Gisteren belde mijn moeder op voor wat cadeautips richting kerst.
Terloops bracht ze onze hond, een drie jaar oude witte herder teef, ter sprake.
Mijn moeder wil graag dat ik onze hond uitgebreid was voordat we op bezoek komen, want de vorige keer 'rook het huis naar hond en moesten we uitgebreid luchten'.
Ter info: mijn hond is superschoon op zichzelf en wij ook op haar. Ze heeft zelf al een hekel aan vies worden en probeert nattigheid zoveel mogelijk te vermijden.
Met dit weer is daar natuurlijk geen ontkomen aan, dus na iedere wandeling drogen we haar uitgebreid af. Ze is net door de ergste rui heen en iedere keer voordat we ergens op bezoek gaan zorg ik dat ze netjes in. Ik kam en borstel haar dan uitgebreid en spray haar met een biologische geurneutralizer of droogshampoo met wat hondenparfum.
Nou maken mijn ouders wel vaker lompe opmerkingen, maar deze keer ben ik toch wel een beetje op m'n tenen getrapt

Ik ga haar toch niet wassen met dit weer? Een klein buitje erover en ze ruikt weer naar natte hond. Daar is het nou eenmaal een hond voor.
Daarnaast is ze net verkouden geweest en ook nog loops. Lijkt me geen strak plan om haar nu in bad te stoppen.
Overigens gedraagt ze zich keurig bij mijn ouders in huis en laat zelfs de katten gewoon met rust (terwijl ze vreemde katten normaal gesproken leuk speelgoed vind

Ze gaat gewoon rustig ergens liggen en je hebt totaal geen last van haar.
Thuis laten gaat 'm niet worden. Mijn ouders wonen op 2 uur enkele reis en dan is onze hond veel te lang alleen thuis.