze nog een paar dagen mee zonder te wassen. Al hoor ik echt maar zelden dat anderen ze ruiken.


Mijn ouders zijn ook echt de enige die klagen. Ze komt geregeld bij anderen over de vloer en nog nooit iets gehoord.
Ik vraag trouwens ook regelmatig of anderen haar ruiken (en dan mogen ze echt eerlijk zijn :+ ) maar nada noppes.
ik heb ook zo’n moeder en schoonvader lol. We hebben 2 honden en 2 katten in huis. Niemand ruikt ook maar iets bij ons thuis, we vragen het regelmatig aan mensen die voor het eerst komen, en om dan eerlijk te antwoorden. De enige die de kattenbakken en honden ruiken zijn mijn schoonvader en moeder. Ik zeg gewoon, kan niet, net gewassen, kattenbak verschoond enz. Willen ze niet dat we de dieren meenemen, komen we niet of heel even. Nu wonen ze niet co zo ver weg als die van jou..,maar dan nog, ze horen bij ons.

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 08:16

Trouwens tip, als ik ze was, doe ik dat met de originele badedas. Ruikt heerlijk en geur blijft lang hangen. En is hardstikke mild. Toen ik vroeger allemaal wonden op mijn benen had, moest ik daar in gaan liggen tussen de verband wissels.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 09:00

Cayenne schreef:
Mijn ouders vinden geurkaarsen, wierook, verfrissers en parfum ook stinken :')

Snap ik best, ik vind dat ook vreselijk stinken (doe mij maar liever een hondeluchtje dan :))) want dit zijn allemaal hele indringende geuren. Mensen die dergelijke sterke geuren mijden zullen vage geuren waarschijnlijk sneller opmerken dan mensen die de hele dag leven in een omgeving met zulke sterke geuren.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:14

Als het hondje van mijn broer van de trimsalon komt ruikt ie heerlijk. Dat lukt mij nooit in de badkuip. Haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 11:36

Sclimpre schreef:
Cayenne schreef:
Mijn ouders vinden geurkaarsen, wierook, verfrissers en parfum ook stinken :')

Snap ik best, ik vind dat ook vreselijk stinken (doe mij maar liever een hondeluchtje dan :))) want dit zijn allemaal hele indringende geuren. Mensen die dergelijke sterke geuren mijden zullen vage geuren waarschijnlijk sneller opmerken dan mensen die de hele dag leven in een omgeving met zulke sterke geuren.


Wat ik dan wel apart vind is dat de kleren van mijn moeder soms ontzettend stinken naar rook. Ik moest de vorige keer mijn eigen huis luchten omdat mijn longen er niet blij mee waren (heb chronische bronchitis met hyperreactiviteit). Dus in dat opzicht is het een beetje dubbel. Ik zal daar namelijk niet zo snel iets over durven zeggen :') en ach, voor die paar uurtjes vind ik het ook niet zo erg.
Maar je zou toch denken dat ze dat zelf ook ruikt als ze zo gevoelig is voor luchtjes?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:26

Ik denk dat jij en je moeder net hetzelfde hebben (zoals de meeste mensen). De eigen luchtjes ruik je niet en de luchtjes van een ander ruik je wel. De eigen luchtjes storen niet en de luchtjes van een ander storen wel.
Vraag je dan ook niet aan je moeder om niet in jouw huis te roken?
Mij lijkt het meest logische dat jij je hond niet meeneemt in het huis van je moeder maar dat zij een eventueel hondenluchtje dat in jouw kleren hangt voor lief neemt. En dat je moeder niet rookt in jouw huis maar dat jij het luchtje dat in haar kleren hangt er ook bij neemt.
Waarschijnlijk denken jullie allebei dat je kleeren nergens naar ruiken.
En het anders eens diplomatisch met haar bespreken? Misschien hebben jullie op dit punt meer gemeen dan je denkt.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:46

TS, je loopt steeds naar dingen te zoeken die je ouders fout doen, om het hele hondenverhaal ok te maken... als je er schijnbaar tóch zo'n probleem mee hebt, zou ik gewoon niet gaan eigenlijk.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:04

Ik lees te langzaam om alle bladzijden na te pluizen, dus weet niet of het al genoemd is.

Vaak gaan honden ook stinken doordat ze menseneten krijgen, al dan niet naast hun eigen voer. Wij hadden voorheen een oppashond, die echt niet stonk. Tot de eigenaar met iemand ging samenwonen die de hond met de pot liet meeëten. Zo ook met de honden van mijn ouders. Vroeger mochten onze honden nooit iets menselijks eten, maar sinds ze nu van die kleine stoepn**kertjes hebben, worden die gruwelijk verwend. Ook al wast mijn moeder de honden, nog ruik je ze. En hoe vaker je wast, hoe meer beschermlaag je weghaalt en dat gaat ook stinken.
Onlangs nog twee verschillende honden tegengekomen, waarvan eentje niet stonk (ik ruik na het aaien altijd even aan mijn handen :o ) en eentje - van iemand anders - heel sterk. Degene die niet stonk krijgt (toen ik het die persoon vroeg) alleen maar eigen hondenvoer. De andere, de stinkerd, kreeg vaak na het avondeten of het ontbijt wat restjes en tussendoor een mensenkoekje.

Tot slot: de ene persoon vindt een hond nu eenmaal eerder ruiken dan een ander. En vaak ruik je het zelf niet meer. Ik ben wel eens bij iemand in de auto gestapt, waarbij ik heel erg de neiging had om weer uit te stappen. Een lichte hondengeur is normaal, maar als het echt stinkt...

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:22

Onze hond krijgt ook menseneten, en stinkt toch niet gelukkig. Wel alleen groente en aardappel/pasta/rijst. Zou natuurlijk best kunnen dat ze gaan stinken van zuivel en vis ofzo.

JoukjeV

Berichten: 353
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:17

Beau beau spray lotion doet hiwr wonderen. Zelfs als de honden nat worden.....

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:24

8nnemiek schreef:
Onze hond krijgt ook menseneten, en stinkt toch niet gelukkig. Wel alleen groente en aardappel/pasta/rijst. Zou natuurlijk best kunnen dat ze gaan stinken van zuivel en vis ofzo.

De vrouw van de eigenaar bakt een extra stukje vlees met jus(!) voor het beestje... 8)7 Mijn vader geeft de honden na het ontbijt standaard een plakje kaas.

josewoos

Berichten: 4821
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:42

Haha mijn hond kan ook stinken, niet van zijn vacht maar hij kan toch luchtjes van achteren produceren! %)
Nou is hij te lomp, te groot en te enthousiast, dus eigenlijk gaat hij zelden mee op visite.

Als wij naar vrienden gaan op 1.5 uur rijden dan zorgen we dat we hem van te voren goed moe hebben gemaakt met een flinke wandeling.
We zullen dan incl reistijd misschien 5 a 6 uur max weg zijn wat prima gaat hoor.

Dus misschien is dat ook iets wat je kan bespreken, je kan wel op visite komen maar enkel paar uurtjes :)

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:45

Ben benieuwd of je hond uiteindelijk mee is geweest. Moest gisteren nog aan jullie denken toen we ons eigen (gitzwart van de modder) hondje nog even snel in bad deden :D

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:50

Afbeelding
Mijn hond ging uit zichzelf nog even uitgebreid in bad voor het kerstfeest, ideaal zo een meedenkende hond :+ :D