Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:01

Ik snap het absoluut. Heb zelf een hekel aan honden, vooral door die onpasselijke geur. En vooral mensen die dan zeggen 'nee hoor mijn hond ruikt nooit' ja me neus...
Elke hond ruikt naar hond, de ene wat heftiger als de andere...
(En ja ik vind dat echt heel erg stinken :+ )

Fijn voor je dat je iedergeval je hond mag meenemen, dat scheelt toch altijd weer.
Hebben ze eventueel geen aparte ruimte ?zoals een (warme) bijkeuken :) ?
Als je zegt dat je je hond de vorige keer ook hebt gewassen en het stonk alsnog. Tja veel meer kun je dan niet doen :). Dan heb je iig je best gedaan

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:02

Cayenne schreef:
Tja, mijn ouders zeggen dat de hond wel gewoon welkom is, dus dan zullen ze ook moeten accepteren dat ik haar mee neem.

Zouden ze dat niet gewoon uit beleefdheid zeggen? Of omdat ze bang zijn dat jij anders niet komt? Zo van: 'vooruit dan maar, die hond, maar onder protest want ze stinkt'.

Zulke dingen zijn best lastig, hoor. De meeste ouders willen (volgens mij) het dierbare bezit van hun kind niet lukraak de deur weigeren. Maar dat maakt niet dat ze er direct blij mee zijn. En als ze die geur nou écht ruiken, op een voor hun vervelende manier, maar ze willen jou wel graag erbij hebben, jij vraagt of de hond mee mag want het is zo'n lieverd en je bent er zo blij mee: wat moeten ze dan?

'Rot op met die stinkerd' is geen optie. :+ Daarmee beledigen ze jou.

'Wat leuk! Neem het rozenwatertje maar mee!' Daarmee zijn ze oneerlijk naar zichzelf waardoor ze zich gegarandeerd nog meer irriteren.

Ze proberen een middenweg te zoeken. Jij zegt dat de hond de laatste keer gewassen en schoon was. Ik geloof je direct. Maar ik geloof ook dat sommige mensen een sterkere reuk hebben. Dat kan zijn omdat ze gefoccused zijn op enige overlast. Maar het kan ook zijn dat ze het écht als onprettig ervaren.

Ik persoonlijk zou mijn hond in dit geval thuislaten, bij een oppas brengen of in het uiterste geval niet gaan.
Maar als ik weet dat mijn moeder zich in haar eigen huis zo stoort aan mijn hond (ondanks dat ze zegt dat de hond welkom is) gaat de hond niet mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 02:25

Mijn moeder zegt dat zij zich er juist niet aan stoort, maar dat mijn vader en broer dat doen. Zij zeggen weer dat het mijn moeder is.. dus ja.. wat is het nou?
En ik heb zelf ook het idee dat ze haar liever niet hebben, maar waarom dan niet gewoon eerlijk zijn over alles? Ik snap dat niet. En dit is overigens niet het enige (de rest heeft niet met de hond te maken).
Als ze het onprettig vinden, zeg het dan gewoon. Want dit geschuif gaat me juist nog meer irriteren :')
Mijn moeder roept sinds dat ze onze hond kent trouwens zelf dat ze ook een hond wil, dus ik vraag me af hoe ze dat wil aanpakken.

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:35

wendy1987 schreef:
Ik vind dat mensen hier hun honden echt vaak wassen. Daarmee verpest je het systeem vab de vacht juist....

En honden die echt stinken. Maar dan ook echt stinken hebben vaak een schimmel of bacterie probleem en een huid allergie.

Een hond die even stinkt na nat zijn hoort erbij. Een grote hond met lang haar zal ook meer stinken dan een kleine hond. Mijn teckeltjes stinken nooit behalve na veel regen.
Die worden overigens nooit gewassen...
Je ruikt als je boven ze hangt hond. Maar niet zoals sommige honden vanaf de andere kant vd kamer. Dat is vaak een onderliggend probleem.

Ik denk dat de ouders van ts een sterke neus hebben en een grote hond ruik je nu eenmaal zeker met dit weer.

Gewoon wat honden parfum erover vlak voor je naar binnen gaat en meer niet.

Die ik heel soms gebruik ruikt naar zwitsal. Heerlijk haha

Ik kan het niet laten hierop te reageren (sorry TS :D)
Wat vind jij precies het “systeem van de vacht”? Ik neem even aan (corrigeer me gerust als dit niet zo is) dat je met wassen de talglaag weghaalt? Welke honden hebben de talglaag echt nodig: honden die buiten leven in weer en wind ter bescherming van doorregenen. Dat komt nauwelijks meer voor. Is het voor de haarkwaliteit erg dat de talg weg is? Nee, als je shampoo én conditioner gebruikt (welke voed en de haarschubben weer sluit) is er niks aan de hand. En al zou je geen conditioner gebruiken; binnen 24-48u is de talglaag weer herstelt. Mijn honden gaan elke maand in bad (trimbeurt), ik borstel/kam ze niet tussendoor en ze zien er perfect uit met een gezonde vacht, zijn nooit ziek.
Je stelt: “En honden die echt stinken. Maar dan ook echt stinken hebben vaak een schimmel of bacterie probleem en een huid allergie.” Neehoor. Een perfect gezonde hond kan giga stinken door slootje in-slootje uit-nat opdrogen-slootje in etc. Komt veel voor bij Labrador retrievers, de waterratten :) maar ook mijn witte herder heeft daar last van gehad. Je moet het zo zien dat op de huid goede schimmels/bacteriën en gisten leven. Als er verkeerde schimmels/bacteriën of gisten op de huid komen gaan de goede en slechten met elkaar in gevecht. Er zullen wat schimmels/bacteriën/gisten sterven en DAT ruik je. Het zijn dode micro-organismen die in de vacht blijven hangen. En het ligt aan de vacht van je hond hoezeer dat erin blijft hangen, bij een kortharige enkele vacht zal er minder in zitten dan bij een dikke lange dubbele vacht.
Dat je de hondengeur sterker ruikt als ze nat zijn komt omdat de dode micro-organisme geur in het verdampte water zit (opdrogen).
Als je een geurtje op de hond wil spuiten, neem er dan een speciaal voor honden. Deze is afgestemd op bovenstaande factoren. Het zou ook de reden kunnen zijn dat Zwitsal daarom op honden niet lekker (blijft) ruiken; een andere huidflora dan de mens.

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 03:24

Misschien is het al genoemd, maar kun je niet heel recalcitrant je hond bij je ouders lekker warm wassen? Zien zij dat ie gewassen is, heb jij geen kans op een bui.
Goed droogwrijven, kachel aan, desnoods even in een goede dikke deken oid wikkelen ivm de laatste verkoudheid?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:29

Mijn auto rook naar natte hond. Mij interesseerde het niet. Maar rijd je mee? Tja.. eigen risico.
Mijn hond ging elke dag mee naar de polder. Dat rook ik zelfs :') .

Maar in huis rook ik zelf niks..
Mijn vriend zegt nu dat hij het in mijn huis ook rook..oh.. dat wist ik echt niet.. :=

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:15

Cayenne schreef:
Mijn moeder zegt dat zij zich er juist niet aan stoort, maar dat mijn vader en broer dat doen. Zij zeggen weer dat het mijn moeder is.. dus ja.. wat is het nou?
En ik heb zelf ook het idee dat ze haar liever niet hebben, maar waarom dan niet gewoon eerlijk zijn over alles? Ik snap dat niet.


Ze willen jou niet kwetsen. :) Ik snap dat dat verwarrend is, maar het is wel menselijk. Ik denk dat jouw ouders jou heel goed kennen en weten hoe belangrijk die hond voor je is. En ook weten dat ze je als het om die hond gaat met fluwelen handschoenen moeten aanpakken (dat moet je eerlijk toegeven, want zelfs nu open je dit topic omdat je je beledigd voelt). En ja, op zo een ogenblik, dan is 'je vader heeft een beetje last van de hond, zou je hem even kunnen wassen voordat je komt' veel gemakkelijker om te zeggen dan 'ik vind dat je hond echt uren in de wind stinkt, ik wil dat je dat dier thuis laat'. Jij kan dat als oneerlijk bestempelen, ik vind het menselijk.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:26

Zo lees ik het ook Gini, mijn ouders zijn net zo.
Ts is supergek met al haar dieren dus daarom denk ik dat ze zo aanpakken :)

Ashleytjuhh

Berichten: 6690
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:33

ik snap je ouders wel ts. hier een bijna zelfde situatie.

mijn zus komt ook langs die neemt altijd der hond mee of het nou voor een uurtje is of een hele avond. het is erg grote hond. maar als ze weg zijn ligt er overal haar en kwijl en onze kat vind het ook gewoon niet leuk. :n
maar als we zeggen dat de hond niet mee mag komt ze of niet of ze zit de hele tijd chagrijnig te zijn.
ik heb helemaal niks tegen honden of andere dieren.
maar een hond kam toch makkelijk alleen thuis blijven? of even aan de buren of kennissen vragen of ze hem uit kunnen laten?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:10

Ashleytjuhh schreef:
ik snap je ouders wel ts. hier een bijna zelfde situatie.

mijn zus komt ook langs die neemt altijd der hond mee of het nou voor een uurtje is of een hele avond. het is erg grote hond. maar als ze weg zijn ligt er overal haar en kwijl en onze kat vind het ook gewoon niet leuk. :n
maar als we zeggen dat de hond niet mee mag komt ze of niet of ze zit de hele tijd chagrijnig te zijn.
ik heb helemaal niks tegen honden of andere dieren.
maar een hond kam toch makkelijk alleen thuis blijven? of even aan de buren of kennissen vragen of ze hem uit kunnen laten?


Een hond kan niet altijd zomaar makkelijk alleen thuis zijn. Ik heb zelf een hond met verlatingsangst. Weggaan doen we niet zomaar even. (En ik ben echt niet de enige in Nederland die dat heeft)
En uitlaten door anderen al helemaal niet. Hij vind mensen dood eng. Kortom jou stukje vind ik echt kort door de bocht.
Onze regel is dan ook. Mogen de honden niet mee. Komen we ook niet. Simpel zat. We hebben sinds kort een pup van nu 18 weken. Die alleen zijn nog moet leren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 11:11

Benthhh schreef:
Misschien is het al genoemd, maar kun je niet heel recalcitrant je hond bij je ouders lekker warm wassen? Zien zij dat ie gewassen is, heb jij geen kans op een bui.
Goed droogwrijven, kachel aan, desnoods even in een goede dikke deken oid wikkelen ivm de laatste verkoudheid?


Best goed bedacht, maar dat zien ze al helemaal niet zitten. Want wassen = een natte hond en dat is ook vies :+

Ik heb net Jean Peau gekocht! Morgen sprayen we de auto en de hond zelf in en dan mogen ze niet meer zeuren :')
Mijn hond kan trouwens prima wat uurtjes thuis blijven hoor, maar onze buren zijn allebei weg (en hebben niets met honden) en we wonen hier nog maar pas, dus kennen verder ook weinig mensen. De meeste mensen zijn ook met kerstavond zelf onder de pannen en in mijn ogen moet ze gewoon mee kunnen. Mijn ouders vragen zelf naar haar wanneer ze niet mee is.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:19

Marjo89 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik snap je ouders wel ts. hier een bijna zelfde situatie.

mijn zus komt ook langs die neemt altijd der hond mee of het nou voor een uurtje is of een hele avond. het is erg grote hond. maar als ze weg zijn ligt er overal haar en kwijl en onze kat vind het ook gewoon niet leuk. :n
maar als we zeggen dat de hond niet mee mag komt ze of niet of ze zit de hele tijd chagrijnig te zijn.
ik heb helemaal niks tegen honden of andere dieren.
maar een hond kam toch makkelijk alleen thuis blijven? of even aan de buren of kennissen vragen of ze hem uit kunnen laten?


Een hond kan niet altijd zomaar makkelijk alleen thuis zijn. Ik heb zelf een hond met verlatingsangst. Weggaan doen we niet zomaar even. (En ik ben echt niet de enige in Nederland die dat heeft)
En uitlaten door anderen al helemaal niet. Hij vind mensen dood eng. Kortom jou stukje vind ik echt kort door de bocht.
Onze regel is dan ook. Mogen de honden niet mee. Komen we ook niet. Simpel zat. We hebben sinds kort een pup van nu 18 weken. Die alleen zijn nog moet leren.


Sorry, maar hoe langer er je mee wacht how moeilijker het word. Een pup van 18 weken zou echt wel al een alleen moeten kunnen zijn.

Mijn pup is nu bijna 5 maanden en die zou ik dus fijn een dagje alleen laten. Zeker als het maar 1x per jaar met kerst betreft word hij echt niet slechter van.

Ashleytjuhh

Berichten: 6690
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:35

Marjo89 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik snap je ouders wel ts. hier een bijna zelfde situatie.

mijn zus komt ook langs die neemt altijd der hond mee of het nou voor een uurtje is of een hele avond. het is erg grote hond. maar als ze weg zijn ligt er overal haar en kwijl en onze kat vind het ook gewoon niet leuk. :n
maar als we zeggen dat de hond niet mee mag komt ze of niet of ze zit de hele tijd chagrijnig te zijn.
ik heb helemaal niks tegen honden of andere dieren.
maar een hond kam toch makkelijk alleen thuis blijven? of even aan de buren of kennissen vragen of ze hem uit kunnen laten?


Een hond kan niet altijd zomaar makkelijk alleen thuis zijn. Ik heb zelf een hond met verlatingsangst. Weggaan doen we niet zomaar even. (En ik ben echt niet de enige in Nederland die dat heeft)
En uitlaten door anderen al helemaal niet. Hij vind mensen dood eng. Kortom jou stukje vind ik echt kort door de bocht.
Onze regel is dan ook. Mogen de honden niet mee. Komen we ook niet. Simpel zat. We hebben sinds kort een pup van nu 18 weken. Die alleen zijn nog moet leren.


zo kort door de bocht is het niet hoor. leren heet zo iets als jij hem overal en altijd mee naar toe zeult gaat die dat altijd willen en dus verlatingsangst krijgen ja.
jou ding is pas kort door de bocht mag die niet mee kom ik ook niet.

hoe doe je dat als je gaat werken of doe je dat ook niet als die niet mee mag?

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:36

khirshanta schreef:
Daar ben ik het wel mee eens- niemand is verplicht mijn hond te accepteren; maar moet wel accepteren dat het voor mij reden kan zijn niet te kunnen komen.



Dit dus.....en ouders al helemaal :+ die moeten het maar doen met de eigenaardigheden van hun kinderen, netzoals kinderen het moeten doen met de eigenaardigheden van hun ouders.

En ik ben niet moeilijk, laat hem ook wel eens dan gewoon in auto zitten (niet midden in de zomer :+ ), maar als je mij zo nodig op visite wilt hebben, dan is het meestal met hond, aangezien die buiten mijn werktijden om nog net niet aan mij vastgeplakt zit.
NOu ben ik gezegend met eigenlijk alleen maar vrienden met dieren, dat maakt het leven makkelijker als je gelijkgestemden hebt en mijn hond ruikt wel naar hond (zoals elke hond), maar niet overdreven, vorige kortharige vond ik iets meer ruiken.
Deze ruikt eigenlijk als je er aan snuft naar rook als in rook van een vuurtje of gerookt iets (dus niet sigaretten rook of zo), vind dat maar raar luchtje voor een hond, maar ja, zo ruikt ze.
(heb het niet over dode vis, dood ander dier, mesthoop oid... dan gaat ie linea recta met kan me niet schelen welke shampoo onder de kraan)

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:35

Ik vind het altijd zo frapant dat anderen vinden dat je de buren of wie dan ook wel kan vragen om uit te laten. Ik heb niks met mijn buren dus vraag ze niks daarbij ga je anderen toch niet lastig vallen met kerst omdat jij voor een hond hebt gekozen? Fijn als je buren het doen maar ik zie dat totaaaaal niet als een vanzelfsprekendheid.

Dir is de reden dat mijn hondje binnen op de kattenbak kan als ik weg ben. Nooit gedoe over uitlaten. :+ nu is dat ook niet voor alle honden weggelegd hahaa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:53

Wij hebben weleens gedacht dat er een dode muis of iets in de auto lag, bleek dat mijn hond net had gegaapt.. :')
Duurde even voor we er achter kwamen dat dat het was. Om te kotsen zo ranzig!
Gelukkig was dat toen alleen omdat hij iets ranzigs had gegeten..

Zelf stinkt hij alleen als hij nat is.
Ik zeg altijd maar ; jouw huis jouw regels. Dus ik zou mn hond nar de trimmer brengen voor een wasbeurt en dankbaar zijn dat hij mee mag :)

Zonnetje ik zie nu mijn enorme labrador voor me terwijl ie op een kattenbakje zit :')

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:56

Hahaha dat bedoel ik hahaha. Moet je bijna zo’n wasmachine onderzetbak neerzetten. Hahaha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 13:56

Zonnetje: Dat ligt maar net aan de relatie met je buren. In het vorige huis hadden wij buren die hun hond hadden laten inslapen en geen nieuwe hond meer konden nemen. Die waren dus dolblij wanneer ze die van ons uit mochten laten en zagen zij echt niet als iets vervelends. Dat kwam overigens bijna nooit voor hoor.

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:06

Cayenne schreef:
Zonnetje: Dat ligt maar net aan de relatie met je buren. In het vorige huis hadden wij buren die hun hond hadden laten inslapen en geen nieuwe hond meer konden nemen. Die waren dus dolblij wanneer ze die van ons uit mochten laten en zagen zij echt niet als iets vervelends.



Ik heb vaste hondenoppas aan een vriendin van me, maar die heeft huis vol met kerst en zit niet op mijn woefie te wachten had bij vorige hond ook reserve oppas, maar deze hond heeft pesthekel van begin af aan aan reserve oppas is echt bang voor haar en durft dan ook te snappen, dus is geen optie om haar zomaar ergens te droppen, dus gaat mee.
Moet zeggen ik parkeer echt zonder schroom hond paar uur in de auto.... (Vind deze en vorige ook leuker dan thuis blijven, dus nou ja, dan ga je maar in de auto slapen ipv thuis op de bank )

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:14

Cayenne schreef:
Zonnetje: Dat ligt maar net aan de relatie met je buren. In het vorige huis hadden wij buren die hun hond hadden laten inslapen en geen nieuwe hond meer konden nemen. Die waren dus dolblij wanneer ze die van ons uit mochten laten en zagen zij echt niet als iets vervelends. Dat kwam overigens bijna nooit voor hoor.


Maar sommige stellen alsof het wel vanzelfsprekend is en daarbij met de feestdagen is het toch allemaal net wat anders.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:37

Ik ben nooit zo'n fan van overal je hond mee naar toe slepen, maar als je ouders 1 uur en 3 kwartier verderop wonen dan ga je ook niet voor een uurtje. Dus ik snap heel goed dat TS de hond dan graag mee wilt nemen. Ik zou dan ook niet gaan zonder hond. Dieren ruiken nu eenmaal, als haar ouders dat een paar uurtjes niet kunnen doorstaan. Tenzij de adem van de hond natuurlijk ruikt alsof ze 3 liter aan vloeibare koeienpoep heeft gewerkt, dan kan ik mij daar iets bij voorstellen.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:40

Persoonlijk neem ik nooit honden mee op visite . Daarbij wil ik ook geen vreemde honden in mijn huis . Brengt hier onrust of ik moet zelfs mijn honden opsluiten.
Begrijp best dat mensen een hond niet lekker vinden ruiken en dan vooral na een loopsheid (daarna gaan ze bij mij altijd in bad)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 15:42

Ze zit nog midden in haar loopsheid.
Amandavd, gelukkig laat ze het rollen in ranzigheid achterwege :')

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:44

Cayenne schreef:
Ze zit nog midden in haar loopsheid.
Amandavd, gelukkig laat ze het rollen in ranzigheid achterwege :')

Nee dan heeft wassen geen zin . Maar ik ruik ze dan wel.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:57

Cayenne schreef:
Ze zit nog midden in haar loopsheid.
Amandavd, gelukkig laat ze het rollen in ranzigheid achterwege :')


Gelukkig maar, ik heb een Beagle die zich in de meest gore ranzigheid wil rollen maar dat is makkelijker wassen dan een witte Herder!