Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:09

Cayenne, lekker thuisblijven! Geeft zoveel rust, dat is gewoon heel erg lekker, ook voor je hond :) .

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:12

Een witte herder die schoon blijft.. :oo
Die van mij is net een varken..Maar zelf reinigend modderpoel laten drogen vanzelf weer wit borstel erover heen en weer fris en fruitig.
Die van ons ruik je echt niet.

In de auto de hele dag zo voor mij een reden zijn om thuis te blijven.
Echt niet dat mijn hond de hele dag in de auto moet liggen.
Te veel chemische rommel zou ik niet over mijn hond heen smeren trouwens.

Je zou een honden trimmer naar tips kunnen vragen.
Weet niet of jezelf een water blazer hebt maar daar mee de hond even goed schoonblazen zal ook wel helpen, scheelt je gelijk veel haar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 20:16

Nou, de illusie dat ze altijd schoon is heb ik niet hoor :P Vooral met dit weer is ze door het opspattende water gewoon af en toe zwart. Maar dat is met een handdoek en af en toe een bad zo weer schoon.
Ik wil het alleen niet te vaak doen omdat dan de vacht en huid een optater krijgen.

Ik heb idd zelf een waterblazer, maar daar moet ze nog op getraind worden. Ze vind het ontzettend spannend.

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:18

Was de mijne echt nooit dan moet hij naar boven en hij kan geen trap lopen.
lekker gaan trainen met de blazer heb je veel profijt van als ze dat eenmaal gewend zijn.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:25

De hondenlucht komt van gisten, schimmels en bacteriën op de huid (gewone huidflora zoals elke hond die heeft). Dat krijg je echt alleen weg met wassen (en goed droog blazen). Een geurtje kan maskeren maar soms komt die muffe hondengeur er toch nog doorheen.
Ik zat ook heel verbaasd te lezen dat jij een schone witte herder hebt, die van mij is echt een varken en modderpoelen zijn favoriet :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 20:27

xSCWx schreef:
De hondenlucht komt van gisten, schimmels en bacteriën op de huid (gewone huidflora zoals elke hond die heeft). Dat krijg je echt alleen weg met wassen (en goed droog blazen). Een geurtje kan maskeren maar soms komt die muffe hondengeur er toch nog doorheen.
Ik zat ook heel verbaasd te lezen dat jij een schone witte herder hebt, die van mij is echt een varken en modderpoelen zijn favoriet :D


Schoon is een ander verhaal hoor :D Maar het is gelukkig geen hond die in modderpoelen duikt of in ranzigheid gaat rollen :')
Ze loopt liever om een plas heen als dat ze er doorheen banjert :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:29

De waterblazer is fijn om het vuil er af te blazen en de haren er uit te krijgen maar tegen de geur doet ie niet zoveel hoor.. het beste resultaat krijg je door eerst goed te wassen en dan droog te blazen.
Ik zou de hond dat nu niet allemaal aan gaan doen puur omdat iemand vind dat ze niet zo lekker ruikt.
Ik gebruik de waterblazer wel veel maar dat is omdat mijn zwitser de modder/waterplassen opzoekt om doorheen de banjeren, hoe zwarter hoe beter.. Ik stuur hem aan het eind van de wandeling even een meertje in en voordat we naar binnen gaan gaat de waterblazer even aan.

Dat je honden in kleine, drukke ruimtes ruikt is niet zo gek, als ik in een volle bus zit ruik ik de mensen om me heen ook en die ruiken ook niet allemaal even fris. Zo opgepropt zonder raampje open ruik je dat soort dingen sneller.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:32

Ik zou mijn honden dus never met dit weer in de auto laten zitten.
Nu zijn ze niet vergelijkbaar met een herdershond, die denk ik een dikkere vacht heeft dan een Jack Russel.
Maar alsnog, de hond is een binnen hond zoals ik begrijp, dan laat je hem toch niet in een auto zitten die na 10 minuten net zo koud is als het buiten de auto is?

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:50

Cayenne schreef:
xSCWx schreef:
De hondenlucht komt van gisten, schimmels en bacteriën op de huid (gewone huidflora zoals elke hond die heeft). Dat krijg je echt alleen weg met wassen (en goed droog blazen). Een geurtje kan maskeren maar soms komt die muffe hondengeur er toch nog doorheen.
Ik zat ook heel verbaasd te lezen dat jij een schone witte herder hebt, die van mij is echt een varken en modderpoelen zijn favoriet :D


Schoon is een ander verhaal hoor :D Maar het is gelukkig geen hond die in modderpoelen duikt of in ranzigheid gaat rollen :')
Ze loopt liever om een plas heen als dat ze er doorheen banjert :j


Afbeelding
Zijn favoriete poeltje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 20:59

Scooby :')
Ze blijft absoluut niet in de auto zitten, hoor! Ze gaat gewoon mee naar binnen.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:59

Ik vind niet dat je voor een ander ka beslissen of zij jouw hond mogen vinden stinken of niet. Als jouw hond in iemand anders zijn huis of auto moet, mag die persoon daar best iets van zeggen als ze het niet fris vinden. Dat jij van honden houdt en er niet zo zwaar aan tilt betekent niet dat iedereen het maar moet accepteren...

Ik ben zelf overigens ook iemand die nooit moeite heeft met honden, ze zelf heb, en honden van familie/kennissen zijn ook altijd welkom. Maar als iemand liever niet heeft dat ik mijn hond meeneem of hem was, pas je je daarop aan.

*algemeen bedoeld hoor TS, niet alleen nav jouw post :)

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:04

Ik snap het wel. De puppy van een vriendin ruikt ook sterk. Heel mn auto stonk en ik ruik em al op afstand. Misselijkmakende lucht. Terwijl mijn hondje dat niet heeft.

Van anderen hun honden heb ik nooit de hondenlucht kunnen waarderen. En als niet hondenbezitter ruik je dat sneller. Ik vind het ook smerig als je hun hijglucht ruikt.

Met mijn hondje was ik ook bang dat ik dat xou ervaren. Gelukkig tot nu toe niet. Ik voer haar bewust heel goed voer. Dat scheelt echt een hoop

Of wassen gaat helpen geen idee. Maar je mag al blij zijn dat ie mee mag.

En als het een lang haar is scheelt ook.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:09

Ach ik zou er niet zo moeilijk over doen en gewoon in bad steken.. iedereen tevreden(dan heb je toch tenminste geprobeerd). Ik snap zeker dat ze er wat van zeggen. Zelf kan ik ook echt niet goed tegen de geur. Weerhoudt mij vaak van honden te aaien, brr.
Mag mezelf gelukkig prijzen met een spaanse waterhond, die ruiven en stinken niet :+ (maar dan ook echt niet, heb al verschillende keren van mensen gehoord dat ze niet vies zijn van mijn hond en van andere honden wel)
Verder houdt ze ook van in de stront rollen, sjongejonge :') gelukkig blijft het bij mest :oo

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 22-12-17 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:13

Cayenne schreef:
maar je kunt toch niet van een hond verwachten dat ze niet naar hond ruikt? :?


Nee, dat kun je niet verwachten, maar als je zelf niet van honden houdt, kun je wel van een ander verwachten dat ze hun hond thuis laten. Zij hebben niet gekozen voor een hond, stinkend of niet. Zo ken ik iemand die een prachtig ingericht huis heeft met kunst en antiek en haar kleine neefjes niet over de vloer wil hebben aangezien die met hun handjes overal aan zitten.
Kun je verwachten dat kinderen zich als volwassenen gedragen? Nee, maar je kunt wel vragen of men de kinderen thuis laat. Of de hond, in dit geval.
Dat vragen ze niet eens; ze vragen alleen of je haar wilt wassen. Nou, dat wil je niet, en dat kun je ook eerlijk zeggen. Je hebt helemaal gelijk; een hond is een hond. Maar het is hen niet te verwijten dat zij wél vinden dat je hond stinkt. Oplossing; hond thuis laten, en als dat niet kan, zoals in jouw geval; hond bij oppas?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:21


Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:35

Ik was mijn honden nooit. Maar ze spelen wel in de modder. Goed voor de huid. Lekker beetje dode huidschilfers eraf schuren. Worden ze weer schoon van ;)

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:38

Wat mij verbaasd, is dat Ts aangeeft dat de hond herstellende is en wassen daarom geen goed idee is en toch blijven veel mensen zeggen dat ze hem maar gewoon moet wassen? Ik zou zelf al veel liever thuisblijven ipv die onrust en het gekonkel opzoeken, maar dat ben ik.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:39

Hier zelf een hond, welke meestal mee gaat naar familiebezoekjes etc. Schoonouders hebben zelf een hond waar het enorm mee klikt, bij mij thuis zijn ze ook hondenliefhebber dus dat levert eigenlijk nooit problemen.

Ik vind het fijn dat mijn hond mee mag, maar ik wil een ander niet tot last zijn met míjn keuze tot het nemen van een hond. Zo gauw iemand om eender welke reden dan ook (stank, drukte, angst) liever niet heeft dat mijn hond mee komt gebeurt dat ook niet. Aan mij de taak om daar een goede oplossing voor te vinden.

Ik heb meteen even gecheckt en ben even flink aan mijn hond gaan snuffelen en die stinkt ook niet. Vind ik. :+

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:55

Daar ben ik het wel mee eens- niemand is verplicht mijn hond te accepteren; maar moet wel accepteren dat het voor mij reden kan zijn niet te kunnen komen.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:56

een hond ruikt nou eenmaal naar hond en niet naar een bloementuin. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn ouders dat over mijn hond zouden zeggen. Maar eerlijk is eerlijk, als je zelf geen hond hebt en in huis komt van iemand die wel een hond heeft ruik je dat meteen. Als je er zelf de hele dag in zit merk je het gewoon niet meer die lucht.

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:59

Ik vind dat mensen hier hun honden echt vaak wassen. Daarmee verpest je het systeem vab de vacht juist....

En honden die echt stinken. Maar dan ook echt stinken hebben vaak een schimmel of bacterie probleem en een huid allergie.

Een hond die even stinkt na nat zijn hoort erbij. Een grote hond met lang haar zal ook meer stinken dan een kleine hond. Mijn teckeltjes stinken nooit behalve na veel regen.
Die worden overigens nooit gewassen...
Je ruikt als je boven ze hangt hond. Maar niet zoals sommige honden vanaf de andere kant vd kamer. Dat is vaak een onderliggend probleem.

Ik denk dat de ouders van ts een sterke neus hebben en een grote hond ruik je nu eenmaal zeker met dit weer.

Gewoon wat honden parfum erover vlak voor je naar binnen gaat en meer niet.

Die ik heel soms gebruik ruikt naar zwitsal. Heerlijk haha

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:36

Onze honden ruiken helemaal niet. Zelfs met een regenbui vind ik reuze mee vallen.
En we hebben nu niet bepaald kleintjes.

Ruiken weet niet of dat bv aan voeding kan liggen. Bij slechte voeding gaan ze vaak wel uit de bek stinken.

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:06

Zoals ik het lees hebben je ouders je een verzoek gedaan, en geen harde eis gesteld :Y)

Wat je er mee doet is denk ik afhankelijk van je verstandhouding met je ouders. Van mijn moeder kreeg ik een kerstkaart met daarop een rotopmerking over mijn paard. Ze heeft geen kaart terug gekregen en ook geen kerstpakket (mijn moeder woont niet in Nederland).

Als jouw ouders echt zo'n punt maken van je hond dan zou ik lekker thuis blijven. Met de kerstdagen gaat het regenen, je hond zal dus meer naar hond ruiken. Bespaar jezelf de stress. Je kunt het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken, kies dan voor de belangrijkste. En dat is inderdaad jijzelf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 01:13

Boemklatsch schreef:
Ik vind het fijn dat mijn hond mee mag, maar ik wil een ander niet tot last zijn met míjn keuze tot het nemen van een hond. Zo gauw iemand om eender welke reden dan ook (stank, drukte, angst) liever niet heeft dat mijn hond mee komt gebeurt dat ook niet. Aan mij de taak om daar een goede oplossing voor te vinden.


Tja, mijn ouders zeggen dat de hond wel gewoon welkom is, dus dan zullen ze ook moeten accepteren dat ik haar mee neem. Als ze ruikt wil ik daar gerust iets aan doen. Maar laat dat dan ook genoeg zijn. Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik haar de vorige keer al gewassen voordat we kwamen, maar dat vonden ze niet genoeg. Je kunt de geur immers nooit 100% weg krijgen.

Ik zie mijn ouders maar een paar keer per jaar. Mijn vader zit wegens weg overwegend in het buitenland, dus wat kerst betreft is dat wel een mooie gelegenheid om weer eens samen te zijn met de hele familie, want dat gebeurt misschien maar 2 keer per jaar.
Dus dan bijten we maar een dagje door :+ (Overigens lijdt de hond niet onder ons bezoek hoor. Dat zou ze wel doen als ik haar thuis zou laten).

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:42

Mijn hond gaat heel erg stinken van zwitsal doekjes! Ik had van die doekjes gekocht om haar even snel mee schoon te maken. Ik ben dol op zwitsal, heb er zelfs wasmiddel van, dus het leek mij een erg goed idee. Maar op de een of andere manier werkt het dus niet. Die doekjes ruiken gewoon lekker naar zwitsal, als ik haar net af heb gedaan ruikt de hond ook lekker naar zwitsal, maar even later stinkt ze ontzettend. Geen typische honden lucht, maar wel heel vies. Die geur blijft ook echt een behoorlijke tijd hangen.
Dus misschien dat het daaraan lag dat je ouders haar de vorige keer vonden stinken?